Met dank aan Gaston

gastonNee niet de Gaston van de postcodeloterij is langs geweest met een vette cheque, dat zou ook een wonder zijn want ik ben helemaal geen lid van de postcodeloterij.
In dit geval gaat het over Orkaan Gaston die er voor gaat zorgen dat het volgende week weer een mooie zonnige week wordt. Althans in het AD las ik het volgende dus:
Orkaan Gaston trekt morgen over de Azoren. Weervrouw Diana Woei van Weerplaza legt uit hoe deze orkaan voor mooi weer boven Nederland zorgt. ,,Normaal heerst er op de Azoren een hogedrukgebied, het zogenoemde ‘Azorenhoog’. Door de orkaan Gaston verplaatst het hogedrukgebied de komende dagen naar het vasteland van Europa. Het zal daar enige tijd verblijven en houdt storingen en lagedrukgebieden vanaf aanstaande maandag op de Atlantische Oceaan. Hierdoor breekt in ons land vanaf maandag een periode aan met stabiel weer.”
Volgens Weerplaza blijft het in ieder geval tot en met vrijdag droog en de zon schijnt overdag geregeld. De middagtemperatuur zit in de lift. Op woensdag is het met maxima van 25 graden zomers warm. Donderdag en vrijdag wordt het nog iets warmer.nationalebeeldbank_2009-9-348727-1_paasloo-w41
Nou daar heb ik dus helemaal geen bezwaar tegen als ik volgende week een weekje vakantie heb komt dat wel mooi uit en hoop ik dan maar ook dat ze gelijk heeft.
Voor de mensen en vakantiegangers op de Azoren is het dan minder leuk met hevige winden en veel regen die verwacht wordt.
Nu de beslissing genomen is om toch weg te gaan kreeg ik vandaag ineens de kriebels, dat begint bij mij dan altijd met lijstjes maken van dingen die ik nog moet doen thuis en die ik niet moet vergeten mee te nemen. Dat werkt bij mij altijd prima.
Nou ja als het echt zulk weer wordt is het ook gemakkelijk wat we mee moeten nemen. We
gaan heel veel fietsen, onze eigen fietsen gaan mee dus dat is wel prettig.
Mijn koffer vast van de zolder gehaald en de weerreerste stapeltjes die net uit de was kwamen liggen al klaar op het bed om mee te nemen.
Eindelijk weet ik waar we precies heen gaan namelijk naar Paasloo, nog nooit van gehoord maar het is ergens in de buurt van Giethoorn. Schijnt een mooie omgeving te zijn met prachtige natuurgebieden zoals de Weerribben.
Weekje weg, heb er nu wel echt zin in.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Met dank aan Gaston

  1. AnneMarie zegt:

    De kogel is dus door de kerk. Fijne vakantie dames.

  2. De voorbereidingen zijn eigenlijk best wel leuk, daar krijg je toch al een vakantiegevoel van.

  3. Rietepietz zegt:

    Het maakt me niet waar het vandáán komt, als het maar hiér komt. Je krijgt gewoon wat je verdient, een week prachtig vakantieweer.

  4. Fijn dat het toch echt gaat lukken Anneke! Ik wens jullie samen een heerlijke vakantieweek!
    En dat mooie weer is weer welkom hoor!

Geef een reactie

