Jong en oud….

blog-annekeVandaag kreeg ik een melding dat weer iemand mijn blog is gaan volgen, de 100ste en dat vind ik best leuk natuurlijk. Ik kijk even op haar eigen blog, het is weer een jong iemand en wel leuk om daar even te lezen. (Inmiddels al weer op 102) Heb dit jaar best veel nieuwe volgers er bij gekregen en opvallend veel jonge bloggers daarbij. Ga er niet van uit dat ze allemaal mijn blogs dagelijks lezen maar toch, allemaal heel erg welkom natuurlijk.
Afgelopen maandag was er onverwacht ook nog een vergadering van het jeugdwerk bij mij thuis. Bij diegene waar ie gehouden zou worden kon het even niet dus belde mijn zoon, mag het bij jou mam. Nou ja ik had weinig in huis verder natuurlijk dus zei ik als je even wat te drinken e.d. haalt voor die gasten dan vind ik het prima. Voor de gelegenheid een keer gekozen voor plastic bekertjes. Ik kan wel aardig weer afwassen alleen glazen is lastig om de binnenkant schoon te krijgen maar zo kan het ook wel voor een keertje.  “De Inamanier” noem ik dat altijd naar een vriendin die zelfs op een verjaardag nog plastic bekertjes gebruikt voor alles. Voor de drankjes en zelfs om iets van zoutjes of pinda’s in te doen om maar geen afwas te hebben terwijl ze gewoon een afwasmachine heeft. Dat vind ik zo niet kunnen eigenlijk.Nou ja we hadden een evaluatievergadering over het afgelopen bekersHuttendorp, een goede opkomst we waren met zijn 13en (van een groep van 17). Eerst het officiële gedeelte over dingen die anders konden maar ook over de dingen die heel goed gingen.Onze groep bestaat uit een aantal heel jonge meiden en jongens zo rond de 18-19 jaar een paar mannen van 30, een paar mannen van rond de 40 en ik als enige oude knar er nog bij natuurlijk. Maar het gekke is dat op zo’n vergadering en zeker in zo’n week op een of andere manier dat leeftijdsverschil helemaal wegvalt. In het begin word ik nog aangesproken met u maar naarmate ze langer bij de club zitten is het ook gewoon jij en Anneke en dat is alleen maar leuk.Na afloop van de vergadering zaten we nog wat na te kletsen en die gasten zitten elkaar ook vaak te dollen via de groepsapp. Nou doe ik daar niet meer zo aan mee, dat is hun ding en de berichten die er toe doen vis ik er wel tussenuit. Meestal zijn het van die onzin filmpjes of opmerkingen. Een van die jongens vroeg eens via de app een telefoonnummer van een drive-in-show die we altijd huren en een van de andere had voor de grap het nummer van een parenclub in de omgeving gegeven. Hilariteit alom ook natuurlijk. En verbazing dat ik wist van het bestaan van die parenclub Fun4two. Het is namelijk een club die al heel lang bestaat, de komst veel protesten met zich meebracht in 1994. Ben er nooit geweest, ben niet zo van het swingen, maar ik weet dat in die tijd best wat mensen in mijn omgeving waren die daar wel eens naar toe gingen. De tijd dat zulke dingen moesten kunnen en heel erg in opkomst kwamen. Ieder zijn ding natuurlijk.opstapmetoma Die jonge meiden wisten helemaal niet waar het over ging, dachten aan een paardenclub dus dat was wel lachen zo met elkaar. Die zijn ook weer wat wijzer geworden. En van het een komt dan het ander dus het werd nog heel gezellig deze avond met de mooiste verhalen die iedereen opeens wist te vertellen. En ik kan daar onwijs van genieten en denk dat het ook weer een band kweekt om met elkaar volgend jaar er weer voor te gaan. Oud en jong, onze club bewijst wel dat het heel goed samen kan gaan zolang je maar niet blijft hangen in het verleden en de jeugd de kans geeft om nieuwe dingen te ontwikkelen en daar ook de verantwoording voor krijgt. 

Plaatjes internet. Bovenste plaatje eigen ontwerp haha😉

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Jong en oud….

  1. Leuk Anneke, je bent populair!! Het is toch een mijlpaal hè?

  2. AnneMarie zegt:

    Gefeliciteerd met je 100e volger. Knap hoor. En best wel gaaf. Groetjes AnneMarie

  3. majaer zegt:

    Gefeliciteerd met je 100e volger
    Groetjes en Marianne

  4. Rietepietz zegt:

    leuk toch, leeftijd valt vaak helemaal weg in het logwereldje is ook mijn ervaring.
    Het ligt vaak ook een beetje aan jezelf of jonge mensen je als “groepsgenoot” willen zien maar dat doe jij dus ( waarschijnlijk onbewust) gewoon helemaal goed.
    .

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je. Het gaat eigenlijk vanzelf hoor en moet ook wel eens lachen hoor inwendig als er ideeën komen die we jaren geleden ook al eens gedaan hebben, maar laat ze lekker hun gang gaan.

  5. Een eer om de 100ste volger te zijn🙂 leuke stukje!

  6. Kakel zegt:

    Gefeliciteerd met je 102 volgers, Anneke! Er komen er vast nog meer bij. Ik heb groot respect voor alle vrijwilligers.
    Lieve groet

Geef een reactie

