Goede berichten

dokterweetnietVandaag moest ik weer terug komen in het ziekenhuis. Moest er kwart voor 2 zijn en stond tien over half 2 weer buiten, dat is nog eens een snelle afhandeling.
Het was namelijk zo dat wij best vroeg waren al voor half 2, tenslotte wil je niet te laat komen en de assistente vertelde dat de dokter zo vroeg was en meestal zijn er wel patiënten zoals wij die te vroeg zijn maar vandaag precies niet. Dus liepen we binnen en was ik meteen aan de beurt.
Een aardige en heel eerlijk gezegd ook wel een heel leuke (veel te jong maar het oog wil ook wat toch) dokter die aan de hand van de foto’s liet zien waar het scheurtje zat en voor de rest vertelde dat ik zonder verband mocht proberen om te kijken of ik mijn arm weer recht kan krijgen. Mag in feite alles doen en pijn is de indicatie om te stoppen dus.
Mag ik fietsen vroeg ik. Medisch gezien mag het wel zei hij. En mijn zus die er bij was zei meteen als je tegen die ja zegt zit ze straks al op haar fiets hoor. Maar zo dom ben ik echt niet. Deze week nog niet, volgende week maar weer eens zachtjes gaan proberen of het gaat.
Eigenlijk doet mijn arm nu nog zeerder dan met het verband en de mitella ox1f4aa-png-pagespeed-ic-qzg9dbxhxkmdat ie zo naar beneden hangt en nog niet recht kan of draaien. En zo wordt ook niet voorkomen dat ik een verkeerde draai maak. Zo nodig zo nu en dan nog even rust geven in een mitella. Over drie weken nog een keer terugkomen om te kijken of er fysiotherapie nodig is. Mooie berichten dus. Het voelt best raar aan en het gekke is dat die arm bruiner lijkt dan mijn andere arm. Kan natuurlijk zijn doordat ie een week niet gewassen in. De douche zal het leren. Wel lekker zonder plastic zak over mijn arm.
Gisteren was ik het ook al helemaal zat dat binnen zitten, beetje tv kijken, beetje achter de computer… en dan zulk mooi weer dus was ik voorzichtig wat in de tuin gaan werken met mijn rechter hand en dat ging ook goed. Had een krukje naast me waarmee ik me op kan drukken met mijn goede arm. Die krijgt zo flinke spierballen dat kan niet anders.
Nou ja langzaam aan dus maar proberen zonder te forceren wat ik weer kan doen en het even de tijd geven om beter te worden. Was er best blij mee natuurlijk.
Vanmiddag zijn we meteen bij mijn broer en schoonzusje geweest, mijn broer werd vandaag 70 jaar. Met hen gaat het ook weer beter. Mijn broer die nog nooit van zijn leven een aardappel 790heeft gekookt maakt zelfs warm eten klaar haha. Als het maar moet dan kunnen ze het ook wel hoor. Nou ja was ook wel blij dat ik even bij hun kon zijn daar, had ze tenslotte nog niet gezien nadat ze uit het ziekenhuis was gekomen.
Goeie berichten dus en zo als het er nu naar uit ziet valt het dan toch nog eigenlijk wel weer mee als het tenminste zo doorgaat. Nu maar rustig aan weer opbouwen en proberen die arm weer sterker te maken……

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Goede berichten

  1. Kakel zegt:

    Gefeliciteerd met je broer. En ook omdat het gips eraf is. Scheelt een hoop in gewicht (-:
    Je arm is nog ontzettend kwetsbaar dus heel verstandig (niet dat ik je dom vind…) dat je het nog even rustig aan doet. Pijn = ho.
    Houd je taai!
    lieve groet

    • gewoonanneke zegt:

      Voel met ook niet dom maar moet wel zeggen dat mijn fiets wel naar me roept haha. Maar dit weekend nog niet even rustig aan. Ik had geen gips maar een rekverband. Ellebogen zetten ze eigenlijk nooit in ;t gips omdat ze snel vast gaan zitten. Zelfs nu na een week in dit verband kan ik mijn arm nog niet strekken. Dus ik moet het wel rustig aan doen.

  2. Neeltje zegt:

    Gelukkig! Dat gedeelte zit er voor jou weer op, ik mag nog even. 😉

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik vind het zonder steun eigenlijk nog lastiger omdat je te snel dingen doet die de arm nog niet kan doen. Maar goed het is een stap vooruit en de rest zal ook wel komen. Jij nog even sterkte……

  3. Marja zegt:

    Proficiat met broer en met je voorspoedige herstel.

  4. Dat is hartstikke mooi Anneke, maar rustig aan doen, en niet forceren. Gefeliciteerd met de verjaardag van je broer.

  5. Blij voor je dat het goed gaat, maar doe niet teveel hoor, dan houd je er langer last van!
    Gefeliciteerd met je broer! Fijn dat zij ook weer de goede kant op gaan.. Ja hè, als de nood aan de man komt kunnen ze opeens van alles wat ze voorheen niet konden of nooit hoefden te doen.
    Beterschap maar weer!

  6. ria zegt:

    Weer even fijn gelezen bij jou .Doe maar voorzichtig aan nog met de arm, vooral als je wil fietsen.Ja Anneke koken kunnen de heren wel als de wil er maar is;-)
    Nog gefeliciteerd met je broer.

  7. Fijn dat het goed gaat. Je voelt weer wat vrijer. Gefeliciteerd met je broer. Liefs, Plien

  8. Rietepietz zegt:

    Gefeliciteerd met de jarige, fijn dat je er weer even langs kon gaan. Maar doe voorál rustig met die arm hé, je hebt het zó verknoeid. Dat is een nadeel als je niet in het gips bent gezet, na 6 weken gipt zit het bot al goed aan elkaar, bij jou nog niet natuurlijk. Maar fijn dat je alweer iéts mee je gang kunt gaan!

  9. minoesjka2 zegt:

    O, wat heerlijk zeg, dat alles goed was en dat je weer langzaam kunt gaan opbouwen!!! Zal best in het begin heel erg tegen vallen, maar met jou doorzettings vermogen komt dat vast goed 🙂

Geef een reactie

