Ff uitblazen…..

IMG_0969Goh wat kan je toch opeens in een rare mallemolen terecht komen van dingen doen, denken, bellen, regelen en ik voel me momenteel aan de ene kant helemaal vol adrenaline zitten en van alles willen doen en aan de andere kant helemaal leeggelopen en er niets meer uit mijn handen komt en dat laatste overheerst wel een beetje.
Gisteren bij mijn schoonzus en broer op ziekenbezoek geweest. Het ging redelijk goed met mijn schoonzusje hoewel ze veel pijn heeft die geregeld wordt met een morfinepomp die in haar rug zit. De nekwervel is gelukkig niet gebroken maar voor de rest is er genoeg beschadigd en het zal wel even duren voordat ze daar weer van genezen is. Vandaag is ze weer overgebracht van de Medium Care naar een aparte kamer dus dat is een goed teken.
Onderzoek heeft ook uitgewezen dat ze niet iets van een TIA of iets anders gehad heeft waardoor het ontstaan is.
Mijn broer was gisteren opgenomen en zou vanmorgen geopereerd worden dus ook gisteren even bij hem op bezoek geweest. (Op de terugweg nog een prachtige zonsondergang)
Vanavond ging mijn zus op bezoek en toen bleek dat mijn broer helemaal niet is geopereerd maar dat er een spoedgeval tussen kwam en het een week uitgesteld is. Ze heeft hem weer mee naar huis genomen. Hij had al alle voorbereidingen gehad en toen weer terug naar zaal.
Natuurlijk snap ik de noodzaak van spoedgevallen maar het is wel verdraaid lastig dat hij nu volgende week weer naar het ziekenhuis moet.
Ik ga er zomaar vanuit dat wanneer mijn schoonzusje geopereerd is aan haar arm dat ze haar gewoon lekker of naar huis of naar een soort opknaphuis sturen waar ze nog een paar weken verzorgd wordt. Want in ziekenhuizen houden ze geen kostgangers. Dus heel gemakkelijker is het allemaal niet geworden hierdoor. Maar goed, roeien met de riemen die we hebben.
Vanmorgen was ik bij mijn broer thuis geweest om kleding voor mijn schoonzusje op te halen. Zij wonen echt in zo’n soort buurtje waar iedereen elkaar kent. Daar sprak ik ook een aantal buren die al met elkaar afspraken gemaakt hebben om ze te helpen en dat wij gewoon op vakantie kunnen gaan.
Ik heb er gewoon veel moeite mee, mijn verstand zegt ga maar, maar mijn hart zegt blijf thuis. Aan de andere kant gaan we niet zover weg, de man van mijn zus is ook thuis, als er wat is zijn we zo ook weer terug dus we hebben besloten om wel te gaan.
Mijn zus zei ook, als het ons overkomt dan zou mijn broer gewoon op vakantie gaan hoor. Maar voor mij gaat het er niet om wat hij zou doen, het gaat er om hoe ik me eronder voel door weg te gaan.
Mijn broer had aan al zijn kennissen, buren en vrienden mijn nummer doorgegeven als contactpersoon en ook om te regelen wie er op bezoek zou gaan zodat ze niet zonder bezoek zitten dus vanavond begon iedereen te bellen hoe het gegaan was. Op zich ook prima natuurlijk. Vandaag was ook de politie nog geweest bij iemand die snel bij het ongeluk was om vragen te stellen er over omdat de aard van verwondingen toch nog vragen opriepen. Of er eventueel toch geen auto bij betrokken is geweest die of haar in de kant gereden heeft, misschien onbewust of zelfs geraakt heeft. Maar zelf weet ze helemaal niets meer dus en er waren verder geen getuigen voor zover ze weten. Best moeilijk, je wilt toch wel weten hoe het gegaan is, aan de andere kant. Door het te weten wordt ze ook niet beter.
Vandaag fietste ik datzelfde stukje en het is daar best langs de weg opeens een lage rand naast het asfalt dus als ze uitgeweken is kan het zomaar zijn dat dat het zo gebeurd is.
Nou ja voorlopig voel ik me momenteel een soort kip zonder kop die maar wat doet maar waar niets uit mijn handen komt en ik moet als ik maandag wegga nog wel even wat dingen zelf ook doen. Voor mijn fiets had ik een onderhoudsbeurt afgesproken dus ook nog even zonder E-bike. Met dit weer niet echt een straf hoor op een gewone fiets, ik doe er alleen wat langer over. Vanmiddag had ik nog een afspraak voor een interview met een adjunct directeur van een school. Ik was er op tijd, altijd iets te vroeg, twee keer bellen, niet open gedaan. Telefoonnummer opgezocht, bellen, niet opgenomen. Dan komt er een leerkracht naar buiten en ik vraag waar de adjunct is. Boven op zijn kamer dus. Ik kom er binnen en zeg, hadden we geen afspraak. De radio staat knalhard aan. O zei Atalanta2 (3) (Small)hij, ja dat klopt dus ik zeg heb al verschillende keren gebeld maar er werd niet open gedaan. Ik heb pas 5 minuten geleden mijn radio aangezet, zegt hij. En ik denk nou ja als je nou een afspraak hebt zet je dan net daarvoor de radio knoerthard aan maar goed. Kan er trouwens al heel slecht tegen als iemand niet op tijd voor een afspraak is of in dit geval zorgt dat je binnen kan komen. Ik begin het gesprek en het gaat dus om een andere leerkracht die 40 jaar op deze school werkzaam is. Dus ik zeg op al vrij snel, zou het niet handiger zijn als ik met die leraar zelf een interview heb. Ja natuurlijk zei hij, deze afspraak was alleen om te kijken of de neuzen dezelfde kant op staan. Ik stuur zijn e-mailadres dan kunt u een afspraak voor volgende week maken. En dan mag je niet slaan en zeker niet vloeken op een Christelijke School maar ik kon hem wel villen die man, met een afspraak die gewoon via de mail of telefoon even afgehandeld had kunnen worden. Wat een hufter zeg. Nou ja dat kon ik er nog net bij hebben. Ik hou me in want als ik al zo geladen ben zou alles er bij zo’n vent opeens er uit komen. Maar het was wel zonde van mijn tijd, nog een stuk fietsen was het ook en energie. Grrrrrrr ‘k word er weer boos om haha.
Nog wat leuks ook vandaag, ja hoor, op mijn vijg waar momenteel wel eens een overrijpe vijg hangt komen heel veel atalanta’s die er graag van snoepen. (foto archief). En de beste vriend van mijn zoon, die waar ik de foto’s op de bruiloft gemaakt heb twee jaar geleden, en zijn vrouw zijn de gelukkige ouders geworden eergisteren van een gezonde zoon. Zo fijn altijd weer als alles goed gegaan is….. En zoon en zijn lief hebben de financiering rond voor hun huis, lui liggend op hun terras vanuit Italië geregeld verder dus zal het huis ook nu wel doorgaan, na de vakantie alles afronden.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

