Een eigen huis…..

Mijn zoon en zijn lief zijn op zoek naar een huis en hadden een mooi huis op het oog waar zHuis 2e gisteren voor een tweede keer gingen kijken. Kom ook maar kijken hoor als je het leuk vindt zeiden ze dus gisteren op de fiets gestapt en er naar toe gegaan.
Het is een oud huis maar wel groot en een flinke tuin met garage er achter. Gelegen in het oude gedeelte van een dorp in de buurt.
Nou ja de technische troepen in de vorm van de vader waren ook gekomen om het huis met een andere blik te bekijken dan de twee tortelduifjes die een grotere til zoeken dan het appartement, hoe mooi en luxe ook maar wel klein, waar ze nu wonen.
En zoals alle wat oudere huizen heeft zo’n huis wel sfeer moet ik zeggen dus wat dat betreft zou ik daar ook wel voor vallen.
Het is wel stevig aan de prijs dus ik heb ook wel gezegd dat ze goed moeten nadenken.
Nu werken ze beide, hebben een goed salaris maar hoe gaat het in de toekomst, willen ze kinderen, misschien iets minder werken. Allemaal dingen waar je toch over na moet denken.
Nu is mijn schoondochter slim genoeg, zeker ook op financieel gebied en ook mijn zoon heeft niet achteraan gestaan bij het uitdelen van gezond verstand gelukkig al kan hij zichzelf soms wel een beetje rijk rekenen.
Ook de ouders vahuisjen mijn schoondochter zullen ze wel goed raden of dingen wel of niet te doen zijn.
Nou ja dat zijn zaken die ze zelf uit moeten zoeken al heb ik er wel met ze over gesproken toen ze maandag kwamen eten.
Wil ook niet negatief overkomen of het enthousiasme temperen tenslotte moet je in het leven ook wel ergens voor gaan.
Ik zie mijn schoondochter het hele huis al inrichten haha en ik doe dat in gedachte ook.
Het is een Z vormige kamer en dat ene hoekje daar zou mooi een box kunnen staan en een kinderspeelhoek worden. Haha hoezo wil ik oma worden. Nee hoor als ze ooit kinderen krijgen zou ik dat natuurlijk fantastisch vinden maar wat je niet hebt mis je ook niet.
Kreeg vorige week nog een baantje aangeboden als oppas voor een baby die nog geboren moet worden voor een paar dagen in de week van een vriend van mijn zoon. Ik vond het best eigenlijk een eer dat ze aan mij dachten en hun kindje aan mij toe wilden toevertrouwen maar heb wel bedankt ook.
Nou ja omdat ik ook in het huis nog wel wat kritische dingen had gezegd. Denk er om een oud huis, toch wat meer onderhoud, grote tuin er bij.
’s Avonds app ik mijn zoon dat ik niet negatief over wil komen en hij antwoordt dat hij dat helemaal niet zo ervaren heeft, zijn lief ook niet en blij is met mijn aanvullingen en dat ik erbij was gisteren.
Nou even afwachten dus was het gaat worden, ze zullen wel een bod uit gaan brengen denk ik want ik zag wel dat ze het allebei helemaal zagen zitten.
En die tuin, ja daar viel ik helemaal voor, mooi ingedeeld in allerlei hoekjes waar je kan zitten. Twee mooie bomen waarin ik al een merelnest en een echtpaar huisje 3merel zag zitten.
Een bomen en vlindertuin daar hoeven we voorlopig ook helemaal niets aan te doen dan een beetje bijhouden, zeiden ze mijn richting opkijkend.
Heb al aangeboden om te helpen met behangen, een aantal muren in de slaapkamers zit nog behang op en er zal nog wel meer dingen zijn die gedaan kunnen worden voordat ze er eventueel in kunnen. Eerst maar eens afwachten of het doorgaat.
Het grootste voordeel van dit huis:  Het is in hetzelfde dorp als de Hema waar ik regelmatig even ga lunchen hahaha……. Ze moesten wel lachen toen ik dat zei.
P.s. Dat eerste plaatje vond ik toen ik wat plaatjes zocht, hilarisch omdat mijn zoon Peter heet.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Een eigen huis…..

  1. Hahaha, heel toepasselijk dat eerste plaatje hoor. Een huis kopen, is natuurlijk best wel spannend, maar met die lage rente, kan je goedkoper uit zijn dan huren.

