Papier te veel……

IMG_0953 (Small)Ken je dat, die dingen die altijd blijven liggen van het komt morgen wel, die ik in dat geval dan op mijn to do lijstje plaatst waarbij wel nieuwe dingen komen maar die dingen blijven er altijd nog opstaan.
Dat had ik met een aantal zaken en vanmorgen had ik opeens de geest, het was best meteen al warm dus alles open gezet, niet dat het veel uitmaakte maar goed meteen begonnen met mijn lijstje af te werken.
Beginnen met de belastingaangifte van mijn moeder, moest ik nog steeds doen, een papieren versie en pff vond dat zo’n gedoe. Waarom moet dat nu opeens via een heel boekwerk dat ik gekregen had en kan het gewoon niet digitaal.  IMG_0954 (Small)Wat een verspilling van papier eigenlijk best wel.
Denk een boekwerk van zo’n 20 bladzijde en daarbij nog een een dikker exemplaar erbij met toelichting. Snap wel een beetje waarom het denk ik niet digitaal kan omdat het jaar 2016 natuurlijk nog niet afgesloten kan worden maar toch…..lastig vond ik het wel.
Je moet echt alles doorlezen en uiteindelijk hou ik 5 bladzijden over waar ik in totaal zo’n 10 getallen ongeveer moet invullen, dat was het. En de rest wordt gewoon weer weggegooid. Meteen de map uitgezocht van papieren die weg mogen en bewaard moeten worden nog.
Maar goed 1 ding geschrapt van mijn lijstje, daarna de gemeente bellen. Ik werk freelance en de gemeente vult dat aan maar ik moet over dat freelance werk nog wel belasting betalen dus en daar had de gemeente geen rekening mee gehouden. Even een afspraak gemaakt om het door te nemen
met de desbetreffende ambtenaar.
Nog naar de belastingdienst gebeld over mijn toeslagen, moet ik ook nog een herberekening van krijgen. Ik hoorde al van veel mensen dat ze de definitieve afrekening hadden gehad maar ik nog steeds niet. Nou moet ik terugkrijgen en die ik gehoord hadden moesten terugbetalen, misschien dat het scheelt.
Allebei spaarpotjes zal ik maar zeggen maar wil ze wel graag innen een keer.
Nog een brief over pensioenen afgehandeld en ik heb zo de geest dat ik meteen de dingen van het kinderwerk maar afrond.
Mijn to do lijstje is helemaal leeg, wat een luxe en het geeft me ook wel een heel goed gevoel moet ik zeggen. Eindelijk eens afgewerkt alles.
Vanavond komen zoon en zijn lief eten lekker buiten inimages de tuin morgen gaan ze op vakantie, warm om te rijden maar ze gaan vroeg weg.
Nog naar een bijeenkomst voor de krant waar ik helemaal geen zin in had met dit weer maar die onverwacht heel interessant en best gezellig ook was. Met heel wat mensen nog zitten praten. Het is nog steeds warm in huis,afkoelen doet het niet hard. Beetje laat gekomen maar toch nog echt zomer………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Papier te veel……

  1. Dat alles is afgewerkt, geeft inderdaad een voldaan gevoel Anneke, de nasleep bij de belasting na een overlijden, duurt soms een dik jaar.

  2. Heb ook gestoeid met een papieren aangifte, maar niet gewonnen. Had al uitstel aangevraagd dus geen probleem, maar ik stelde het dus ook steeds verder uit, zag er echt tegenop terwijl ik het altijd zelf heb gedaan. Heb het uit handen gegeven, veel te ingewikkeld.. Kost wel wat, maar dat is dan maar zo.. Kreeg meteen een rustig gevoel 🙂
    Ik heb destijds ook de afwikkeling voor mijn moeder gedaan, duurde best lang al met al.

    • gewoonanneke zegt:

      Toen ik eenmaal ging lezen vond ik het wel meevallen. Oude aangifte er naast en denk dat het wel goed gegaan is. Mijn moeder had ook niet zulke ingewikkelde dingen zoals een eigen huis of zo.

      • Die aangiftes van mijn moeder waren ook niet moeilijk.
        Maar de aangifte van mij en mijn ex? Pffff… ik kwam er niet uit en ik denk ook dat ik de concentratie miste want ik had er echt helemaal geen zin meer in. Teveel verschillende dingen waar ik rekening mee moest houden. Ruim de helft van het jaar getrouwd, AOW en Pensioen van mij dat erbij kwam vanaf augustus, emigratie van ex dus uitgeschreven uit Nederland, betaling alimentatie. Ik heb nog niks gehoord, ga volgende week eens bellen. Het kost dan maar wat (betalen we samen) maar dan is mijn laatst klusje ook eindelijk afgerond.

  3. Rietepietz zegt:

    Wij kregen terug van de belasting, gewoon omdat we teveel loonbelasting betaald hadden bij de drukkerij. Het was niet heel veel maar toch, beter dan bijbetalen, we laten bewust een tabl gebruiken waarbij we zeker niet bij hoeven te betalen.
    Toeslagen krijgen we niet dus hoeven we gelukkig ook niet terug te betalen;-)
    Het is vandaag een stuk minder warm dan gisteren dus de vakantiegangers treffen het!

Geef een reactie

