Mijn honderd en een dingen doosje

Ddoosjee afgelopen week me eens bezig gaan houden met alle dingen in mijn eigen huis opruimen en een plaatsje geven
Bij het klussen in mijn moeders huis had ik iedere keer wat gereedschap meegenomen dus een mooie gelegenheid om al mijn gereedschap eens kritisch te bekijken en uit te gaan zoeken.
Heb best veel (heel veel) gereedschap maar daarvan gebruik ik maar een gedeelte regelmatig en de rest sporadisch eens een keer maar zonde om weg te doen.
En dat sporadische gereedschap wilde ik in een hooggelegen kast zetten zodat mijn huidige gereedschapskast er uit kon en ik weer een beetje “room to move” krijg in mijn bijkeuken.
Tja en dan begin ik aan zoiets en bedenk opeens voordat ik het daar neer ga zetten, zal ik dan eerst niet even dat stuk van de bijkeuken vast witten want dat was eigenlijk mijn laatste klus in mijn eigen huis die ik nog te gaan heb. Liep al meteen naar boven om me te verkleden in mijn verfkleding en dus meteen maar “even” gedaan. Was precies een 12 uur missie, begon om half 11 s’morgens en was om half 11 ’s middags klaar vorige week vrijdag.  Toen was het gewit en stond alles netjes op zijn plaats en een nieuw railtje opgehangen voor het gordijn dat er moest komen. Met natuurlijk gewoon tussendoor eten en zo nu en dan even zitten voor een bakje thee.
De dagen er na nog dat nieuwe gordijntje gemaakt en het ziet er allemaal weer mooi uit.
PlankdragersNou ben ik gek op opbergsystemen, bij het Huttendorp verkopen ze altijd snoepjes en sommige van die snoepjes zitten in van die mooie plastic rechthoekige bakken en die zijn prima geschikt om van alles in te doen. Die heb ik jaren verzameld en in al mijn laden en kasten kan je dan ook van die bakken vinden. Doorzichtig plastic, je kan zien wat er in zit, ideaal hoor. Daarnaast het ik nog een aantal dozen met 100 en 1 gekke dingen er in noem ik het altijd maar. Dat kan zijn van plankendragers, kabelhaakjes, allerlei dingen gewoon waarvan ik denk, ach misschien komen die nog wel eens van pas. En dat is ook zo want regelmatig gebruik ik er iets uit of geef ik iets weg aan een ander die wat kan gebruiken. Zoals van de week toen ik met mijn zus bij Karwei liep en zij nog wat plankendragers wilde kopen. Hoeft niet zei ik, zitten in soorten en maten in mijn bakjes. En ja hoor kon haar 3 soorten en maten aanbieden dus dan kan ze kiezen wat er past. Gisteren had ik een rolhor opgehangen in de keuken. Hij moest als het goed was automatisch blijven staan, werkte niet met magneten, maar op een of andere manier deed hij dat niet
meer.
Dus moest ik iets verzinnen, doosje1dook in mijn 100 en 1 dingen doosje en ja hoor daar vond ik twee pennetjes, boorde twee gaatjes en zo kon ik mijn hor toch vastzetten zonder dat ie klappert of losschiet. Had na mijn klusmissie opeens zin om de rest van de bijkeuken ook te gaan doen. Alleen ze geven zowaar een keer een paar dagen mooi weer op en dan ga ik niet binnen klussen maar lekker naar buiten. Fietsen en de tuin in, die bijkeuken komt wel weer aan bod een keer als het minder weer is. En nu maar hopen dat dit nog heel lang zal duren……..  Dan kom ik ook weer eens toe aan blogs lezen……..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Mijn honderd en een dingen doosje

  1. fialas zegt:

    zo zie je maar weer,van het een komt het ander.

  2. Doe nu het deksel maar op je “dingen doosje” Anneke, het is nu tijd om te gaan genieten van de zomer hoor, voor je er erg in hebt, is het voorbij.

  3. Rietepietz zegt:

    Nou vandaag viel het nog behoorlijk tegen maar inderdaad, lekker naar buiten en de klusdoosjes dicht als het mooi weer is.

  4. Jeetje wat een spullen heb je. Keurig geordend nu, lekker overzichtelijk!
    Ik heb ook veel, maar kan nog steeds niks vinden in mijn schuur.. Moet ook maar eens gaan uitzoeken.. Niet dat ik er wat mee kan. Maar toch handiger!

Geef een reactie

