Dubbelop

545033Ken je dat, zo’n bui dat je iets ziet in de winkel waarvan je weet dat je dat echt niet nodig hebt of eigenlijk totaal echt niet nodig hebt maar wat je dan toch zo leuk vind dat je het gewoon wilt hebben en het wel lijkt te blijven roepen : Koop mij.
Ik had dat vorige week.  Mijn huis is een beetje ingericht met als hoofdkleuren, zwart, wit en grijs. Dat klinkt misschien een beetje saai maar er staan best zoveel andere dingen en meubels die dan weer taupekleurig zijn dat het volgens mij best gezellig allemaal bij elkaar is. En als tegenhanger van die basiskleuren heb ik rode accessoires zoals kaarsen, fotolijstje en nog wat dingen.
Ik vind rood echt een mooie kleur met veel dingen, ook met planten trouwens, heb mijn snijbonen ook gekozen omdat ze rood bloeien (eigenlijk heel belachelijk dat je daar snijbonen op uitzoek maar ze bloeien mooi en ze smaken ook nog lekker).
Vorig jaar won (kreeg) ik met kaarten een rode Senseo voor in de keuken. Bij mijn moeder vandaan nam ik een rode koffiekan mee.
Maar de afgelopen week zag ik een mooie rode waterkoker, nu heb ik helemaal geen waterkoker nodig, die ik heb deed het nog heel goed al had hij wel altijd snel veel kalkaanslag en moest ik hem vaak schoonmaken (wat een goeie smoes he) . En ook bij mijn moeder vandaan nam ik nog een witte waterkoker mee die het gewoon nog goed doet.
Dus nee ik had echt geen waterkoker nodig maar ik vond hem gewoon mooi. En soms vind ik dat ik wel eens iets mag kopen wat ik niet nodig heb maar gewoon leuk vind. Dus ik kocht hem. Zo duur was ie niet want ik zoek dan toch wel weer excuses voor mijn belachelijke gedrag haha.
Als ik zo door mijn huis loop momenteel heb ik toch al veel apparaten dubbelop. Zonde om weg te doen omdat ze nog goed werken en mijn eigen apparaten waar ook niets mis mee is. Hier komen ze: Twee wasmachines echt hard nodig voor mijn twee wasjes per week. ;);) Maar vond het zonde om hem naar de stort te doen terwijl hij het nog zo goed doet.
Vorige weBonen (2) (Small)ek twee wassen tegelijk gedraaid, heb twee afvoeren en aansluitingen omdat ik ooit een afwasmachine had. Idiotie ten top. En dan ook nog praten tegen mijn apparaten en zeggen. Zo meiden kijken wie het eerst klaar is. Ben nog net niet opgehaald.
Vier senseo’s. Allemaal eerlijk gewonnen met kaarten dus niet zelf gekocht
Drie waterkokers, zie boven gewoon onzin maar vind vast wel iemand die ik er weer gelukkig mee kan maken.
Twee kruiwagens, zoonlief had er een van mijn zus gekregen en makkelijk bij moeders in de schuur zetten.
Drie haspels voor in de tuin, een van mijn moeder, een had ik er al en nog een die mijn zoon had gekregen. Vinden ook wel weer een liefhebber.
Twee koelkasten. Had zelf een koel/vriezer combinatie waarvan de vriezer nooit gebruikt werd omdat ik een losse grote vrieskast heb. De koelkast van mijn moeder meegenomen die nog zo goed als nieuw was. Gelukkig wil mijn ex die oude weer hebben, ach tenslotte was het ooit gezamenlijk bezit dus komt ie weer op zijn plek terecht denk ik dan. Maar voorlopig staan ze er nog allebei.
Twee ovens: Een waarvan ik dacht dat hij kapot was, nieuwe gekocht, bleek gewoon de verkeerde aardappelkroketten gekocht te hebben
Twee tuinsets: Mijn moeder had een mooi tuinset dat niemand wilde hebben. Mijn zoon is bezig met een benedenwoning, ze vonden het mooi en dus meegenomen en ja hoor bij moeders in de schuur gezet.
Twee huishoudtrappen. Zelfde verhaal als met de tuinset. Altijd gemakkelijk voor mijn zoon.
Twee gereedschapskasten. Mijn broer had zelf een mooie kast getimmerd, mijn kast werd veel te groot dus die moet er nog uit. Maar voorlopig staat die andere kast in de schuur.
En dan heb ik het nog niet over snoeischaren, tuingereedschap, schoppen, fietspompen en ander gereedschap.
Vanavond werd mijn zoon gebeld, hij had ooit gevraagd voor een senseoopslagruimte voor zijn spullen. Hij werkt vaak nog als ZZP-er en heeft aardig wat gereedschap dat nu overal staat op verschillende adressen en veel bij mij. Zou wel makkelijk zijn als hij dat zou huren dan kan ik me ook weer eens bewegen in de schuur want dat wordt steeds moeilijker. Hoewel wel blijkt dat er veel in kan.
Overdaad, zeker maar ik weet ook dat alles best wel weer een goede bestemming zal krijgen. In eerste instantie bij mijn zoon en kom altijd wel mensen tegen die iets kunnen gebruiken. En dat zou lekker opruimen, dat is een ding dat zeker is.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Dubbelop

