Hiep hiep hoera al weer 30 jaar

img_0879Eigenlijk best ieder jaar weer een rare week  en een mengeling van emoties ook van twee kinderen die qua geboortedata zo dicht bij elkaar zitten. Sterker nog toen we samen met de gynaecoloog een datum vast gingen stellen om onze zoon “te halen” stelde hij 8 oktober voor de geboortedatum van Angela. Ik vond dat zo moeilijk en zei dat ook dus zo kwamen we uit op de 10e oktober, later kon niet want dan ging hij op vakantie. De geweldige Dr. Pijpers van het Erasmus MC. Weet niet of die man ooit een lintje gekregen heeft maar van mij zou hij het direct krijgen. Zoals die man mij (ons) tot steun was tijdens de zwangerschap en bevalling is echt niet te beschrijven. Peter werd een maand eerder gehaald omdat in twee van mijn eerdere zwangerschappen het steeds fout ging in de laatste twee weken en dan het kindje overleed. Had img_0880eigenlijk best een snelle bevalling half 8 moest ik in het ziekenhuis zijn en om half 12 werd hij geboren.
Maar voor Peter was het nog te vroeg, de eerste dag bleef hij nog in het ziekenhuis waar ik ook was al moest hij wel meteen in de couveuse en mocht hij niet op mijn kamer blijven (later hoorde ik door mijn voorgeschiedenis wilden ze hem niet meteen weghalen bij me) maar de volgende dag tijdens het bezoekuur kwam de dokter mijn man halen om met spoed met Peter met een ambulance met loeiende sirenes naar het Sofia Kinderziekenhuis te brengen. Daar zat ik met veel bezoek, cadeautjes uit te pakken die ik wel meteen in de vuilnisbak wilde gooien bang dat ik opnieuw een kind zou verliezen. Het enige wat ik nog had was een polaroid foto van Peter die een zuster nog snel had gemaakt en weer een leeg bedje.
De volgende dag mocht ik van het Erasmus naar het Sofia waar Peter op de intensive care lag. Als een baby van ruim 5 pond dus gewicht genoeg tussen al die premature baby’s. De verpleegkundiimg_0882gen vertelden dat ze altijd schrokken als hij begon te huilen. Dat klonk zo hard en die kleine ukjes die piepen alleen nog maar. Aangesloten aan allemaal slangen toeters en bellen. En daar liep die dokter die toen ik stond te huilen naar me toekwam en zei “Hij redt het wel” . Wat iemand soms met 4 woorden van betekenis kan zijn op zo’n moment.
Na een week mocht hij naar de volgende fase, het ging eigenlijk best goed met hem. Ik had me al snel laten ontslaan uit het ziekenhuis want wat had ik daar nog te zoeken. Kon beter gewoon vanuit huis naar het ziekenhuis gaan om op bezoek te gaan en dat deden we dagelijks vele uren.
Na bijna 3 weken mocht hij naar huis wat een feest was dat en na een maand of drie was er niets meer van zijn eventuele achterstand te merken en gelukkig geen schade ondervonden van zijn te vroege geboorte.
Nu is ie al weer 30 jaar ongelooflijk eigenlijk.  Bijna een jaar een baan naar zijn zin, een huis gekocht, een geweldige vriendin (lees schoondochter😉 ) . En er zal heus nog wel eens wat op hun pad komen ook. Maar momenteel lacht de toekomst hen tegemoet.
Voor mij veel om dankbaar voor te zijn en ook enorm van te genieten, mee te delen in dit geluk en blij zijn met mijn geweldige zoon Peter Johannes Bastiaan Jan, ja we deden het niet voor minder qua namen haha…… Dus vandaag is het feest…….30 jaar en dat gaan we zeker vieren.

img_0712

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Hiep hiep hoera al weer 30 jaar

  1. AnneMarie zegt:

    Soms lijkt kinderen krijgen zo simpel maar schijn bedriegt. Gelukkig kunnen jullie zijn 30e verjaardag vieren. Van harte gefeliciteerd hoor.

  2. ellymay47 zegt:

    Van harte gefeliciteerd met je zoon

  3. tagrijn zegt:

    Wat een ontroerend verhaal, joh… pfff… Schrok ervan,. Wat geweldig voor dat het na zoveel tegenslagen nu zo ontzettend goed gaat en dat je echt een happy family om je heen hebt.

  4. Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!

  5. Gefeliciteerd met je zoon Anneke, geweldig dat hij het zo goed doet.

  6. Marja zegt:

    Nogmaals proficiat. Wat een emotionele achtbaan voor jullie gezin.

  7. minoesjka2 zegt:

    Van harte gefeliciteerd met je zoon …….. tja, dat is een verwarrende periode kan ik me voorstellen, en dat blijft zo ……….
    En trouwens, volgens mij heeft dr.Pijpers tot van de zomer in het Haven gewerkt en nu met pensioen, maar of hij ooit een lintje heeft gehad???

    • gewoonanneke zegt:

      Ik weet niet of hij in het Haven gewerkt heeft. Volgens mij was hij destijds al zo rond de 40 of ouder dus zou hij nu zo dik in de 70 zijn denk ik. Maar ik weet het niet precies. Het was een geweldige man.

  8. Van harte met je ‘kleine’ wonder want dat is hij eigenlijk wel voor jou.

  9. Neeltje zegt:

    Van harte gefeliciteerd!

  10. Een dikke hieperdepiep voor Peter. Zeker een mooi logje dat je bij zijn geboorte stil stond, moet ook weer spannend geweest zijn zeg.. Maar het is een prachtvent waar je trots op mag zijn!
    En jij ook gefeliciteerd!

  11. Rietepietz zegt:

    Door alles wat jij mee gemaakt hebt realiseer ik me des te meer hoeveel geluk ik op dat gebied had met twee voorspoedige zwangerschappen die twee gezonde kinderen brachten.
    Heel fijn dat je gelukkig een goede band met je zoon hebt en ook zijn vriendin zo mooi bij jullie past. geniet er maar van, je hebt het écht wel verdiend. En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!

    • gewoonanneke zegt:

      Soms als ik terugkijk denk ik ook wel eens waarom ben je daar mee doorgegaan. Maar het lijkt wel of je dan in een soort flow zit, kan dat niet goed omschrijven. Toen Peter geboren was zei dr. Pijpers volgend jaar weer want een kind is geen kind. Maar ik durfde echt niet meer……Voor mij was een kind wel een kind en dat snapte hij ook wel heel goed hoor.

  12. Kakel zegt:

    Gefeliciteerd! Zoveel reden voor een groot feest na het verliezen van je dochtertjes. Nu heeft je zo’n zijn “eigen” verjaardag, anders had er altijd een rouwrandje omheen gehangen. En die vier woorden betekenden zeker een wereld van verschil voor je.
    Ik heb bewondering voor je zoals je het kan vertellen.
    Lieve groet

Geef een reactie

