Elk vogeltje zingt….

Vanmorgen hoorde ik al weer de regen op het badkamerraam tikken, opeens een flinke donderslag en dacht, blijf nog gewoon even lekker liggen. Maar ja was klaar wakker dus toch maar opgegaan en een lekker ontbijtje voor mezelf gemaakt.
Even mijn dagboek bij zitten werken, geen chatvrienden online vanmorgen dus om een uur of 12 toen ik het zonnetje zag komen lekker de tuin in gegaan.
Heb het echt wel een beetje verwaarloosd en daar maken een aantal planten flink misbruik van. Zeker de varens die ik achter in de tuin meestal maar een beetje hun gang laat gaan maar het is nu echt wel heel erg. Ik haal gewoon een groene bak vol weg. Wat een warboel was het daar. Zie wel dat ik het niet al te netjes moet maken achterin want er lagen nog steeds een aantal gesnoeide takken onder de varens en daar tussen zag ik allemaal kleine kikkertjes een schuilplaats gevonden hebben. Die laat ik dus maar lekker liggen nog een poosje.


Ga weer even sjorren en spitten bij mijn boom die er nog steeds uit moet maar het lukt me nog steeds niet. Wel weer een diepere put gegraven, volgende keer weer een stuk en dan de zaag er maar in en de rest gewoon weg laten rotten. Helemaal zal ik hem toch niet wegkrijgen. Voorlopig heeft ie nog even gewonnen van me.
Toch nog maar een keer het onkruid tussen mijn tegels vandaan gehaald. Had dat al een tijdje niet gedaan omdat mijn buurman die tegels wilde hebben. Maar goed die loopt niet zo hard en eigenlijk komt het me ook wel goed uit want zoonlief zal ook tijd moeten hebben om de andere tegels er in te leggen. Anders zit ik weken in een zandbak en daar heb ik ook geen zin in. Komt allemaal wel maar soms ben ik wel ongeduldig en duurt het me allemaal te lang.
Geniet heel de middag van de merels die steeds brutaler lijken te worden. Achter mijn spitten om duiken ze de tuin in om de wormen op te eten die tevoorschijn zijn gekomen..
Ze hebben het goed in de tuin want ook de kersen lusten ze graag. Er hangen veel meer kersen in de boom dan ik eigenlijk dacht aan het begin van het jaar. En zelfs als ik onder de boom aan het werk ben komen ze gewoon om de kersen op te eten. Ze pikken ze los laten ze vallen en gaan ze dan opeten zag ik. En de pitten zijn voor mij. 😉  Even later hoor ik een herrie in de tuin en zie een ekster die zich ook tegoed doet aan de kersen. Dan gaat het hard zo met elkaar. Ach ik kan er zelf toch niet bij om ze te plukken dus laat ze maar hoor. Vind het ook nog wel een leuk gezicht.
Een merel zit op straat met een dikke worm in zijn bek te kijken naar de kers alsof ie zeggen wil, wat heb ik nou het liefst een luxe probleem lijkt me.
Het is een vrouwtjes merel en ik zie dat heel haar staart weg is. Zou er een kat geweest zijn die haar bijna te pakken had of is ze in de rui, dat laatste lijkt me niet. Het is een raar gezicht maar denk dat ze wel weer aangroeien zullen. Ze lijkt er verder weinig last van te hebben.
Een nog jonge merel heeft zo’n dikke worm gepakt dat hij op het dak gaat zitten piepen omdat ie volgens mij niet goed weet hoe hij die worm nu kan verorberen. Heerlijk weer vanmiddag, zonnetje, hier en daar nog wel wat wolken maar goed om te werken, warm zelfs en aan het einde van de middag pik ik nog een uurtje op de stretcher. Ben echt heel blij met mijn tuintje, er is altijd wat te doen, wat te zien en te genieten, lekker buiten eten nog. Zo nu en dan wat foto’s maken, bakje thee drinken. Mag best nog wat warmer worden maar voorlopig blij met deze zonnige zondagmiddag.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

12 reacties op Elk vogeltje zingt….

  1. Er was eens zegt:

    Mooie foto’s en leuke tekst. Groeten, A.

  2. Rob Alberts zegt:

    Zolang een tuin vooral plezier geeft en niet te veel op werken lijkt vind ik het prima.

    Mooi hoe jij over jouw tuin met plezier schrijft.

    Zonnige groet,

  3. tagrijn zegt:

    Na een langdurige internetstoring vanaf 23 mei eindelijk weer internet en kan ik weer mijn rondje doen.
    Als je die boom echt kwijt wilt met wortel en tak, lijkt een hovenier met zwaar gereedschap me de enige oplossing. Maar het belangrijkst is toch dat je veel plezier aan je tuin beleeft. En die kersendieven neem je dan op de koop toe. Zo’n vogel weet tenslotte ook niet dat het voor jou niet mag.

    • gewoonanneke zegt:

      Helaas kan zwaar gereedschap niets langs mijn vijver waar die boom achter in de tuin staat zonder dat het ten koste van mijn vijver gaat. Maar het gaat wel lukken hoor, is het niets linksom dan is het wel rechtsom. Ach die merels mogen van mij de kersen opeten, kan er toch niet bijkomen in die boom haha…..

  4. Kakel zegt:

    In een wat donkere hoek van de tuin snoei ik zelden bepaalde planten omdat ik weet dat daaronder salamanders zitten. Vind ik zo’n compliment (-: Hulde voor je foto’s, Anneke!
    Lieve groet

  5. Rietepietz zegt:

    De meeste vogels en andere “tuingebruikers”houden niet van een nette tuin. Ze hebben lieve iets te scharrelen tussen van alles en nog wat. Die varens gaan inderdaad vreselijk hard, ik had ze hier een paar weken geleden bijna helemaal weggehaald, maar ze staan er nu wéér. Het is gewoon groeizaam weer.
    De kersen zijn waarschijnlijk toch te zuur voor ons om te eten, ze zijn wel érg fel rood.

  6. minoesjka2 zegt:

    Heerlijk hé, ik heb zondag inderdaad ook lekker op het balkon vertoefd.
    En ja, dat oude hout is vaak een mooie schuilplaats voor allerlei dieren, in dit geval de jonge kikkertjes.

Geef een reactie

