Niets is wat het lijkt……

Hkoeien-twee-in-een-smallet is momenteel rustig in de polder, de watervogels zijn allemaal uitgebroed, de zwanen hebben bijna allemaal tegen hun jongen gezegd, zoek het lekker vanaf hier zelf maar uit en ook de meerkoeten, futen, waterhoentjes, reigers, eenden en andere vogels zie je weer zonder jongen zich dik eten voor het geval er een echte winter zal komen.
Maar toch zoals vandaag, een grijze dag, had geen zin om heel de dag binnen te zitten dus lekker een eindje gaan fietsen en even bij de Hema een broodje gaan eten.
De Hema die momenteel 90 jaar bestaat en dat vieren ze met een aantal aanbiedingen waaronder de cadeaukaarten van de Hema, die koop je voor 20 euro en er staat een waarde op van 25 euro dan. Nou mijn bank betaalt niet zoveel rente dus in Apeldoorn had ik er al een aantal aangeschaft en ook in mijn stamhema heb ik er nog een paar gekocht.
reiger-smallEen broodje eten bij de Hema is zo’n beetje de enige luxe in de week die ik me permitteer. Ik rook niet,drink niet bijna, hooguit in het weekend eens een wijntje en rij geen auto dus dan mag dan wel op mijn fietstochtjes.
Maar goed dat is toch leuk meegenomen, iedere keer 5 euro extra.
Op de terugweg door de polder wat rondgekeken, dat gaat weer een beetje al fietsend, heb echt een aantal weken als een “oud wijf” gefietst, nou ben ik dat wel maar zo fiets ik (hoop ik) nog niet. Maar met die zere arm was het echt veel eerder afstappen, langzamer rijden, goed opletten of er geen takje of iets geks op de weg lag en dan zie je van de verdere omgeving niet zoveel meer.
Momenteel ben ik inspiratie aan het opdoen voor het thema van Vroege Vogels, een fotowedstrijd waarbij je een foto moet maken met het thema “niets is wat het lijkt” .
Dus zomaar wat grappige dingen op de foto gezet, nog niet “zoetwaterkreeft-restanten-smallDE” foto die ik wel zou willen maar wel leuk om te doen en ook weer eens anders naar de omgeving te kijken.
Vandaar deze voorbeelden, niets is wat het lijkt. Nee deze reiger loopt niet op het water, deze koe is geen heel lenige koe met 8 poten en deze resten van een zoetwaterkreeft die zo mooi gearrangeerd in het gras lagen is niet een slang die door het gras heen kruipt al vond ik het er wel op lijken in eerste instantie.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Niets is wat het lijkt……

  1. Neeltje zegt:

    Grappig, die foto’s! Fijn dat het beter gaat met je arm.

  2. Rietepietz zegt:

    Een heel geslaagde fotosessie voor deze ” niets is wat het lijkt” opdracht aan jezelf. Fijn dat je arm steeds minder problemen geeft. Ik kom te weinig bij de HEMA om zo’n kaart te kopen, wist trouwens niet van het bestaan.

  3. Mrs. T. zegt:

    Dat van die kaart wist ik ook niet.
    Leuke foto van die koeien.

  4. minoesjka2 zegt:

    O, maar dat is wel een idee zeg van die cadeaukaarten. Ik zal ook eens kijken, want ik koop meestal mijn koffiepads bij ze.

Geef een reactie

