De boom geveld…

Boom - kopie (Small)Vannacht had ik slecht geslapen, niet eens dat ik lang wakker gelegen heb maar veel korte slaapjes, veel dromen en gewoon onrustig geslapen. Was ook wel heel laat naar bed gegaan en had nog met een oude kennis wat zitten chatten. Soms heb ik zo’n nacht. Misschien iets te veel even aan mijn hoofd.
Vanmorgen nog redelijk op tijd opgekomen en meteen gaan werken voor het Kinderwerk, alle kinderen ingevoerd in de computer. Veel kinderen die andere jaren niet meegedaan hebben, dat is dus iets meer werk, anders is het alleen even de leeftijd veranderen.
Het was best mooi weer dus even de tuin in gegaan, lekker in het zonnetje zitten. Even mijn camera gepakt om de vele vlinders die op mijn vlinderplant zitten te fotograferen. Zo te zien zijn het bijna allemaal kleine vossen. Heb wel jaren gehad dat er heel veel verschillende soorten waren. Maar mooi blijft het. Als ik voor een beetje houvast om de foto’s te maken de afgezaagde boom vastpak voel ik dat hij aardig kan bewegen. Zo dacht ik het lijkt wel of ie losser is gaan zitten. Ik leg de camera even weg en ga er even aan staan trekken en merk dat hij best aardig ver meegeeft. Dus de zaag en de schop gepakt  en even gekeken of het me lukt om hem helemaal los te krijgen. Het zijn nog een paar flinke wortels waar ie mee vast zit maar het lukt wel. Yes ik kan hem er uit halen. Het is inmiddels een aardige krater geworden in mijn tuin want ik had hem best een flink eind uitgegraven. Heb opeens de geest en zaag meteen de seringenboom om. Hij valt bijna op mijn schuur zo scheef als ie staat. Het gaat heel gemakkelijk want hij is gewoon al slecht en sommige takken breken zo af.  Wel even een kaal gezicht zo maar er komt wel weer wat anders. Ook daar moeten de wortels er nog uitgehaald worden maar dat is een volgende missie.
Op mijn buik op het vlonder ga ik nog even wat waterjuffers fotograferen. Het blijven van die mooie beestjes om te zien. De tuin begint echt al de eerste verschijnselen van herfst te vertonen en eigenlijk wil ik het niet zien. Maar overal zie ik al herfstdraden, uitgebloeide bloemen en het mooi is van veel dingen al weer af.


Vanavond de rest van de kostuums haha duur woord voor een aantal hesjes zitten maken, was toch achteraf nog best een klusje want er is ook nogal wat maatverschil tussen de medewerkers waar rekening mee gehouden moet worden. Nog even de strijk gedaan, voor de draadjes en restjes stof nog even de stofzuiger gepakt en nu even een blogje. Met een rood wijntje. Ik verwacht na zo’n dag vannacht wel goed te slapen. Voor morgen heb ik alles klaar, hoef niet zo vroeg meer als de rest dus kan rustig aan doen. Ze geven mooi weer op en ik heb er weer zin in.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op De boom geveld…

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Mond houden over de herfst!
    Gloeiende, gloeiende!
    Whahahahaha

  2. Je bent lekker bezig geweest Anneke, geniet nu dan maar van het mooie weer.

  3. Rietepietz zegt:

    Ja zo ging het destijds bij ons ook met de resten van een oude boom, diep uitgraven veel wortels kapot steken en dan even laten rusten, dan komt het later wel goed.
    Maar je hebt het druk genoeg met dat kinderfeest er bij dus geen haast met de seringeboomresten.

  4. tagrijn zegt:

    Het is gewoon een prachtig zomers en kleurrijk gebeuren in je tuin. Prachtige foto’s. Leuk hoor! Ik woon in een mooi appartement maar mis soms toch een tuin, ook al is dat dan wel weer veel werk.

  5. Kakel zegt:

    Zo zie je maar wat één minder goede nacht al met een mens doet. En dat heb ik dan maal tig…
    Ik heb het idee dat er dit jaar minder vlinders zijn dan andere jaren, maar ja, we hebben ook een flutzomer.
    Lieve groet

  6. ria zegt:

    Mooi kleurentuin Anneke en prachtige foto’s. Leuk hé die kinderfeesten 🙂
    groetje, Ria

  7. Wat zal dat een licht geven nu die boom eruit is.. En die andere komt wel.enne.. Ik dacht hetzelfde als mijn vriendje.. Nog niet over de herfst hebben hoor.. Tis nog maar half augustus… 😟
    Op een heel enkele keer na slaap ik eigenlijk altijd wel goed, en ja, er zijn mensen waar het een drama voor is om s’avonds naar bed te gaan…
    Succes met het Huttendorp!

Geef een reactie

