Gotta catch em all !!

Pokemon1Nee hoor, ik ben niet op zoek naar Pokémon’s met mijn mobiele telefoon maar je komt het wel overal tegen. Vorige week was ik bij een vriendin op visite toen haar schoondochter kwam, wil je wat drinken vroeg ze, nee antwoordde ze ik ben op zoek naar Pokémon’s.
Dat volwassen mensen dat doen !! Ja het leuke er aan ontgaat mij helemaal maar goed het schijnt nog wel zo te zijn dat ze de jeugd er mee de straat op en in beweging krijgen. Dus was dat betreft is het misschien wel nuttig. En tenslotte veranderen alle spelvormen in de loop van de tijden.
Zondag was ook mijn schoondochter er mee bezig, onder het mom van “ik moet toch weten wat er leeft onder mijn cliënten”. Zij begeleidt gezinnen met moeilijk opvoedbare kinderen.
Ik zei dat er vroeger ook Pokémon flippo’s waren en kaarten die je kon verzamelen.
Nou die heb ik nooit gehad hoor zei mijn zoon maar ik wist zeker dat ik nog een album met van die Pokémon flippo’s ergens moest hebben. Had hem pas nog een keer in de boekenkast zien staan. Een klein album. In iedere zak Smiths chips zaten ze en hij kreeg ze ook van de hele familie gelukkig.
Flippo’s destijds een grote rage, albums vol werden er gespaard, gepromoot als spelletje voor kinderen maar het kwam er wel op neer dat ze wel verzameld werden maar dat er voor zover ik weet nooit mee gespeeld werd.
Dat had nog een reden want veel ouders waren er nog feller op om het te verzamelen en ik beken, ik ook. Briefjes werden er gemaakt met welke er gemist werden. Er waren ruilmiddagen zodat je met elkaar de flippo’s kon ruilen en daar zag ik ook meer ouders dan kinderen.
Gisteren lag ik er op bed weer aan te denken en ging ik er uit om te kijken of ik hem kon vinden en inderdaad, ja hoor daar stond ie gewoon in de boekenkast.
Allemaal door elkaar en een hoop dubbele Pokémon flippo’s. Ik keek in het album en zag dat ook mijn zoon wel gelijk had. In het album stond de naam van zijn “zussie” zoals ie haar altijd noemt.
De dochter van de eigenaars van het café die vroeger vaak bij ons kwam logeren en die samen met mijn zoon opgegPokemonroeid is.
Ik herinnerde me ook weer hoe ik aan het album kwam, ik kocht het van haar op een rommelmarkt in het huttendorp al weer jaren geleden.
Klas 5b zat ze toen in dus toen zal ze zo’n jaar of 9 geweest zijn, Peter is 4 jaar ouder dus die was inderdaad in die tijd wel de flippo leeftijd ontgroeid.
Vanmiddag ging ik ze uit zitten zoeken, een déjà vu gevoel kreeg ik hoe ik vroeger ook die flippo’s uit zat te zoeken. En ik was ook heel benieuwd of ik ze allemaal zou hebben.
Ik stuurde een foto van het album via de app naar mijn zoon.
“” Did you catch them all” appte hij me terug met een lachende smiley en ik antwoordde “Gotta catch em all !!

PS. Er hoort een ‘ voor em maar als ik dat er voorzet geeft ie het niet weer in de blog, vreemd……

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Gotta catch em all !!

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Leuk 😊

  2. Laten ze maar lekker doen, ik vind het hilarisch om te zien. Had al 2 klanten bij de Pyramide ook laatst, Er zat ook nog een heel bijzonder.. 😉

  3. Ach ja, tijden veranderen Anneke, wij spaarden vroeger foto’s van filmsterren die je bij de kauwgom kreeg.

    • gewoonanneke zegt:

      Haha ja dat heb ik dan nog niet gedaan. Maar ik verzamelde dierenkaarten. Ach verzamelen is van alle tijden denk ik en de nieuwe tijd doet het digitaal. Wij hebben toch ook geen rolletjes meer in onze toestellen.

  4. ria zegt:

    Och rages zullen altijd blijven en ook weer overgaan Anneke. Zolang ze er mij niet mee lastig vallen vind ik het best.
    Groetje, Ria

  5. Rietepietz zegt:

    Ja dat herinner ik me wel al heb ik nooit aan rages meegedaan, het was meestal geldklopperij om spullen te verkopen. Maar dat wist je natuurlijk óók wel;-)

Geef een reactie