  1. 4 Senseo’s gewonnen met kaarten??? Dan is er verzaakt hoor…..hahahaha!

  2. Lot zegt:

    Bij mij in de gemeente is een stichting die veel doet voor mensen die in financiele problemen zijn gekomen door oorzaken zoals werkverlies of echtscheiding. Vooral om aan een wasmachines te komen is altijd een probleem bv voor een moeder met kleine kinderen. Meubelen en servies zijn makkelijker aan te komen natuurlijk. Is er bij jou in de buurt niet zo’n stichting/organisatie?

  3. Rob Alberts zegt:

    Lot geeft een mooie tip.
    Scheelt jou opruimen en poetsen.

    Regenachtige groet,

  4. Rietepietz zegt:

    Bij grote spullen is meestal het vervoer een probleem om “eraf te komen”. . En soms is het gewoon wel makkelijk om “een reserve” te hebben, Vooral elektrische apparaten kunnen het op de meest ongelegen momenten begeven!

    • gewoonanneke zegt:

      Nou met die wasmachines vind ik het moeilijk. ze zijn allebei ongeveer even oud. Een Miele en een Bosch dus allebei goede merken. Zal je zien als ik er een wegdoe dat de andere kapot gaat en ik zelf een nieuwe moet kopen. En dat zijn voor mij ook heel grote uitgaven. Dat was ook wel de reden dat ik hem meegenomen heb. Hij staat in mijn bijkeuken waar eerst mijn afwasmachine stond die ik heb opgeruimd. Hou hem gewoon nog even.

  5. Novelle zegt:

    Ja de suggestie van Lot vind ik ook een leuke en vooral nuttige

  6. minoesjka2 zegt:

    Ik heb er ook wel een handje van om dubbele dingen te kopen, al valt het de laatste tijd wel mee. Bij mij gaat het er meer om dat ik het oude artikel, wat meestal kapot is gewoon niet weg doe ……….. tot het echt in de weg gaat staan.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik doe ook meestal pas iets weg als het helemaal kapot is. Maar vind het gewoon zonde om zomaar dingen weg te doen die nog goed zijn en een ander misschien goed kan gebruiken.

  7. Kakel zegt:

    Wow (-: Je hebt bijna een dubbel huis nodig om al je dubbele spullen kwijt te kunnen. Maar ik begrijp je wel: weggooien is ook echt zonde!
    Lieve groet en een fijn weekend.

  8. staartje zegt:

    Marktplaats, kringloop, organisatie die Statushouders helpt met inrichten?

Geef een reactie

