Gekke dingen…..

Soms kom ik onverwacht wel eens gekke dingen tegen zoals vanmorgen toen ik  opeens in een weiland een aantal mensen zag lopen die probeerden een dier te vangen/mee te nemen.
Ik was al voorbij gefietst toen ik dacht, wat waren dat nu voor dieren eigenlijk.
Vreemde koeien…….;)
Even teruggegaan en gekeken en gevraagd aan een van de meiden die hijgend het weiland uit kwam rennen om het verkeer even op te houden. Het zijn alpaca’s vertelde ze, er is er een door de sloot gegaan en ontsnapt.
Ik bleef even staan kijken. Het broertje/zusje van de ontsnapte alpaca was aan een riem meegenomen om hem/haar weer mee terug te lokken naar de boerderij.
Maar de avontuurlijke alpaca  had geen haast. Even ging ie nog een naburig weiland bekijken waar de hond stond en na even snuffelen ging ie toch maar met zijn maatje mee.
Hoewel er iemand stond om even het verkeer op te houden kwam er toch nog een auto doorzetten en dan ook nog armen uit het raam van wat doe je nou. Wat een eigenwijze mensen heb je toch, geen minuut geduld om even te wachten.
Was wel een leuk gezicht zo.

Vandaag even op ziekenbezoek geweest bij mijn broer, het gaat gelukkig goed en hij spreekt al weer een stuk beter al mag ie nog niet teveel praten en moet ie veel oefenen om zijn stembanden weer aan de praat te krijgen.

Ik moet nog een boodschap doen bij het Kruidvat en dan is daar altijd zo’n schap waar van alles in staat dat je niet nodig hebt maar wel leuk om even in te snuffelen en dat is dan allemaal ook nog afgeprijsd. En daar zag ik wel wat bijzonders eigenlijk. Het was wel afgeprijsd met 50%.
Ik las wat er op stond: “Handschoen voor het verwijderen van een te veel aan bruine huid”
HandschoenNou zeg ik tegen die mevrouw die naast me staat, het moet toch niet gekker worden. Wat moet je daar nu mee. Nou zegt ze ik denk voor schilvers van je huid weg te halen als je gaat vervellen. Ja zoiets dacht ik ook.
Maar snap ook wel dat ze in de aanbieding zijn zeker met deze zomer……..haha denk niet dat veel mensen dit jaar een teveel aan bruine huid hebben. Bovendien wie koopt nou zoiets denk ik dan??????  Idiotie ten top….maar leuk om even op de foto te zetten, er lagen er nog genoeg.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Gekke dingen…..

  1. Gelukkig voor de Alpaca, is het goed afgelopen. Fijn dat het met je broer de goede kant opgaat Anneke. In ons landje is de kans dat je te bruin van de zon wordt niet echt groot.

  2. Rob Alberts zegt:

    Zo’n handschoen heb ik niet nodig ….

    Vrolijke groet,

  3. Rietepietz zegt:

    Eigenwijze beesten dus, ik meende al een “lamachtige” te herkennen.
    Ikweet wel ongeveer welke oefeningen je broer moet doen, ik doe ze ook nog dagelijks een aantal keer;-) En het helpt al ben ik er ook nig niet.
    Tja….bruin worden in Nederland? wie gelooft er nou in sprookjes;-) domme inkoper geweest.

    • gewoonanneke zegt:

      Hij moest ook veel woorden oefenen met mmmmmmmm en zo een heel lijstje. Hoop voor hem dat het goed geholpen heeft. Het is een kwestie van lange adem denk ik. Letterlijk en figuurlijk.

  4. Haha wat een raar iets zeg.. die handschoen, nooit van gehoord.
    Oh wat een slimmerd die lama… wat een toestand..

  5. Kakel zegt:

    De kans dat de bruin wordt van roest is groter dan bruin worden van de zon (-: Maar mij hoor je vandaag niet klagen!
    Ik dacht dat het een lama was. Nou ja, ik zat een beetje in de goede richting.

Geef een reactie

