Vissende vissers…..

Vimg_7248-smallissende vissers die vangen graag vissen
Maar vissende vissers die vangen vaak bot
De bot waar de vissende vissers naar vissen
Vinden vissende vissers vervelend en rot

Probeer het maar eens 10 x snel achter elkaar te zeggen, beetje oefenen en dan gaat het nooit meer uit je kop, tenminste bij mij niet. Het was ooit een plaatje van André van Duin waarin er een aantal van dit soort rijmpjes achter elkaar opstonden en die leerde ik uit mijn hoofd en net zoals de Duitse rijtjes vroeger op school kan ik dat moeiteloos oproepen.
Maar goed gisteren kwam dat rijmpje opeens in mijn hoofd weer.
Ik keek rond in mijn huis, zag mijn vloer die nodig gestofzuigd moest worden, mijn ramen img_7260-smalldie er niet uit zien met het zonnetje er op en dat zonnetje zag ik dus ook en dacht. Fietsen, heerlijk dus ben ik lekker op de fiets gestapt en ben een rondje gaan wandelen op de Zaag.
Volgens de plannen moest alles op 1 oktober klaar zijn maar zover is het nog niet. De toegang bestaat nog steeds uit een aantal stelcon platen en er wordt nog steeds aan gewerkt. Ik loop een rondje langs de Maas, een mooi gezicht is het wel. Ga er zeker nog wel eens kijken.
Als ik later op de fiets naar huis ga zie ik aan de overkant van de Bakkerskil de koeien in het water staan en ik wil daar een paar foto’s van maken.
Ik loop via het steiger naar beneden waar een jongen zit te vissen. Hij kijkt me aan alsof ie zeggen wil, wat komt u hier doen maar zegt niets. img_7292-smallIk kom even een paar foto’s maken van de koeien zeg ik.  Soms staan ze helemaal in het water zegt hij. Ik vraag of ie al wat gevangen heeft en bij vertelt een voorn gevangen te hebben. Waar vis je op vroeg is, op brasem vertelt ie.  Vis je ook wel eens op snoekbaars vroeg ik hem, wetend dat die daar ook wel te vangen zijn. Nu niet zei hij, dan moet ik een andere hengel hebben.
Ik ga even foto’s staan maken en de jongen gaat gewoon door met vissen. Hij haalt zijn hengel weer op en vraagt aan me, mevrouw wilt u even bij mijn spullen blijven dan ga ik een andere hengel thuis halen. Ik vond het wel schattig, blijkbaar had ik hem op een idee gebracht want even later kwam hij terug met zijn snoekbaarshengel. Hoe weet u zoveel over vissen vroeg ie, dat blijkbaar niet zo bij mij verwachtend. Dus ik vertelde hem ooit een dierenwinkel gehad te hebben en zo keuvelden we nog even door over hengels, aas en vissen. rdamIk had genoeg foto’s en ging weer naar huis. Hoop dat de jongeman ooit een snoekbaars zal vangen want dat is een mooie vis om te vangen.
Gisterenavond een heel gezellige verjaardag bij zoonlief gehad, normaliter ben ik helemaal niet zo sentimenteel maar misschien ook omdat hij 30 is geworden, ik weet het niet maar was best aardig sentimenteel, ach dat mag ook wel een keer. Zal wel de laatste verjaardag in hun appartement zijn en ik geniet nog even van het uitzicht ’s avonds vanaf hun balkon over de stad.
Echt een prachtig gezicht vanaf 12 hoog. rdam1We hebben ook wel gelachen Peter had allemaal briefjes gemaakt waarop allemaal klussen stonden die in hun nieuwe huis gedaan moeten worden. Ik trok het briefje van de boodschappen verzorgen maar kon hem ruilen met iemand voor tuinieren. Een goeie ruil voor mij want dat lijkt me best leuk als mijn arm tegen die tijd hopelijk weer hersteld is wat te gaan klussen in hun nieuwe huis en tuin.
Voor meer tongenbrekende teksten https://www.youtube.com/watch?v=fOc4-ldz0t0

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Vissende vissers…..

  1. Toch al met al een heerlijke dag Anneke! Leuk dat joch dat aan het vissen was.. soms kun je zulke leuke gesprekken hebben met vreemde mensen en ook met jongeren! En dat sentimentele, dat herken ik wel. Ik heb het ook soms, dan denk je terug en blijven dingen je maar ontroeren.
    Succes met de tuinklussen, is op je lijf geschreven!

  2. Rietepietz zegt:

    Wat een prachtige foto met die koeien in het water.
    Ik waag me maar even niet aan dat visseversje….pppfffttt.!
    Tuinieren past inderdaad veel beter bij jou dan boodschappen doen bij een verhuizing. Dan moet je eigenlijk wel een auto hebben.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het is altijd een mooi gezicht die koeien daar in het water. Ja hoor tuinieren is ook meer mijn ding dan met mijn fietsje boodschappen doen haha. Schijnt ook hard nodig te zijn is al een aantal maanden niets aan die tuin gedaan. Een uitdaging dus voor me.

  3. Rob Alberts zegt:

    Vandaag schrijf ik over water en jij schrijft over de koeien in het water ….

    Vrolijke groet,

  4. Kakel zegt:

    Het hangt van het tij af hoe diep de koeien in het water staan. Je kent vast Eppo Rozenboom. Die heeft een geweldige foto van ze gemaakt in zijn boek van de Krimpenerwaard.
    Wij hadden ook al gezien dat de Zaag overtijd was (-:
    Mijn moeder is altijd gek op dat soort rijmpjes. Ik zal haar er eens naar vragen.
    Lieve groet

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik ken Eppo Nooteboom heet ie trouwens, al heel erg lang. Eigenlijk heet ie gewoon Wim haha. Maar goed dit terzijde ik heb zijn boeken ook gekregen van hem bij de presentaties,dat is het voordeel soms. Ja er moet nog wel het een en ander gedaan worden op de Zaag hoor maar je kan al wel een mooi rondje lopen..

  5. minoesjka2 zegt:

    Zo, zeg, wat een geweldig uitzicht heeft jou zoon. Als ik het goed bekijk, kijkt hij uit op het kantoor waar ik werk op de Westblaak🙂

Geef een reactie