  2. Rietepietz zegt:

    Hoe krijg je het voor elkaar om twee platjes te vinden waar de juiste naam op staat. ( Hoewel het natuurlijk ook goed te doen is die naam er zelf bij te zetten) Maar je zoon gaat dus éérst bij de slager een bot halen vóór hij naar de makelaar gaat;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Je bent nog helemaal in de condoomsferen geloof ik met je platjes ;). Het eerste plaatje met dat bot stond echt Peter op, dat andere plaatje heb ik natuurlijk zelf even bewerkt in Photoshop dat zou wel heel erg toevallig zijn…..

  3. Marja zegt:

    Super spannende tijden voor de jongelui. Ik duim mee.

  4. Kakel zegt:

    Mijn vriendin d’r hobby is inrichten van huizen. Die verft/behangt gemiddeld eens per jaar alle kamers. En als ze niet kan slapen, gaat ze nieuwe inrichtingen verzinnen.
    Van mezelf weet ik nog wel hoe spannend ik het vond toen ik mijn dijkhuisje had gekocht.
    Veel succes voor de jongelui!

    • gewoonanneke zegt:

      Als je mij mijn gang zou laten gaan, zou ik precies hetzelfde doen. Kan het me financieel niet veroorloven haha. Ben nu bijna mijn hele huis door gegaan met alles vernieuwen en dan zie ik weer zo’n leuk behang of nieuwe accessoires. Ik hou me in en ga dan maar bij andere behangen of doen……veel goedkoper.

  5. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Een huis kopen is naast de doordachte functionaliteit een puur emotionele gebeurtenis.
    Ook spannend natuurlijk ivm bieden, hypotheek, maandelijkse lasten en onderhoud e.d.
    Jij kan van de tuin dromen terwijl zij er mogelijk geen tijd/zin in hebben!
    Heel veel beslissen in een kort moment.
    Ik wens ze sterkte en geluk toe.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik hoop ook dat ze de juiste keuze maken. Hun dromen ook van dan de tuin om er in te zitten haha. Nee hoor ze zijn gelukkig oud en wijs genoeg maar een ouderlijk advies kan nooit kwaad.

  6. Haha en heet zijn lief niet Chantal? Haha, je ziet je al aan het werk in die tuin.
    Maar ja, nu kun je het nog en zoals Jan al schrijft, vinden zij het leuk? Kunnen ze het zelf als jij het niet meer kunt?
    Maar wel heel leuk om er zo bij betrokken te worden. En inderdaad ook goed om ze uiteindelijk zelf hun beslissingen te laten nemen. Het is toch niet niks, een huis kopen!
    Succes voorlopig!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik weet ook wel dat ik niet die hele tuin bij zal kunnen houden. Gelukkig zijn ze zelf ook allebei wel handig daarin. Maar zo nu en dan wat rommelen lijkt me best leuk trouwens. Ik zie wel of het doorgaat.

  7. minoesjka2 zegt:

    O, spannend hoor ……….. en ja, toen ik : grote tuin las, dacht ik gelijk. Oooo, Anneke krijgt er dan gewoon een tweede tuin bij hahahaha ………… ach, je hebt ondertussen aardig handigheid gekregen in de tuin, dus waarom niet.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ze zijn er druk mee bezig. Even afwachten of het allemaal gaat lukken. Nou helemaal bijhouden zo’n grote tuin gaat echt niet lukken maar zo nu en dan wat rommelen lijkt me best leuk.

  8. Plato zegt:

    Tja, ik ben altijd te laf geweest om een huis te kopen. Bang dat ik in de schulden zou komen. Dus naar mij moeten ze al helemaal niet luisteren. Het heeft wel wat, een huis wat je gegoten zit kom je misschien maar een keer tegen. Ik ben benieuwd naar het vervolg en…. dat is natuurlijk wel een pluspunt: Peter heeft een zeer handig moeder 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Ik vind het ook een hele stap. Heb ook nooit een eigen huis gehad. Gelukkig hebben ze goede adviseurs in de ouders van beide kanten. En die hebben ze inderdaad ook al ingepland om te helpen haha. Nou gelukkig is zijn vader nog veel handiger en hijzelf ook. Maar een paar wandjes behangen of wat in de tuin doen dat lijkt me wel wat.

Geef een reactie

