Kleuren, glitter en muziek

Het was vandaag zomercarnaval in Rotterdam en met mijn zus afgesproken dat we daar naar toe zouden gaan. Al wordt het nu niet zo meer genoemd maar heet dit festijn tegenwoordig op zijn puur Hollands “Rotterdam unlimited”
Een heenweg met hindernissen want terwijl ik stond te wachten om over te steken komt er een oudere man op een brommer aanrijden die te hard remt, over de kop gaat en de man klapt met zijn hoofd op de trottoirrand. Gauw afgestapt en er naar toe gelopen om te vragen hoe het ging. Hij was wel bij kennis maar wel een beetje dizzy wat niet zo gek was. Een gat in zijn hoofd en zijn knie was ook geschaafd. Er kwam een man om te helpen, ik kende hem al heel lang, het was Joost, toevallig is het ook nog de werkgever van Peter en hij zit bij de vrijwillige brandweer. Een ervaren hulpverlener dus. Samen hebben we de man van de weg gehaald en die weer vrij gemaakt. Omdat de man best zat te trillen en ook vertelde duizelig  te zijn, nog eens allerlei medicijnen slikte, alleen woonde en thuis ook nog zuurstof gebruikte durfden we het toch niet aan om hem naar huis te brengen dus even overlegd met de ambulance. Die besloot toch maar om langs te komen om hem na te kijken.

Ook de politie kwam langs die zouden dan de brommer van de man mee kunnen nemen. Joost en zijn vriendin bleven bij hem en toen de ambulance er aan kwam ben ik verder gegaan. Kon toch niets meer doen verder al moet ik zeggen dat ik nog steeds benieuwd ben hoe het verder afgelopen is. Maar goed dat hoor ik maandag wel even van mijn zoon.
Met mijn zus naar de Capelse brug gaan fietsen en daar de metro genomen, het is al heel druk. We vinden een mooi plaatsje bij het appartementen gebouw waar Peter woont. Ik app even of er iemand thuis is, mijn schoondochter is thuis en zegt dat we ook boven mogen komen kijken op het balkon maar dan zit ik 12 hoog, dan beleef je het toch anders dan dat je op straat staat en bovendien wilde ik ook wel graag wat foto’s maken.
Nog wel een uurtje zitten wachten voordat de optocht kwam. Wel aardig weer, zo nu en dan viel er wel een spatje regen maar het was niet koud. Veel muziek, vermoeidheid bij de deelnemers hier en daar, oude en jonge deelnemers, een travestiet zagen we nog, mannen, vrouwen, glitter, kleuren, veren, kortom van alles te zien en natuurlijk daarbij de opzwepende muziek van de verschillende bands en muziekinstallaties op de auto’s.
Was al weer een aantal jaren geleden dat ik was geweest en best leuk om weer even te zien hoewel ik na zo 3/4 van de optocht het ook wel weer genoeg vond. We zijn even boven een bakje thee gaan drinken, Peter was ook net thuis.
Het was onwijs druk in de stad, er waren ook allerlei kraampjes met etenswaren en andere dingen maar daar zijn we niet meer naar toe gegaan. Het was inmiddels al half 6 en ik had nog helemaal geen boodschappen gedaan dus naar huis gaan fietsen. De Algerabrug is net weer open gegaan als we langs komen. Nog niet veel mensen weten dat blijkbaar want er rijdt maar sporadisch een auto overheen. Een dag eerder dan de planning ook dankzij het mooie weer. Even bij Appie langs gegaan en daarna lekker wat bankhangen want het was best wel vermoeiend moet ik zeggen zoveel uren staan maar wel een leuke vakantiedag zo.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Kleuren, glitter en muziek

  1. Marja zegt:

    Prachtige foto’s. Ik hoop dat die arme man er niets aan over houdt.

  2. Het is toch wel even schrikken, wanneer je zoiets ziet gebeuren Anneke, hopelijk valt het mee. Jou foto’s van het zomercarnaval zijn mooi, en vooral kleurrijk hoor. Ik ben er nog nooit naartoe geweest, zoiets is mij eigenlijk te druk, en dacht altijd dat je nergens bij kon om foto’s te maken, maar dat valt zo te zien wel mee.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik stond nu gewoon bij de Beurs. Heb ook wel eens op de Witter de Withstraat gestaan daar is het zo onwijs druk dan is het lastig. Hier bleef de stoet ook steeds even stil staan voordat ze de bocht om konden. En ze vinden het echt leuk om op de foto te gaan. Ze gaan er vaak echt voor je voor staan hoor de meeste. Echt wel leuk om een keer te fotograferen maar neem een stoeltje mee, het was heel vermoeiend die uren staan.

  3. Rob Alberts zegt:

    Wat een vervelend begin van zo’n mooie dag.

    Vriendelijke groet,

  4. Wat een schrik zeg als je dat ziet gebeuren. Hoop dat hij er goed vanaf komt.
    Maar verder lekker, echt een feest en het weer zat ook nog wel mee toch?

  5. minoesjka2 zegt:

    O, zeg, ben het zomer carnaval helemaal vergeten ………. jammer. Jij hebt weer prachtige foto’s gemaakt zeg 😉

  6. margo vonk zegt:

    Wat een prachtige foto’s.
    Hoop dat het verder goed afgelopen is met de man met zijn scooter.

  7. Rietepietz zegt:

    Ik hoop met jou dat het helemaal goed is gekomen met die gevallen meneer..
    Wat een kleurige boel daar in Rotterdam, en gelukkig toch droog gebleven. Lijkt me inerdaad best vermoeiend zo lang in de drukte te zitten, ik hoop tenminste dát je kon zitten en je “zitten wachten” niet als uitdrukking gebruikt hebt;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ik hoop het ook voor die mijnheer. Joost was ook weggegaan toen de ambulance kwam. Hij was ook onderweg ergens naar toe. Nee ik kon niet zitten, even op de trottoir rand. Dus heel lang staan. had zondag om bij te komen.

  8. Kakel zegt:

    Die kleuren! Vorig jaar kon het feest niet doorgaan dus iedereen was er hard aan toe. Die kostuums zien er uit om door een ringetje te halen. Mooie foto’s. Je hebt de sfeer goed vastgelegd.

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel, we hadden wel een mooi rustig plekje gevonden, eigenlijk toevallig omdat we niet op de allerdrukste plaatsen wilden staan. Stond ooit in de Witter de Withstraat, geen goeie foto te maken.

  9. tagrijn zegt:

    Al jaren neem ik me voor daar ook eens heen te gaan, maar dat bedenk ik dan pas weer als ik het op tv zie voorbij trekken. Je hebt er wel een prachtig kleurrijk verslag van gemaakt. Jammer voor jullie (en voor die man) dat de ouverture zo vervelend was.

Geef een reactie

