In de prijzen..

terrasAfgelopen woensdag had ik weer een bezoek aan het ziekenhuis op het programma staan en dat combineerde ik meteen met mijn zusje, die wel mee wilde gaan, met een ochtendje “statten” in Gouda.
Heel gezellig op ons gemakkie wat lopen winkelen, op de markt op een overdekt terrasje wat zitten eten en daarna naar het ziekenhuis gaan lopen.
Alles was goed, de dokter was tevreden, de pijnlijke momenten die ik nog heb zijn normaal voor 4 weken, zoals iedereen altijd zegt voor een breuk heb je minimaal 6 weken voor het helemaal geheeld is en dat zei de dokter dus ook.
Proberen wat je kan en het een beetje opvoeren en ik merk zelf ook wel hoor dat het steeds beter gaat, alleen als iets nog heel zwaar is en veel kracht kost doet het nog pijn.
Ik hoef niet meer terug te komen. Met mijn zus kan ik altijd ook wel lachen hoor als we onderweg of ergens in een winkel zijn. We hebben dezelfde soort humor (soms) en haken er dan moeiteloos bij elkaar in. Zoals toen ik hartstikke serieus in een drukke winkel een kom pakte waarbij stond “mueslikom”  en redelijk hard aan mijn zus vroeg of ik hier eventueel ook havermout in zou kunnen doen.  “Dat zou ik niet doen” zei ze meteen zonder na te denken. En dan hebben we echt lol om de blikken die mensen op ons werpen alsof we echt een beetje doorlopen en misschien is dat ook wel zo, hoe leuk is dat.
Nou ja toen ik thuis kwam kreeg ik een mailtje van Natuurmonumenten. Ze hadden een fotowedstrijd met als thema herfst en bij gebrek aan herfstplaatjes van dit jaar zette ik een foto van de lamellen van een paddenstoel op hun site die ik vorig jaar maakte. Dit schreef  ze op de site er bij:
Hi Anneke, wat een mooi macroshot! De details zijn net zo mooi als de paddenstoel zelf. Jij wint met deze foto twee kaarten voor de slotfilm van het Wildlife Film Festival Rotterdam op zondag 30 oktober.Nou dat is toch wel leuk natuurlijk, had het ook helemaal niet verwacht.
Vandaag een leuke dag gehad, lekker in mijn uppie wezen struinen in een paar kringloopwinkels. Niet veel gekocht een paar boekjes maar. En een hele leuke rieten mand voor 1 euro. Ik moest nog een cadeau verzinnen voor mijn vriendin en haar man, mensen die ook nooit weten wat ze moeten vragen dus heb ik die mand gevuld met allerlei lekkere maar ook bruikbare etenswaren, leuk ingepakt in folie met wat strikjes er op en een mooie kaart.
Vanmiddag was er ook in de zorginstelling in ons dorp een bazaar, het is er onwijs druk, kom veel bekenden tegen, de appelflappen waren mmmm heerlijk en ik kocht er vier boeken over wilde planten, stuiken en bomen voor maar 1 euro bij elkaar en liet mijn nagels lekker opknappen voor 1,50. De opbrengsten worden gebruikt voor extra activiteiten voor de bewoners dus goed besteed.  Morgen een surpriseparty, heb er helemaal zin in….. een feestje.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op In de prijzen..

  1. Lot zegt:

    Leuk zo’n mand mooi opmaken. Ik heb een nieuwe keuken en we nodigden de buren uit voor een bezichtiging, ik kreeg ook zo’n leuke mand met heel gewone dingen, thee, suiker, keukenrol, potje gember en pannenkoekenmeel. Waarschijnlijk gewoon uit eigen kast geplukt, maar het idee vond ik zo leuk!

  2. Fijn dat de dokter zo tevreden was Anneke, dan ben jij dat natuurlijk ook hè? Wat leuk dat je een prijs hebt gewonnen bij Natuurmonumenten…gefeliciteerd!!

  3. Rob Alberts zegt:

    Ik wens je veel feestplezier!

    Vrolijke groet,

  4. Rietepietz zegt:

    Fijn dat het goed gaat met je arm, en je ligt sowieso voor op iemand die het gips in ging want dan zit je met een mega stijve arm. na 6 weken.
    Wat leuk dat je in de prijzen viel ,niet gek natuurlijk want het is een erg mooie foto.
    Qua humor zouden wij het denk ik ook wel kunnen vinden, héérlijk die onzin bij zo’n schaal, daar kan ik ook altijd lekker op doordraven.

  5. Als het maar de goeie kant opgaat!
    Gouda, zeker niet verkeerd hè..
    En veel plezier op het feestje!

  6. Kakel zegt:

    Ik zag je foto op fb staan en vind het een juweeltje! Je hebt terecht gewonnen.
    Lieve groet

  7. beaunino zegt:

    Leuk die waardering voor je foto en fijn dat het met je arm ook de goede kant op gaat.

  8. minoesjka2 zegt:

    Fijn dat de arts bevestigde dat het er allemaal bij hoorde en dat hij tevreden was. En die humor, heerlijk toch, dat jullie zo lekker gek kunnen doen ?

Geef een reactie

