Zomaar een dag……

FullSizeRender (Small)Aanstaande maandag begint bij ons het Huttendorp weer, als de weerprofeten eens een keer wel gelijk hebben krijgen we zeker de eerste drie dagen prachtig weer. Ik ga er voor.Gisteren met mijn zus nog wat inkopen voor het jeugdwerk gedaan in Gouda. Opeens bleek namelijk dat er nog geen kostuums waren voor de opening. Nou is het thema dit jaar Vikingen dus zo moeilijk moest dat niet zijn en bij de eerste de beste stoffenkraam slaagde ik meteen en nam twee rollen met stof mee. Gelukkig dat mijn zus meeging en we dus een auto hadden waar we het even in konden stallen. Nog een avondje achter de naaimachine om zo’n 16 “kostuums” te maken. Haha gewoon een naadje aan de zijkant dicht stikken, gat voor het hoofd en armen houden en klaar is Anna. Touw of riem er om en dan moet het wel goed zijn. Had bij een cadeauwinkel van die Viking helmen gekocht, dat gaat best goed komen. Moest ook nog cadeautjes verzinnen voor de winnaars van de playback en speurtocht. We vonden lege plastic flessen in zo’n eurowinkeltje noem ik het altijd. Vullen met snoepjes, leuk etiket er op en voor weinig een leuk prijsje voor de winnaars. Eigenlijk slaagde we in een keer voor alles waar ik nog naar op zoek was en zowel mijn zus als ik vonden een leuk “tussendoor” jasje. Hoop hem nog een poosje niet te hoeven dragen maar gisteren was het gewoon een herfstdag. Vandaag was het gewoon zo’n dag dat ik van alles tegenkwam waarvan ik dacht, grappig, leuk, ontroerend.
Een gesprek wat ik opving van een man die richting winkelcentrum naast een vrouw liep.
Ik hoorde de vrouw zeggen, ik ben 51 en mijn man ook. Waarop de man antwoordde nou dat zou je niet zeggen je ziet er uit als 35…..hmmm slijmbal zeg. Ik hoorde ooit eens een zin van een man die de leeftijd van een vrouw kan raden is wel knap maar niet slim. Maar deze man lag het er wel heel erg dik op.
Als ik op het winkelcentrum bij MS mode het briefje staat te lezen dat ze wegens omstandigheden gesloten zijn spreekt een oudere mevrouw me aIMG_0927 (Small)an. Het is toch erg zegt ze, iedereen bestelt via internet en alle winkels gaan naar de knoppen.  Ik ben het met haar eens, ook ik ging regelmatig daar even kijken of iets kopen. Scheelt natuurlijk wel, geen impulsaankopen meer.  En die meiden die er werken die gewoon hun baan weer kwijt zijn. Zeker in dit filiaal waren het echt leuke meiden die of je nou wel of niet wat kocht gewoon even een praatje hadden. Zonde toch dat het nu weer zo moet gaan. Wie is de volgende….
Een vriend en medewerker van ons Huttendorp kluppie was gisteren langs geweest bij me, hij ging de boodschappen doen bij de Makro en kwam het pasje ophalen.  Hij had de praat en stortte zijn hart uit. Hij is een aantal jaren geleden gescheiden in de crisistijd en bleef zitten met een flinke restschuld van hun koophuis.
Schulden stapelden zich op en hij vertelde gisteren dat hij bezig was om hulp te vragen omdat hij het niet meer trok.
Vanmorgen kreeg ik een appje van hem dat hij geregeld had dat hij een coach kreeg die hem ging helpen met schuldhulpverlening zodat hij een keer echt uit de schulden kan komen. Hij is officieel “zwervend” maar blijft zo nu en dan bij vrienden logeren. Een huisje zit er ook voor hem aan te komen. Mooie berichten om te horen dat voor hem ook een nieuwe start kan komen.
Bij de Hema zit een man een bakje koffie te drinken met een oude vrouw in een rolstoel. Ze zit helemaal scheef gezakt en zo te zien is het een dementerende mevrouw met haar zoon.
Ze zijn net klaar en ik zie hem met zoveel liefde en aandacht voor zijn moeder haar vertellen wat ze nu gaan doen. Haar recht in haar rolstoel zetten en samen gingen ze weer weg. Ontroerend mooi.
Vanavond hadden we voorinschrijvingen van het Huttendorp. Een kleine 120 kinderen hebben zich al ingeschreven inmiddels. Dat ziet er goed uit, het is al een paar jaar geleden dat we zoveel voorinschrijvingen hadden. Leuk . Mooi ook om te zien hoe de afgelopen week alle vrijwilligers druk bezig zijn met de voorbereidingen.
Vandaag ook nog bij een Candyshop, dat is zo’n winkel waar ze goedkoop snoep verkopen, geslaagd in mijn missie, vijf grote zakken met spekkies om de flessen te vullen. Gisteren een aantal leuke etiketten gemaakt. Ziet er best grappig uit.
vikings05En last but nog least, daar komt ze weer met haar tuintje maar vanavond een heerlijke salade gegeten, helemaal uit mijn eigen tuin met sla, paprika, tomaten, uien en komkommer. Dat is dubbel zo lekker smullen voor mij. Gaat het steeds leuker vinden om dit soort dingen klaar te maken.
Vanavond hebben we het druk bij de voorinschrijvingen in de bieb, 68 kinderen die zich al ingeschreven hebben waarmee de teller op 114 kinderen komt te staan. Ik verwacht nog een flink aantal op maandag. Leuk dat het weer een druk jaar lijkt te worden zo. Heb er helemaal weer zin in………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Zomaar een dag……

