Back home

Zondagavond weer thuis gekomen na eenanneke-1 prachtige week vakantie. Veel gezien, veel gedaan en prachtig weer natuurlijk. Twee keer wezen varen op de Weerribben meer dan 270 km gefietst via de mooiste routes dwars door natuurgebieden. Terrasjes, een schoon gasstel gehouden, iedere dag buiten gegeten, goed gezelschap… Het was prima.
Misschien meer er over later.
De eerste dag vond ik tussen mijn kranten die ik meegenomen had dat rot briefje haha en ik was niets vergeten dus.
Vorige week zowel mijn broer als schoonzusje geopereerd en beide operaties geslaagd. Mijn broer heeft een stent gekregen en mijn schoonzusje aan haar arm geopereerd.
Broer was vrijdag weer thuis maar mocht nog geen autorijden twee weken en gelukkig mocht mijn schoonzusje gisteren naar huis. Dus even geen ziekenhuis bezoek.giethoorn-1-small
Gisteren had ik nog een dag vrij voor mijn gevoel het was prachtig weer dus lekker gaan fietsen en meteen even bij broer en schoonzus gaan kijken.
Ik was er pas 4 uur maar ze waren toch nog niet thuis dus weer naar huis gegaan. Teruglopend bij hun op het pad richting dijk viel ik op de straat en precies op mijn elleboog, het  voelde niet goed aan.
Nu ben ik al wel vaker gevallen maar het voelde nu wel anders aan. Toch nog op de fiets gestapt en de 10 km naar huis gefietst.
Daar kon ik al snel mijn arm amper meer bewegen zonder heel veel pijn te hebben dus mijn zoon gebeld. Hij weet wel wat van blessures door zijn opleiding dus zei hij doe hem maar in een mitella. Ik wilde niet meteen naar de HAP, dacht een nachtje slapen ga ik wel even naar de dokter.
Dat dus gedaan. Opaasloo-10-smallp de bank geslapen, had echt best veel pijn maar sliep toch nog best goed. Kon vroeg bij de dokter terecht en die stuurde me meteen naar t ziekenhuis. Vriendin gebeld om te rijden. Het was eigenlijk snel gepiept, wat is er gebeurd, foto’s maken, dokter en drukverband. Een breuk in mijn ellepijp. Ze doen dat niet in het gips omdat een
elleboog snel vast gaat zitten. Het was een goede breuk dus in een drukverband en mitella.
Gelukkig mijn linker arm dat scheelt. Maar mag een week weinig doen en rust nemen. Niks voor mij maar voor wie wel. Lastig is het wel zoals typen met een hand en nog heel veel meer dingen. Nou ja maar een beetje gemakkelijk doen. Vanavond kwam Peter eten en voor de rest zie ik het wel. Morgen komt mijn zus en donderdag gaat mijn vriendin boodschappen doen en dan hoop ik dat het wat minder pijnlijk wordt. De verpleegimg_1055-smallkundige die mijn arm inpakte zei dat deze snelle afhandeling een record was, wat een leuk mens was het. Blijkbaar hadden we alles goed gedaan. Ring af, in mitella, rust genomen, paracetamol genomen tegen de pijn dus vandaar dat ze zo snel klaar waren. Het zal best wel weer goed komen al ga ik het fietsen wel missen, zeker met dit mooie weer. Nou ja wel de tijd om mijn foto’s te bekijken en bewerken…..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Back home

  1. AnneMarie zegt:

    Oh wat jammer voor je. Nu het van dat mooie weer is niet kunnen fietsen. Hoop dat het al wat minder pijnlijk is voor je. Sterkte komende dagen.

  2. Marja zegt:

    Geweldig dat de vakantie zo geslaagd was en broer en schoonzus al naar huis mochten. Die ellepijp is dan wel een tegenvaller, maar jij bent er vast heel snel weer bovenop. Sterkte.

  3. staartje zegt:

    He jasses niet leuk. Beterschap

  4. Lot zegt:

    Het zit in de familie hè ongelukjes etc.
    Sterkte en geniet van het mooie weer.

  5. Gossie….bestaan er ook nog “goede” breuken? Sterkte er mee Anneke!

  6. Rietepietz zegt:

    Wat onwijs vervelend dat je nu zelf vleugellam bent. Dat vlakt de mooie vakantie gelukkig niet uit maar is toch reuze onhandig .En pijnlijk natuurlijk vooral omdat het niet in het gips zit.
    Fijn dat broer en schoonzus nu verder thuis kunnen herstellen maar je had natuurlijk nog wel het één en ander voor ze willen doen wat nu niet kan. Sterkte er mee!

    • gewoonanneke zegt:

      Had inderdaad wel wat willen doen voor ze maar goed nu kan ik er niet eens komen om even een kijkje te nemen maar we bellen iedere dag even met elkaar. Zij heeft nog wel langer werk dan ik dus maar niet mopperen al is het best lastig. 😉

  7. Plien zegt:

    Tjeetje zeg! Ook al woon ik niet direct in de buurt maar… je app maar als iets nodig hebt! Sterkte!

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel Paulien….. Heb gelukkig wel mensen die me helpen en kan zelf ook nog wel wat doen hoor….komt vast wel weer goed. Het is alleen erg lastig dan merk je pas voor hoeveel dingen je twee handen gebruikt.

  8. Kakel zegt:

    Ik ben wel blij dat het aan het eind van je vakantie gebeurd is, en niet vlak ervoor. Had je dat er ook nog bij gekregen. Nu hebben jullie samen kunnen genieten. De Weerribben is prachtig! Helaas heb ik er alleen maar gefietst met slecht weer. Je hebt vast gezien dat het onderweg stikt van de schapen en welke kleur hun poep heeft. Na een dag in de regen fietsen zat alles onder de “spinazie a la creme.” Jullie hebben het beter getroffen.
    Beterschap en sterkte!

  9. Neeltje zegt:

    Mag ik je de rechterhand schudden? Ik heb mijn linker pols gebroken, zit in het gips. Lekker onhandig, letterlijk en figuurlijk. Spoedig herstel toegewenst!

  10. Wat een pech voor je… veel beterschap!

Geef een reactie

