Schoolvriendinnen

87e045e4-a43a-11e2-9c4b-2dcae371f3dbHet aanstaande weekend ben ik uitgenodigd bij mijn vriendin in Harderwijk, ze is net zo oud als ik en met een regeling gestopt met werken en ter gelegenheid daarvan geeft ze een feestje voor vrienden en familie.  We zijn al vanaf de lagere school vriendinnen. Een vriendschap die intensieve en minder intensieve periodes heeft maar wel altijd gebleven is.
Voor haar die zo vroeg al van het dorp wegging ben ik ook een stukje verleden van haar. In haar huidige kennissen/vriendenkring heeft natuurlijk ook niemand haar broertjes gekend, die beide op jonge leeftijd verongelukt zijn. En als ik bij haar ben dan komen die altijd ter sprake. De tienerjaren die we samen deelden en alle keren dat ik bij een verhuizing bij haar ging helpen met klusjes zoals behangen of andere dingen. En gewoon de gezelligheid met elkaar, ook soms de meningsverschillen. Gewoon zoals een mooie vriendschap is.
Ik zou dan een nachtje blijven slapen daar en de volgende dag weer naar huis gaan. Alleen nu ik natuurlijk met mijn arm zit is dat wat lastiger allemaal want ik zou daar een stationsfiets nemen om naar het feest te gaan en dat kan ik nog niet.
Dus belde ik mijn vriendin om dat te vertellen en zij vertelde dat haar zus die in een dorp hier dichtbij woont ook komt met de auto, ik ken haar zus ook wel goed dus ze gaf me haar telefoonnummer om haar op te bellen.
Nu wil het toeval dat ik vorige week met een andere vriendin boodschappen ging doen en image-5562967die zus daar bij de Hema ook een broodje zat te eten met haar dochter. Dus dacht ik, ik vraag het meteen even. Ze ging wel wat vroeger vertelde ze met haar kinderen want zelf had ze een tent gehuurd op een camping en dan konden haar kinderen daar nog wat zwemmen of doen. Dus ik zei dat is geen punt, ik vermaak me in die tussentijd wel in de stad, het is in een winkelcentrum waar het feest gehouden wordt.
Maar had ik gezegd, ik overval je er mee dus denk er even over na dan bel ik je de volgende week nog even op of het kan.
Vanavond belde mijn vriendin dat haar zus gebeld had en dat ze boos was dat ze dat niet eerst overlegd had, pfff hoe moeilijk kan je doen allemaal zeg. Mijn zoon zegt altijd “nee” is ook een antwoord en even goede vrienden.
Maar goed blijkbaar vond ze het lastig dat ik mee zou rijden en mijn vriendin moest mij daar maar over bellen want tenslotte ben ik haar vriendin.
Nou een beetje kinderachtig vind ik het wel, ze vertelde dat ze een auto heeft waar 7 mensen in kunnen dus een kleine moeite om mij even op te pikken. Normaal zou ik er niet over gedacht hebben om het te vragen, ik kom er wel en nu ook wel hoor maar het zou wel iets gemakkelijker voor me geweest zijn.
Mijn vriendin en haar zus zitten al jaren niet helemaal op een stoel. Haar zusje werd geboren toen mijn vriendin 13 of 14 jaar was nadat haar twee broertjes waren verongelukt.
Zelf ging ze toen ze 17 was al op kamers wonen omdat ze in de verpleging ging dus ze zijn ook niet lang samen opgegroeid en een groot leeftijdsverschil. Haar zus is echt zwaar van de kerk en mijn vriendin heeft jaren samengewoond met een vrouw dus dat heeft de verstandhouding die al niet super was nog minder goed gemaakt.
Ze was er echt verdrietig over, ze heeft maar een zus natuurlijk en ze had best vervelende dingen tegen haar gezegd. Ja dat is best jammer dan en dat gun ik haar ook niet maar sommige dingen kan je ook niet afdwingen.
Nou ja ik kom ook met de trein wel daar dat zal best gaan lukken hoor, ik blijf er een nachtje slapen dus hoef niet heel veel mee te sjouwen harderwijk-1en er rijden ook bussen. En van het feest naar haar huis is er altijd wel iemand die kan rijden om me daar te brengen. Heb er eigenlijk best zin in. Het wordt een vrouwenfeest (alleen de drie schoonzonen en kleinzoon zijn van het mannelijke geslacht)  Niet helemaal mijn ding, hou meer van wat gemengd maar kan best gezellig worden ook natuurlijk. Even een weekendje Harderwijk ook wel leuk weer.

Foto’s internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Schoolvriendinnen

  1. Marja zegt:

    Wat ontzettend flauw en kinderachtig van die zus. Ik hoop dat het al met al toch gezellig wordt.

  2. Jammer dat die zus geen boodschap heeft aan, “leven en laten leven” Anneke.

  3. Rietepietz zegt:

    Wat kunnen mensen toch vervelend doen, ze had toch ook gewoon kunnen zeggen dat het niet kon?
    En om er dan heibel over te maken met haar zus, bah!
    Harderwijk is inderdaad heel gezellig om wat tijd door te brengen, ik hoop dat je zonder problemen toch alles kunt regelen!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik heb dan wel zo het gevoel wel twee keer in de kerk, liever nog 3x maar iemand het iets makkelijker maken ho maar. Dat leren ze daar toch niet. Maar goed ik kom er wel hoor, ga vroeg weg en doe alles op mijn gemakkie heb heel de dag de tijd en blijf daar slapen.

  4. minoesjka2 zegt:

    Jammer dat sommige mensen zo moeilijk kunnen doen hé?
    Maar goed dat zegt meer over hun dan over jou, jij gaat gewoon lekker met de trein naar Harderwijk om een fijn feest mee te maken :-0
    Ga er maar lekker van genieten.

Geef een reactie