  1. AnneMarie zegt:

    Lekker bezig geweest. Voldaan gevoel. Helemaal top. Goed weekend. 👌👌👌👌

  2. Marja zegt:

    Leuk om jouw enthousiaste verhaal te lezen. Succes met het vikingdorp.

  3. Leuk hoor zo’n Vikingdorp, komt Wickie de Viking het openen?

  4. Je bent er maar weer druk mee, maar heel leuk geslaagd en ff achter de naaimachien? Knap!
    Ja MS ook weg, ik kwam er ook best graag. Ook leuke meiden die er werkten, balen hoor.
    En je bent lekker gezond bezig met je eigen verbouwde groentjes! Fijn weekend en alvast een leuke week gewenst!

  5. Rietepietz zegt:

    leuk dat er al zoveel inschrijvingen zijn, ik denk dat de weervoorspellingen daar wel een beetje bij helpen, ik herinner me dat het vorig jaar heel lang slecht weer geweest was en dus twijfels over het weer en de gesteldheid van het terrein. je hebt het er maar druk mee zeg, maar een creative oplossing gevonden!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik hou wel van wat hectiek al viel het naaiwerk me nog wel een beetje tegen maar het resultaat was wel leuk. We hebben 3 jaar met een baggerveld gezeten dus dit was echt een verademing dit jaar.

  6. minoesjka2 zegt:

    Leuk hoor, het zal best druk zijn, want het wordt prima weer. Heel veel succes en plezier met het huttendorp.

  7. Kakel zegt:

    Die man wilde duidelijk zijn verhaal aan je kwijt. Lief dat je de tijd nam om te luisteren.
    Bij ons zijn ze ook aan het “huttendorpen.” Volgens mij slapen ze er vannacht zelfs. Wat een bof dat ze zulk mooi weer hebben!
    Lieve groet

    • gewoonanneke zegt:

      Dat klopt, heb nog contact met de organisatie daar gehad over het hout en hoe wij het deden onder het mom beter een goede buur he….. Bij ons hebben ze donderdagavond ook geslapen. Meer dan 100 kinderen een record.

Geef een reactie

