I love salads……

Ik ben gek op salades en die zou ik wel iedere dag gewoon als “warme maaltijd” willen eten hoewel heel eerlijk ik vandaag wel andijvie kocht om een lekker stamppotje rauwe andijvie te maken in het weekend. En ingrediënten om een heerlijke verse groentesoep te maken. Een tijd geleden dat ik dat gedaan en gegeten heb.
Maar zeker in de zomermaanden pest je mij er niet mee als ik een aantal keren per week salade moet eten. Integendeel. Liefst natuurlijk met dingen uit mijn eigen tuin, aangevuld met wat extra ingrediënten.
Op vakantie ook, het was prachtig weer natuurlijk en mijn zus is helemaal niet van de salades, die is meer van de patatjes kroket en pannenkoeken. Ook lekker (kroketten niet daar hou ik niet zo van) maar met van dat mooie weer geef mij maar een salade of een soepje met salade.
En ik moet zeggen, ik werd op mijn wenken bediend wat een heerlijke salades zag ik overal langskomen zeg.
De allerlekkerste at ik in Kalenberg, een salade met vijgen, noten, sla, honingdressing en geitenkaas. Om mijn vinger bij af te likken (doe ik ook wel eens letterlijk haha) . Met donker brood erbij en een lekker wijntje.
Maar ook de tonijnsalade in Giethoorn was niet te versmaden. Met kappertjes er door. Daar met een heerlijke thee met een boodschap er bij. Thee met een boodschap??  Ja thee met een persoonlijke boodschap uit Sri Lanka. Verpakt in een mooie envelopje wat mij er wel toe bracht om nog een tweede kop van mijn favoriete groene thee te bestellen. Ik vond het mooi en met een zonnig warm terras en een heerlijke salade voelde ik me echt bevoorrecht.
Een salade viel met een beetje tegen, die was aangevuld met een soort tosti die ik echt niet op kreeg met spek, viel zwaar op de maag. Wel een verse vijg er bij, dat zie je niet zo heel veel.
Nog meer salades ja hoor, ik heb gewoon 5 van de 7 dagen salade gegeten haha, waarom niet, ze waren allemaal heel lekker.
Inmiddels wordt het wel langzamerhand weer weer voor wat andere kost hoewel volgende week schijnt het weer mooi weer te worden dus nog maar even genieten van het zomerse gevoel. Dit weekend is het wat minder maar met mijn open haard aan, weer kaarsjes branden, glaasje rode wijn en goed gezelschap komt dat vast ook wel goed.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op I love salads……

  1. Marja zegt:

    Ik ben de laatste tijd ook verslingerd geraakt aan maaltijdsalades. Zalig.

  2. Dat ziet er heerlijk uit, en is natuurlijk super gezond Anneke.

  3. Rietepietz zegt:

    Het ziet er allemaal smakelijk en práchtig uit. maar toch ben ik niet te verleiden want ik heb , net als je zus, weinig op met maaltijdsalades. maar ook niet met patat als maaltijd hoor. Ik ben gewoon van de gekookte of gebakken aardappeltjes met groente en een stukje vlees en een enkele keer een pasta.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat is ook niet te versmaden hoor. Ik had het weekend verse groentesoep, twee keer stamppotjes met een ballletje gehakt en mijn lief vond het heerlijk, had het heel lang niet gegeten. De liefde van de man he……. haha

  4. Neeltje zegt:

    Ziet er allemaal heel lekker uit! 👌

  5. fialas zegt:

    ja heerlijk, salades in alle kleuren, smaken en variaties, maar vandaag snakte ik naar een stevige zuurkoolstamppot.

Geef een reactie

