Pantoffelheld

img_0876Ik ben geen mens om op sokken of blote voeten te lopen in huis, eigenlijk heb ik altijd wel wat aan mijn voeten en in de winter zijn dat als ik nergens meer heen moet pantoffels.
Gisteren was ik met mijn zus wat aan het winkelen en ging ik op zoek naar een paar nieuwe pantoffels. Pantoffels moeten voor mij gewoon lekker warm zijn.
Koop nou eens een paar goeie stevige zei mijn zus, jij met je vallen altijd, als je van die slappe pantoffels heb glij je nog eens een keer de trap af.
Dus ging ik zoeken bij Scapino en wat zag ik daar de meest truttige, ouderwetse oma pantoffels, zo gaaf eigenlijk dat ik ze aantrok.
Van dat soort dat we altijd voor mijn moeder kochten in een lagere uitvoering dan.
Een stevige zool waarmee ik ook gewoon even naar buiten kan lopen zonder dat de zolen meteen volzuigen met vocht als het geregend heeft of in de sneeuw. En zelfs een voetensteun er in, nou heb ik helemaal geen platvoeten of zo dus dat was eigenlijk ook niet echt nodig.
Ik liep er een stukje op en ze zaten echt zo ontzettend heerlijk dat ik ze gekocht heb. Kan mij het schelen dat het van die truttige pantoffels zijn.
Thuisgekomen zag ik de pantoffels onder de kapstok staan.
Waar doen die pantoffels me toch aan denken dacht ik en opeens wist ik het weer.
Een tijdje geleden zat ik wat oude foto’s uit te zoeken en daar zag ik een foto van mij met mijn zusje op een stoel in de kamer. Schat zo dat het 1958 was. En ik keek wat ik aanhad, ook van die pantoffels met zo’n ritsje er in.
Ach ik denk maar dat zo’n tijdloos model nog steeds blijkbaar in een behoefte voorziet.
Vandaag had ik echt een flutdag en had nergens zin in. Mijn broer had alle papieren van mijn moeder even bij mij gedeponeerd onder het mom van zoek jij dat maar verder uit. Er waren nog steeds eegebreid-rokjen aantal incasso’s die nu al maanden doorlopen terwijl ik zeker wist dat ik ze afgezegd had. (Ing had al maanden geen afschriften meer gestuurd dus wisten we dat ook niet). Dus dat werd even bellen en na een heleboel menu’s kreeg ik toch overal wel mensen aan de telefoon die de betalingen zouden stopzetten en de te veel betaalde termijnen terug zouden storten.
Aan het einde van de middag kreeg ik een beetje spirit en dacht even de lege flessen inleveren en in de glasbak brengen bij Appie en een boodschap doen.
Was zo druk bezig dat ik even vergat dat ik nog geen schoenen had aangetrokken vanmorgen dus toen ik bij de glasautomaat in Appie stond zag ik opeens dat ik mijn pantoffels nog aan had. Ik schoot gewoon in de lach…… het moet toch niet gekker worden wat een pantoffelheld…..  Wel een teken dat ze lekker lopen natuurlijk.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Pantoffelheld

  1. matroos zegt:

    De schipper had ook van die pantoffels maar het leer op zijn stoel had er van te lijden.Hij heeft nu van die Spaanse en ja vergeet ook wel eens zijn schoenen aan te doen.Ik ben dus een blote voeten mens,altijd warme voeten.

  2. Villasappho zegt:

    Dan zitten ze zeker lekker ja. Ik heb een paar sloffen van ikea.

  3. Lot zegt:

    Je hebt zelf geen rekening bij de ING? Als je er wel een hebt kan je moeders rekening aan jouw account worden toegevoegd en kan je hem beheren, eerste half jaar is gratis.

  4. Ik ben ook een echte “pantoffelheld” Anneke….hihi.

  5. Rob Alberts zegt:

    Op blote voeten …..
    Vrolijke en nostalgische groet,

  6. Neeltje zegt:

    Geweldig! Ik heb ze ook! 😂😂😂😂😂

  7. Rietepietz zegt:

    Ik ben ook aan nieuwe pantoffels toe……Scapino zeg je;-) ?

  8. minoesjka2 zegt:

    Nou bij mij gaat warmte ook boven mooi staan hoor!! En zo gek staan ze toch niet? Geniet er van, maar er niet te vaak op naar appie gaan hoor, anders denken ze straks dat je bent weg gelopen hahahaha

  9. Kakel zegt:

    Nou, die zijn meteen helemaal ingelopen (-: Proest!

  10. Haha dan zitten ze zeker lekker als je vergeet dat je ze aan hebt.
    Ik heb ook altijd sloffies aan hoor, heerlijk!

Geef een reactie

