Het straatje van Rietepietz…..

Ook op vakantie kom je soms opeens dingen tegen die me herinneren aan bloggers zoals in Oldemarkt waar er precies toen wij er waren het jaarlijkse dorpsfeest was. Hele straten versierd met lichtjes en vlaggen. Zag er heel gezellig uit.
En in een straat stond het helemaal vol met palen met daarop borden met spreekwoorden en dan moet ik meteen aan Rietepietz denken echt haar straatje vond ik dat wel.
Maar goed aan de hand van deze spreekwoorden zal ik even de dag doornemen, wie zegt dat ik gewoon geen stokpaardjes van een ander mag pikken tenslotte…….
spreekwoorden-1-small

Nou die is natuurlijk duidelijk zat en heel toepasselijk voor mij al weet ik niet of het spreekwoord ook letterlijk bedoeld is…

spreekwoorden-4-small

Ik heb geen wolken gezien vandaag, alleen een strakblauwe lucht met een heerlijk schijnende zon er in

spreekwoorden-3-small

Klopt helemaal, vanmiddag kwam Peter toch nog maar even kijken bij zijn moeder en even een boterhammetje bij me eten en we waren het eens dat we allebei een hekel hadden aan mensen die je een uur later nog ruikt…….

spreekwoorden-2-small

Tja meestal is mijn tempo iets hoger dan ik nu kan hebben dus zou het omgekeerd ook gelden van de laatsten de eersten zullen zijn………

spreekwoorden-15-small

En na zonneschijn ook regen??? Niet dat IK er op zit te wachten maar mijn tuin zou wel een druppie lusten….
spreekwoorden-9-small
Vandaag kwam mijn zusje even kijken bij me en toen bleek dat we toch wel dezelfde smaak met bepaalde dingen hebben, blijkbaar komen we van dezelfde boom af…….

spreekwoorden-6-small

Nou vanmiddag wel even, had best behoorlijk pijn vandaag en van paracetamol word ik zo slaperig dus een siësta van 3 uur gehad vanmiddag……….

spreekwoorden-12-small
Dat geldt voor mij zeker hoor, ben best graag thuis….zeker zoals gisterenavond zo’n warme avond buiten zitten kijkend naar de prachtige sterrenhemel, gewoon niks doen en genieten……

spreekwoorden8-small
En last but not least het belangrijkste eigenlijk wel zo gezond zijn als een vis……

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Het straatje van Rietepietz…..

  1. Rietepietz zegt:

    Whahaha, leuk ingevuld en tja, wat zijn wij bloggers toch een leuk volkje want het is wáár. Het overkomt mij ook regelmatig dat ik onderweg iets zie dat me aan één van “mijn loggertjes” doet denken en daar maak ik soms ook gebruik van. Toch reuze leuk hoe die levens een beetje verweven raken met de virtuele levens.
    Dat laatste spreekwoord is eigenlijk een beetje geweld aan gedaan, volgens mij zijn er twee door elkaar gegooid, “zo gezond als een vis”en “je als een vis in het water voelen” maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk, jij hebt ze allemaal perfect gebruikt.
    Vervelend dat je zoveel pijn hebt, daar was ik al bang voor want zonder gips is de breuk natuurlijk nooit zo onbeweeglijk als met. Hou je haaks

  2. beaunino zegt:

    Dat vond Riet vast ook helemaal niet erg. Juist leuk!

  3. Haha hartstikke leuk zeg! En beterschap Anneke met je arm! Wat een gedoe, niks voor jou!

  4. Kakel zegt:

    Rietepietz is duidelijk in haar nopjes (-: Zo grappig om te lezen dat je “connecties” in Blogland gewoon doorgaan in je vakantie. Prachtig toch!
    Lieve groet en sterkte met je arm.

  5. minoesjka2 zegt:

    WAt een schiterend blogje Anneke!!
    Hoop dat je je kunt redden met je arm.

Geef een reactie

