Dromen ……….

musjes 1De laatste dagen heb ik toch wel veel gesproken over de helikoptertocht, vind het toch nog steeds best spannend en vannacht heb ik in drie verschillende helikopters gezeten.Bij de ene ergens achterin waar niet eens een raam was, eentje achter een heleboel andere mensen en pas bij de derde kon ik gewoon mee en wat zien.  Ik werd een paar keer wakker maar als ik dan in slaap viel ging het gewoon weer over die helikopter.Vandaag lekker naar Kinderdijk wezen fietsen met mijn zusje, eerst vanmorgen nog een paar wassen gedraaid en wat in huis gewerkt want zij moest vanmorgen ook nog werken.
Gezellig zitten lunchen en fietsen. Het was er onwijs druk natuurlijk. Altijd veel Japanners, zijn ze nou nog niet allemaal geweest een keer ondertussen. Geen molen op de foto gezet maar wel een aantal musjes haha. Mijn zus nam een gevulde koek en vroeg of ik ook de helft wilde. Maar we hadden net zitten lunchen, ik wil wel een klein stukje zei ik. Ze brak een aardig stuk af en ik zei, nee het hoeft niet zo groot te zijn. O zei ze voor die musjes zeker haha en ik kreeg een minimaal stukje, daar had ze niet teveel voor over, ze weet ondertussen dat ik dat wel leuk vind en een heel schare musjes kwam er meteen op af.
Terwijl we daar lekker op een terrasje zitten wordt er gebeld. De man van de helikopter zal ik hem maar noemen. Zijn opdrachtgever, een soort Krimpenerwaard promotie site, waarbij ik de prijs gewonnen had wilde het allemaal gaan filmen als promotie film en of we er bezwaar tegen hadden dat we het dan eind augustus of begin september konden doen want dan zouden ze nog dingen voor kunnen bereiden.
Ik was duidelijk not amused en ik zei dus dat ik even met mijn schoondochter wilde overleggen want we hebben al met moeite een datum gepland en dan begint het allemaal weer van voor af aan. Bovendien geven ze zondag prachtig weer op en op een andere datum moet je dat ook nog afwachten. Eind augustus en begin september kan niet eens omdat dan zowel mijn zoon en schoondochter als ik op vakantie zijn.
Mijn schoondochter lag de bal bij mij neer, aan de ene kant is het wel leuk natuurlijk als je later een film hebt van de vlucht maar om het nu uit te stellen. Nou ja teruggebeld en toch maar gezegd, als het niet anders kan dan maar uitstellen. Ik vroeg alleen wel wat het in zou houden zo’n film die ze gaan maken. Aan mijn droom denkend, moeten wij dan ergens achterin zitten om die filmers moeten filmen??  De man schoot in de lach en zei, nee zo werkt het niet hoor. Ze filmen wel wat dingen als jullie weggaan maar ze gaan zelf daarna nog een keer dezelfde tocht maken om te filmen.
Nou ja om een lang verhaal iets korter te maken. Een uurtje later belde hij terug dat het zondag toch maar door moest gaan. Het risico op slecht weer als het verplaatst moet worden naar eind september.  Maar ze komen toch wel filmen. MusjeKan het nu ineens wel vroeg ik me af maar goed ik vond het allang prima. Wat een gedoe weer eigenlijk.
Normaal zou ik dit weekend naar Apeldoorn gaan maar dat wordt nu lastig dus komt Wim het weekend hier heen. Morgenavond gaan we met een excursie in de eendenkooi mee. Naar vleermuizen en nachtvlinders. Dus een nachtexcursie, lijkt me heel erg leuk om te doen.
De verslagen komen wel langs een keer maar de komende dagen even geen blogtijd, even wat andere dingen aan mijn hoofd…….
En voor wie van puzzelen houdt, op de eerste foto heb ik 5 musjes gekopieerd, dus er staan 5 dezelfde op. Zoek ze op haha. Op foto 2 kan je zien welke er bij gekomen zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Dromen ……….

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    ‘Hulkse wijsheid’ zegt: Een vis hoort in het water. Een vogel in de lucht. Een verstandig mens met beide benen op de grond.

  2. Marja zegt:

    Ik wens je een prachtige droomvlucht.

  3. Een film van de vlucht is natuurlijk wel leuk Anneke.

  4. Rietepietz zegt:

    Whahaha, leuk dat je je droom meteen “vertaalde”naar die film mensen. Kan me best voorstellen dat je er een klein beetje tegenaan hikt, dit is toch wel iets anders dan in een groot passagiers toestel stappen!
    Altijd leuk die musjes maar op een terrasje kunnen ze een plaag zijn. Ik kan ze wel vinden de musjes die je erbij gezet hebt.

  5. Op zich wel leuk als het gefilmd wordt toch… Maar toch ook weer lekker dat het zondag doorgaat. Heel veel genieten hoor en je maakt toch ook foto’s en misschien filmpjes.. Goede vlucht!
    Goh die dromen, ja waar haalt een mens het soms vandaan hè.

  6. Kakel zegt:

    In een helikopter vliegen is zó leuk! Balen dat ze het eerst weer uit wilden stellen. Dat schiet allemaal niet op. Je vlucht is al overmorgen. Veel plezier!
    Lieve groet

  7. Plato zegt:

    Helicoptervliegen doe ik je niet na, ook niet als ik zoiets zou winnen. Gelukkig ben jij een stuk avontuurlijker. Ik wens jou/jullie een hele leuke vlucht. Moet een prachtige ervaring zijn alles eens op zijn vogels te bekijken.

  8. Ben heel benieuwd naar je ervaring! Het lijkt me best eng, maar ook uniek. Veel plezier!

  9. minoesjka2 zegt:

    Nou, ondertussen heb de vlucht al gehad, maar inderdaad zeg, wat een gedoe vooraf ……
    En volgens mij heb je het meer dan leuk met die vriend uit Apeldoorn, want hij heeft nu een naam gekregen Wim 😀 Leuk hoor, dat had je zelf ook niet meer verwacht….

    • gewoonanneke zegt:

      We hebben het inderdaad best goed samen. Heb ook steeds het gevoel dat ik een paar dagen op vakantie gaat en dat heeft hij omgekeerd ook hier. Nee was er inderdaad niet zo meer mee bezig.

  10. Rob Alberts zegt:

    Binnenkort schrijf ik over Familie Huismus, mijn bovenburen ….

    Vogelvriendelijke groet,

Geef een reactie

