Fietsen, varen en terrasjes

Tja met zulk mooi wat kan je dan anders doen dan het water opzoeken of althans langs het water gaan fietsen en heb mezelf gewoon een vakantiedag gegeven en ben samen met mijn zus lekker gaan fietsen.


Al vroeg op stap gegaan en de waterbus naar Ridderkerk genomen en daarvandaan via Hendrik Ido Ambacht naar Papendrecht gaan fietsen. Het eerste stuk langs een rijksweg maar het laatste stuk langs de dijk via een natuurgebied was mooi om te fietsen via de brug over de Noord.
Het was ontzettend druk, die waterbussen zijn echt geliefd bij fietsers ook vooral om leuke tochten te kunnen maken. Op Papendrecht even gaan lunchen op een terrasje en daarna weer verder gaan varen. Eerst naar Dordrecht en daar moesten we een andere waterbus nemen naar Alblasserdam. Op Alblasserdam was het weer tijd voor een terrasje natuurlijk, uitkijkend over het water is dat goed vol te houden.
Zelf wil ik altijd graag via Kinderdijk fietsen, ik vind het gewoon zo mooi daar langs de molens, mooier dan het laatste stukje over de dijk. Zussie heeft het er niet zo op de drukte maar oké ze ging toch mee. En zo onwijs druk was het helemaal niet bij de molens, heb dat wel anders meegemaakt.
Daar in Kinderdijk opnieuw een terrasje opgezocht want tenslotte moet er ook aan de waterhuishouding gewerkt worden.
Het laatste stukje de pont en via de dijk weer naar mijn eigen dorpje gaan fietsen.  Niet eens zo heel lange route, had ongeveer zo’n 30 km gefietst dus dat viel nog best mee.
Het voelde voor ons allebei al een beetje aan alsof we al op vakantie waren. En het mooie zonder route uit te draaien en daar hadden we echt nog nooit gefietst waren we in een keer goed gereden. Dat was al een wonder op zich eigenlijk voor twee van die “wieweetdewegklunzen”. Voor herhaling vatbaar zo’n tochtje aan de andere kant van de rivier.


Vanavond kwam mijn vriendin met haar man, we konden lekker nog in de tuin zitten. Ze zijn net terug van 4 weken camping en brengen altijd hun gasbussen bij mij in de schuur omdat ze deze in hun appartement niet mogen bewaren.
Als ik even later een asbak ga pakken voor mijn rokende vriendin ruik ik in de schuur een sterke gaslucht. Mijn vriendin wil naar binnen lopen maar ik zeg wacht maar ff met die brandende sigaret. Haar man kijkt en ziet dat de koppeling die er nog opzit niet goed afgesloten is. Er afgehaald en opnieuw vergrendeld. Even alles open gezet om de lucht er uit te krijgen. Want ik zat niet echt te wachten op een vuurwerk in de vorm van een blokhut die ontploft aan het einde van zo’n mooie zonnige zomerdag.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Fietsen, varen en terrasjes

  1. Heerlijk zo’n dagje op de fiets Anneke. Je hebt ondertussen fraaie foto’s gemaakt.

  2. Rietepietz zegt:

    Het lijkt me inderdaad een gewéldige vakantiedag en wat een mooie plaatjes levert het op!
    Wat goed dat je zo alert was met die gasflessen, moet je inderdaad niet aan dénken dat de boel ontploft. Is maar goed dat ze niet in dat appartement bewaard mogen worden want erg secuur gaan ze er blijkbaar niet mee om.

  3. Heerlijk zo’n daggie vrij nemen.. Heb ik woensdag gedaan, was alleen dus toch maar even op de fiets gestapt. Nog geen 30 km maar toch lekker!
    Mooie foto’s weer!

  4. Kakel zegt:

    Aha, kwam daar het vuurwerk vandaan! Wij hoorden het al maar konden de locatie niet goed thuisbrengen. Mijn Man is een echte Kinderdieker…Wel veel stops voor 30 km (-:

  5. minoesjka2 zegt:

    Ja, die waterbus is echt ideaal!!

Geef een reactie