12 reacties op Ff uitblazen…..

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Pfff, ik ook uitblazen.
    Wat een lang verhaal!

  2. Je hebt het maar weer druk Anneke.. Maar dat je broer en schoonzus helpt zoveel je kunt is alleen maar logisch. Wat erg dat ze zelf niks meer weet hè. En wat je broer meemaakte heb ik ook eens gehad. Een operatie aan mijn voet gepland. Duurde en duurde maar, maar er was ook een zwaar ongeluk ergens gebeurd en er waren div operaties tussen gekomen. Dus mocht ik eerst mijn bed niet eens uit om naar het toilet te gaan vanwege de voorbereidingsmedicatie, want het duurde zo lang. Moest ik opeens opstaan, aankleden, spullen pakken en zelf vervoer regelen.. Belachelijk maar niks aan te doen.
    Fijne dag en houd je een beetje rustig!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat zijn echt gekke dingen hoor. Mijn zus kwam op ziekenbezoek ging ie meteen met haar mee. Zijn eigen vrouw wist nog nergens van dat hij niet geopereerd is. het is dat ze nog zo duf was van alle morfine. Misschien maar goed ook in dit geval.

  3. Marja zegt:

    Goed dat jullie toch gaan. Ik hoop dat verder alles voorspoedig verloopt. Sterkte.

  4. Rietepietz zegt:

    Heftig dagje zeg! Kan me goed voorstellen dat je bijna ontplofte bij die “vent” wát een L.elijke O.nderontwikkelde L.uizenbos

  5. AnneMarie zegt:

    Tjonge wat een hoop gedoe en gezorg voor je. Kan me voorstellen dat je hoofd overloopt. Zou het ook lastig vinden om op vakantie te gaan. Maar wat is nu wijsheid.? Succes met alles.

  6. Kakel zegt:

    Het lijkt wel een beetje op Goede Tijden, Slechte Tijden. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit een volledige aflevering van gezien heb en terstond de tv uitzet als ik de tune hoor.
    Wat een sukkel die man. Hij had je gewoon een mailtje kunnen sturen. Alsof je niets beters te doen had! Ik hoop dat je hoe dan ook op vakantie kunt.

Geef een reactie

