Een vrouwenfeestje….

14440893_10153925040953008_3300648149869467900_nZaterdag hadden we het feestje bij mijn vriendin en vooraf had ik een paar keer gebeld met haar en ze had verteld dat haar drie nichten ook zouden komen. Dat zijn meiden ongeveer van onze leeftijd waar we vroeger natuurlijk ook mee optrokken. Zelf houden ze ieder jaar nog een keer nichtendag met zijn vieren. Die nichten wonen in het dorp waar wij geboren zijn en waar mijn moeder ook woonde. Een heel enkele keer kwam ik ze wel eens tegen in een winkel als ik wat boodschappen voor mijn moeder deed maar daar hield het wel mee op.
Dus zei ik tegen mijn vriendin, wat leuk om die meiden met hun mannen ook weer eens te zien. De mannen komen niet mee vertelde ze het is een vrouwenfeest. Alleen mijn drie schoonzoons en kleinzoon zijn er als vertegenwoordigers van de mannen wereld.
Mijn vriendin is inderdaad echt een vrouwenvrouw. Bestaat dat woord ? 14440623_10153925041133008_4473301659138789212_nIk krijg een mooie rode streep er onder haha. Als ik kijk wat ze als alternatief geven in het woordenboek is het vrouwenbenen, vrouwenrouw en vrouwenrol haha. Grappig.  Maar zo is het wel. Zij houdt echt van die vrouwenclubjes zoals de volksdansgroep waar ze al jaren op zit. En zo nog meer andere vrouwenclubjes waar ze lid van is.
En dat is prima hoor, het is haar leven maar zelf ben ik totaal niet zo, ik ben meer een mannenvrouw zal ik maar zeggen (er verschijnt geen rode streep onder 😉 )
Niet dat ik geen leuke dingen met vrouwen wil doen, best wel hoor maar liever een op een, ik ben niet zo van die clubjes vrouwen. En natuurlijk is het geweldig leuk om met mijn zus of mijn vriendin(nen) samen te gaan winkelen of ergens naar toe te gaan. Onwijs te lachen en gek te doen.  14463127_10153925041068008_6477153959200445039_nAan de ene kant vind ik het altijd wel leuk om te zien en misschien ook wel een beetje jaloers als vrouwen dat zo spontaan kunnen met elkaar maar ik heb dat helemaal niet en ik word er altijd een beetje kriegelig van, weet niet waarom maar ik vind het te klef allemaal. Ik vind een combinatie van beide soorten eigenlijk altijd nog het leukste.
Maar goed het was best een gezellig feestje, achteraf waren de mannen van de nichten toch meegekomen omdat een van die meiden toevallig in de buurt op vakantie was en het toch wel een beetje raar zou zijn om te zeggen tegen die man, blijf jij maar alleen op de camping.
Aangezien ik verder van haar vriendinnen weinig 14440967_10153925041273008_7138497781646297218_nmensen ken natuurlijk ben ik maar bij die meiden aan tafel gaan zitten en dat was heel gezellig. Oude herinneringen opgehaald met elkaar. Echt leuk was dat.
Het was echt wel een geslaagd feestje. Haar vriendinnen hadden nog wat dingen in elkaar geflanst en we hebben lekker gegeten met elkaar. Het was prachtig weer en er was een groot terras bij dus je kon zo nu en dan ook nog even luchten.
Na afloop ben ik blijven slapen en voor mijn vriendin was het ook leuk dat ze niet alleen in een leeg huis kwam (ze is ook alleenstaande) en we nog even na konden praten over het feestje en alles. Ze vond het heel leuk de collage die ik gemaakt h
ad. Met een glaasje wijn erbij werd het toch wel half 2 voordat we n14469665_10153925040958008_6779363299039827359_naar bed gingen.
De volgende dag zijn we nog naar de boulevard gegaan, een prachtig zomerse dag. We konden nog met moeite een plaatsje vinden op het terras waar we altijd graag zitten op het hoekje met uitzicht over het water en strandje. Op het strandje was het vol en er werd zelfs nog gezwommen. En kwam ook een motorclub met oude motoren waar mannen op zaten netjes gekleed met overhemd aan. Toen ze wegreden kregen ze heel wat bekijks en natuurlijk gingen ze flink stoer doen, veel gas geven zodat het gras omhoog werd gegooid. Het was wel een mooi gezicht. Deze plaats bij de boulevard is altijd een pleisterplaats waar altijd veel motorliefhebbers naar toe komen. Een mooi zomers weekend in Harderwijk.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Een vrouwenfeestje….

  1. beaunino zegt:

    Gezellig zo. Ik ben ook meer een mannenvrouw, heerlijk voorspelbaar. Meestal dan.

  2. Heerlijk zo’n feestje en herinneringen ophalen is altijd leuk!
    Ik houd ook niet van die vrouwenbijeenkomsten. Met mannen erbij is het veel leuker. Ik had vroeger ook altijd maar één vriendin. Wisselde wel hoor, maar nooit hele slierten zoals je dat tegenwoordig hoort. Ik heb nu wel veel vriendinnen, maar die zien elkaar nooit, veel kennen elkaar ook niet eens. Want net als jij, zoals wij samen ook deden, geniet ik meer van een op een. Ik kan in mijn werk ook vaak beter met mannen opschieten dan met vrouwen. Ach.. ieder mens is anders en dat mag hè..

  3. Leuk en gezellig Anneke, het zal best een heel “gekakel” zijn geweest….hihi.

  4. Neeltje zegt:

    Wat heeft Nederland toch mooie plekjes!

  5. Kakel zegt:

    Gezellig zo’n dagje uit!
    Ik ben ook niet zo’n vrouwenmens (-:

  6. Rietepietz zegt:

    Goh, zu dat toch een kwestie zijn van “soort zoekt soort “? Ik zie hier alleen maar “mannenvrouwen en ja, ook ik ben niet zo’n vrouwencubjes mens. Zelfs op m’n blog is het een aardige mix van mannen en vrouwen al zijn de vrouwen wel in de meerderheid. Maar ik ben blij met “m’n mannen!

  7. minoesjka2 zegt:

    Heerlijk weekend dus geweest. Leuk!!!
    En nee, geef mij er ook maar mannen bij hoor, alleen vrouwen word zo snel geroddel en gewauwel.

Geef een reactie

