Die borrel is verdiend……

Vannacht slecht geslapen, het was ontzettend warm op mijn slaapkamer en op zich heb ik daar nooit zoveel moeite mee maar vannacht dacht ik, ik hou het raam open terwijl ik normaliter met dichte ramen slaap.
Al zetten ze een schijnwerper op mijn bed ik slaap gewoon maar ik kan slecht tegen geluid en als mijn raam open staat komen er echt veel geluiden binnen. Het is dat ik te lui ben om uit mijn bed te stappen maar als om een uur of 5 de vrachtwagens al gaan rijden op het industrieterrein heb ik al spijt dat ik mijn raam open gehouden heb. Wat een herrie. Om 4 uur appt mijn zoon dat hij gaat rijden naar Italië pff. Lief hoor maar 4 uur jongen, ik sliep net. Als om zo half 7 het buurmeisje vertrekt en nog wat roept naar haar moeder lijkt het alsof ze naast me staat in de slaapkamer. En tot overmaat van ramp zijn ze momenteel bezig met onze straat om het laatste stukje renovatie van het centrum af te ronden. Alles draagt bij mij niet bij aan een goede nachtrust.
Ga er dan maar vroeg uit om te gaan werken en daarna heerlijk fietsen. Het is minder warm en aangenaam om te fietsen. Ga even kijken bij het kijkscherm van de Eendenkooi. Een fotovriend zit daar regelmatig om de ijsvogel te fotograferen of te filmen. Je moet ook eens gaan Anneke zei hij van de week toen hij in zijn auto langs kwam rijden. Maar hij heeft veel meer geduld dan ik en gaat er gerust uren zitten. Neemt een trap mee om het goed te kunnen zien en daar heb ik gewoon geen zin in, althans niet achter zo’n kijkscherm. Een uur in het gras zitten om wat vlinders te fotograferen heb ik geen moeite mee. En dat heb ik ook gedaan op de terugweg. Was eigenlijk op zoek naar de vuurvlinder maar nog niet gevonden maar wel een zandoogjes, libelles, spin en een mooi kevertje.
Ga lekker eten bij de Hema, nog wat boodschappen doen naar huis. Ergens zit al in mijn achterhoofd om dat stukje bestrating naast mijn schuur zelf te gaan doen. Zoonlief zit nu toch in Italië haha en kan me niet tegenhouden. Hij zou het nog steeds doen maar heeft het de laatste weken onwijs druk gehad met zijn werk, inmiddels is zijn 20 uren contract omgezet in een 40 uren contract en daar is ie heel blij mee. Ze hebben een huis gekocht en zijn bezig met de financiering, als dat lukt gaan ze dus verhuizen. Dus die heeft als ie terug komt van vakantie genoeg te doen. En zo naast de blokhut waar niemand ooit komt behalve ik komt het ook niet zo krap.
Maar als ik thuis kom vanmiddag ben ik versleten, ga even op de bank liggen en val gewoon twee uren als een blok in slaap.
Geen zin om te koken en heb nog een pak groentesoep ooit gewonnen met kaarten met een stokbroodje er bij. De soep smaakt walgelijk als je zelfgemaakte verse groentesoep gewend ben maar ik doe het er maar mee.


Half 7 denk ik, even vast wat opruimen van de stenen die nog naast de blokhut liggen. Het zijn zware stukken die weg moeten en dan gaan mijn radertjes draaien. Ik weet dat ik nog een aantal wieltjes heb liggen in mijn duizend dingen doosje en inderdaad ik vind er vier, ik schroef ze onder een plankje en voilá daar is mijn werkplankje en in een zucht en een scheet zoals het spreekwoord geloof ik luidt zijn de zware stukken steen weggereden. Zal ik, ja natuurlijk ik ga gewoon beginnen met het betegelen van het stukje naast de schuur. Denk als ik een paar dagen een stukje doe is het ook klaar, mezelf voor de gek houdend want ik weet hoe ik ben. Als ik begin ga ik ook door en dat doe ik dus ook. Het is gewoon prachtig weer om dat te doen vanavond. Niet te warm en om 10 uur ben ik klaar eindelijk. Ben wel benieuwd hoe de laatste stenen liggen want toen was het wel bijna donker. Heb best goed nagedacht hoe ik moet betegelen, en hoe ik de straat af moet laten lopen zodat het water goed af kan lopen. Dit is echt mijn ding, ik vind dat zo leuk om te doen. wijnMorgen maar mijn zoon appen dat hij een klusje minder heeft haha. Ze zijn goed gearriveerd op hun tussenstop en morgen gaan ze verder naar hun vakantiebestemming ergens in Italië. Qua weer hadden ze ook wel hier kunnen blijven.
Straks al het zand even afspoelen, nu even een wit wijntje genomen en die borrel vind ik zelf heb ik meer dan verdiend.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Die borrel is verdiend……

  1. Marja zegt:

    Je bent een kanjer.

  2. Vindingrijk met die wieltjes Anneke, die borrel had je absoluut verdient, eigenlijk wel twee!

  3. Rietepietz zegt:

    Gewéldig, wie niet sterk is moet slim zijn, maar volgens mij ben jij allebei.
    In dat soort dingen lijken we misschien wel iets op elkaar, ik ga meestal ook niet zitten wachten tot er iets gedaan wordt en sleepte ooit een paar balen mortel naar de eerste verdieping door steeds even op een traptrede te steunen;-) Proost, je hebt je wijntje wél verdiend!

    • gewoonanneke zegt:

      Kijk met jou kan ik praten. Mijn zus zei je kan het ook vragen aan iemand. Ja dat is ook zo maar ik vind het gewoon zo leuk om zelf te doen, ik kick daar gewoon een beetje op zeker als het dan lukt.

  4. minoesjka2 zegt:

    Waardeloos hé, als je eens zo slecht slaapt, maar volgens mij ben jij heel goed de dag doorgekomen en ik hoop dat het wijntje er ook toe bijgedragen heeft dat je deze nacht wel lekker geslapen hebt.

  5. Kakel zegt:

    Qua weer zou je zoon het hier ook treffen maar qua omgeving is het niet te evenaren!
    Lieve groet

  6. Knap van je Anneke, je bent toch ook een doener ook hoor!
    En hebben je zoon en zijn lief dat huis gekocht in het naburige dorp? Waar je ook gekeken hebt?

Geef een reactie

