Vliegende mieren…..

Gisteren toen we zaten te barbecueën voorspelde ik het al, als het morgen mooi weer is kunnen de mieren wel eens uitvliegen. Dat is altijd vaste prik zo rond deze tijd op een mooie dag en voor mijn gevoel ook altijd op zondag maar dat zal wel gewoon een ongegronde veronderstelling zijn van mij.
Het echt een heel fijn weekend achter de rug met mijn lief.. Vrijdag was ie al gekomen zodat we gisteren een mooie lange dag samen konden hebben.
We troffen het met het weer natuurlijk dus gaan fietsen, een wandeling maken in een natuurgebied langs de Lek, heen door de polder fietsen en terug langs de Lek.
Het is een voormalig industrieterrein dat terug gegeven is aan de natuur, in dit geval de Lek. Op de foto’s kan je zien hoe het in 2001 aangelegd is,heb er destijds over geschreven. Een aantal sleuven zijn er gegraven en daar tussen paden waarop je kan wandelen.


Door het natte weer van de laatste weken was het hier en daar wel een beetje zigzaggen om de plassen te ontwijken maar dat hadden we er graag voor over. Het is mooi om daar te wandelen. Uitzicht op de Lek, nog een klein strandje ontdekt bij een pier. Veel rietvogels, vlinders en prachtige bloemen die daar in de loop der jaren gekomen zijn.(mijn camera vergeten)
Het enige vervelende was dat ik last kreeg van blaasontsteking, wie dat al eens gehad heeft weet hoe vervelend en pijnlijk dat kan zijn. Dus gefietst van toilet naar toilet, nog even op een terrasje gezeten en Wim dronk bitter lemon daarin zit kinine. Eigenlijk zou jij dat ook moeten drinken zei hij, dat is een natuurlijke medicijn tegen ontstekingen. Nou dacht ik baat het niet dan schaadt het ook niet dus toen we boodschappen gingen doen een paar flessen meegenomen, bitter lemon en tonic. Thuis een paar glazen genomen, ook nog een paar cranberry  capsules en een paracetamol en wat hielp weet ik niet maar de pijn werd in ieder geval minder. Zal niet helemaal over zijn en maandag ga ik wel naar de dokter om het na te laten kijken maar voorlopig was ik van het hollen naar de wc en de pijn af gelukkig.
Gisterenavond lekker gebarbecued en daarna nog een stuk langs de Lek gaan lopen en in de tuin nog gezeten. Het voelde echt aan als vakantie, wat een prachtig weekend zo.
Vanmiddag toen hij weer naar huis was gegaan nog in de tuin gaan werken. Mijn doperwten en tuinbonen geoogst. Heb echt een prachtige opbrengst voor mezelf. Niet om dagenlang gezinnen eten te geven maar zelf eet ik er toch wel een maaltje of 10 van alleen van mijn tuinbonen en doperwten. Alles ingevroren en nog wat dingen verpoot. Het was heerlijk weer om bezig te zijn zo.


Was trouwens wel een raar gezicht met die mieren,het lijkt wel op de “gewone” mieren de grote vliegende mieren uit hun holletjes duwen. Ik zag er tenminste een op straat die in zijn uppie zo’n grote mier wegduwde, dat moet wel een supersterke mier zijn om dat te kunnen.
Zo zit het dus met die vliegende mieren. Had geen goeie lens dus niet echt duidelijke foto’s.

http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i001077.html

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Vliegende mieren…..

  1. Marja zegt:

    Heerlijke verhalen. Sterkte met je blaasontsteking.

    • gewoonanneke zegt:

      Mijn blaasontsteking was echt gewoon over na een dag terwijl ik toch zat te krampen op de wc met het zweet op mijn kop. Nou ja iedereen die het wel een had herkent dat. En wat er geholpen heeft ik weet het niet. Kinine, paracetamol of cranberry.. Heb het laten controleren bij de dokter en alles was goed. Bijzonder wel.

  2. Novelle zegt:

    Fijn weer een remedie tegen blaasontsteking bedankt want kinine helpt misschien ook wel eens.Bedankt en ja hier in Hoogeveen zijn we ook druk met de tuin!

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Was waarschijnlijk een HULKmier.

  4. tagrijn zegt:

    Wat een gemier met die blaas. Maar nu maandag zal het toch wel weer wat beter gaan. Als kind was ik bang voor vliegende mieren, want ze waren met zo veel.

  5. Bij mij gingen ze vrijdag al weg.. voor de drukte uit zeker 😉
    Ja, mieren zijn oersterk. Ik zag ooit een brokje van Binky ‘lopen’.. werd door 3 miertjes voortgeduwd toen ik goed ging kijken.. Mooi gezicht.
    Heerlijk dat je zo’n fijn weekend hebt gehad met je vriend! Gezellig hè, al dat soort dingen samen doen. Ik geniet met Jan ook volop!

  6. Rietepietz zegt:

    Heel veel miereninformatie en tóch is jouw logje geen “gemier”;-)
    Je trof het inderdaad met het weer zodat je een heel fijn weekend met je vriend kon hebben.
    Wel ff jammer dat je blaas opspeelde, nee dat is géén pretje , nog afgezien van het feit dat het ook erg lastig is als je lekker wilt fietsen.

    • gewoonanneke zegt:

      Het was inderdaad even fietsen van wc naar wc. Maar goed wat er geholpen heeft weet ik niet maar het was gewoon wel over. Laten controleren bij huisarts en geen bacterie. Kwam er goed vanaf dus.

  7. minoesjka2 zegt:

    Waardeloos zeg die blaasontsteking!! Al zal die ondertussen wel over zijn mag ik hopen 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Het verwonderde me echt terwijl ik toch van wc naar wc vloog eigenlijk dat het door wat weet ik nog niet over ging. Kinine, paracetamol of cranberry. Of de combinatie. Maakt me ook niet uit, ik was het kwijt.

Geef een reactie

