Terug in de tijd…..

dsc00009-smallJa heb toch wel wat andere bezigheden gezocht en ik was al begonnen met het uitzoeken van mijn foto’s die ik voor de krant gemaakt heb. Vanaf 2000 heb ik een digitale camera en alle foto’s bewaard en opgeslagen die ik gemaakt heb. Maar mijn kwaliteit dus grootte van foto’s is inmiddels veel groter geworden dus mijn externe schijf begon aardig vol te lopen.
Dus hier en daar maar wat gaan opruimen want van veel gebeurtenissen heb ik toch meer foto’s gemaakt. Helemaal alles weggooien vind ik nog wel een beetje zonde hoewel dscf9557-smallik de “gewone” foto’s en negatieven van de eerste jaren inmiddels wel allemaal weggedaan heb. Veel weggeven aan mensen die er op stonden en de rest door de versnipperaar, had een hele doos vol waar ik toch niets mee deed.
Het is veel werk om te doen maar het is ook wel leuk en het meeste kan ik met mijn rechterhand doen. Van sommige foto’s moet ik ook wel denken van goh wat was er toen aan de hand. Nu heb ik ook de teksten nog bewaard dus desgewenst kan ik het ook nog even nalezen.
Het viel me wel op dat er een aantal openingen van nieuwe winkels waren die inmiddels al lang weer ter ziele zijn, het niet gered hebben of gewoon weer gestopt zijn.
echtpaarEn dan nog het grote aantal mensen dat ik tegenkom dat inmiddels is overleden. Kwam natuurlijk vaak bij mensen die 50 of meer jaren getrouwd waren en als je dan zo’n 15 jaar later komt ja dan zijn er best veel al weer weg.
Ook leuke dingen die ik tegen kwam zoals van het echtpaar dat 70 jaar getrouwd was, Kees en Marie. Ze hadden hun werkzame leven lang in de horeca gezeten en daarna gingen ze met een camper trekken, de hele winter gingen ze overwinteren. Prachtige mensen, beide inmiddels al weer jaren geleden overleden. Ze hadden ook een groot verdriet dat hun dochter nooit meer thuis kwam. Maar ondanks dat zulke positieve en open mensen. Ze hielden ook allebei van kaarten en ik weet nog dat ik Marie  tegenkwam op het winkelcentrum en we een praatje haddstringparade-smallen. Ik vertelde dat ik ’s avonds ging kaarten in ’t café en ze was toen denk toch al een eind in de 80 maar ’s avonds  was ze er om mee te doen. De verhalen die ze wist te vertellen over hun café tijd. Geweldig.
En een foto van een wedstrijd bij de opening van een Expert zaak waarbij de mensen zo lang mogelijk op een wasmachine moesten blijven zitten buiten voor de winkel. En de foto van het eerste team van de voetbal allemaal in een string, een weddenschap bij het 75 jarig bestaan van de voetbalclub. Zitten best mooie billen bij hoor ;).
Of het echtpaar dat echt letterlijk met het huwelijksbootje naar het stadhuis kwamen om er in te stappen…… nog in zwart wit want in die tijd moest ik alle foto’s nog in zwart wit aanleveren.Huwelijk.jpg
En tussen al die foto’s van de krant ook nog een foto van mijn nichtje. Ik paste een keer op haar en toen zijn we chocolaatjes gaan maken. Op de foto kan je zien dat de liefde voor chocolade er al vroeg in zit. Ik weet nog dat ik een filmpje van haar gemaakt had en dat ik zei je bent een chocolade monster dat ze antwoordde “ik vind het gewoon lekker”.
Ben tot 2002 gekomen inmiddels, de echte opslagwinst zal ik pas krijgen in de latere foto’s maar best leuk werk om zo even te doen en meteen weer inspiratie voor een blogje.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Terug in de tijd…..

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Sta er niet op!
    Zag geen HEERLIJKE HARTELIJKE HOT HULK HOL.

  2. Neeltje zegt:

    Haha, ik ben ook maar begonnen met het uitzoeken van mijn foto’s. Dan lukt goed met een hand!

  3. Het ordenen van foto’s kan je voor verassingen plaatsen Anneke…..oh já, die had ik ook nog! Het is een leuk klusje voor een regenachtige dag.

  4. Rob Alberts zegt:

    Maar vooral sterkte met het genezen ……

    Bemoedigende groet,

  5. Rietepietz zegt:

    Je hebt in ieder geval heel veel foto’s die even buiten het “gewone “vallen, grappig hoor, wie heeft er nou zo’n foto van een voetbalteam in string;-)
    Je komt je tijd zo ook nog nuttig door!

  6. matroos zegt:

    Tjonge dat lijkt mij een behoorlijke klus,maar wel bijzonder die ongewone foto’s.

  7. Kakel zegt:

    Als je tot 2002 gekomen bent, kan ik wel raden hoeveel foto’s je daarná gemaakt hebt!
    Heb je je tijd toch nuttig besteed. Eigenlijk een bizarre kronkel om toch maar nuttig bezig te zijn. Er zit blijkbaar meer calvinisme in ons dan ons lief is.

  8. minoesjka2 zegt:

    O, heerlijk zeg, even terug in de tijd. Ik ben laatst ook begonnen om mijn oude digitale bestanden te schonen, echt leuk!!
    Succes met de andere 14 jaar …………..

Geef een reactie

