Eindelijk een mensen mens….

Mijn perikelen met de gemeente zijn nog steeds niet afgelopen, ik word er een beetje moedeloos van eigenlijk dat ik iedere keer weer tegen een muur aan lijk te lopen.
Het verweer is zo goed als klaar, wachten nog op een verklaring van mijn opdrachtgever voor de krant over de onkosten en het kan opgestuurd worden.
Maar gisteren kreeg ik opnieuw geen uitkering. In onze plaatselijke krant stond een pagina groot artikel van de gemeentelijke sociale dienst dat inwoners zo slecht de weg wisten te vinden.
Het werd me een beetje rood voor mijn ogen toen ik het las. Slecht de weg kunnen vinden, slecht geholpen worden, dacht ik,  dat is eerder het geval.
We moeten vooral voorkomen dat mensen in de financiële problemen komen, stond er ook nog in het artikel.
Ja ja, dan moet je gewoon iemand zijn uitkering stopzetten zodat de vaste lasten niet betaald kunnen worden dan kom je vanzelf toch in de problemen.
De omgekeerde wereld voor mijn gevoel.
Vorige week werd ik ook al gebeld door een instantie waar ik kwijtschelding had aangevraagd die ik normaliter altijd kreeg. Het werd afgewezen op grond van het feit dat ik een zelfstandig bedrijf had. En hoe ik ook aan verschillende mensen uitlegde dat dit zeker niet het geval is, ik sta niet ingeschreven bij de KvK of iets dergelijks, ik kwam er niet doorheen. In de afwijzing stond ook doodleuk dat er tegen in beroep gaan niet mogelijk was.
Ik dacht het wel, anders ga ik gewoon naar de Nationale Ombudsman en leg dit geval voor. Het gaat maar om een bedrag van zo rond de 200 euro maar toch, ik vind het onderhand wel een principe kwestie worden. Het lijkt er wel op of momenteel iedereen me op een of andere manier probeert te naaien plat gezegd.
Mijn vriend zei ook, stop gewoon met dat werken daar, ga het vrijwillig doen of zo. Maar dat wil ik niet ik wil gewoon mijn recht hebben, vind het veel te leuk om dat werk te doen en heb geen zin om dat een soort undercover te moeten gaan doen. Het is toch eigenlijk van de gekke dat iemand die gewoon zelf een gedeelte verdient met een paar baantjes daar voor gestraft wordt. Het omgekeerde zou eigenlijk het geval moeten zijn dat zou beloond moeten worden.
Maar goed vandaag maar weer gebeld naar de gemeente omdat mijn uitkering niet betaald was en mijn eigen cliënt manager was er niet, ziek.  Of ik over een paar dagen nog een keer zou kunnen proberen. Dus ik zei nee, want ik heb geen uitkering gehad en dat kan geen dagen meer wachten anders loop ik vast met al mijn betalingen.
Dus kreeg ik een andere mevrouw aan de telefoon, zij dook even in mijn papieren en kwam er niet helemaal uit. Het was een mensen mens die gewoon eens even luisterde wat ik te vertellen had en waaraan ik uit kon leggen hoe het nou eigenlijk in elkaar stak allemaal. En hallelujah ze snapte precies wat ik bedoelde. Zei dat ze uit zou vinken dat ik iedere maand een formulier in moet vullen omdat ik geen wisselende maar vaste inkomens heb. He he, het kwartje viel.  Ze zou ook voor de rest even na gaan kijken hoe alles nu in elkaar zit en dan de komende maanden gaan verrekenen. Ik hoop het….  Ik hoor het nog. Maar ik ben voorlopig optimistisch dus dat het nu een keer allemaal goed zal gaan komen en ik krijg waar ik recht op heb.  Ik zei nog tegen haar dat ik het zo jammer vond dat ik gewoon niet de kans had gekregen om een keer daar te komen en het allemaal persoonlijk uit te leggen aan mijn cliëntmanager  (het woord alleen al) en het dan zo moet gaan. Bij mij frustraties bij hun dubbel werk allemaal. Natuurlijk viel ze haar collega niet af dat snap ik ook wel maar ik was het even kwijt.
Nu maar hopen dat het eindelijk eens allemaal goed komt, het is inmiddels al een mooi spaarpotje geworden zo en dat kan ik goed gebruiken met de komende dure maanden en de rekeningen die ik nog wel zag krijgen van het ziekenhuis voor mijn gebroken arm.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

17 reacties op Eindelijk een mensen mens….

  1. AnneMarie zegt:

    Zit met kromme tenen te lezen. Hoe hou je de burger klein? Hoe ontmoedig je werkwillenden? Vreselijk wat een bureaucratie. Ik hoop dat het snel goed komt. Heel veel succes verder.

  2. Villasappho zegt:

    Wat een drama zeg hoop dat je optimisme beloond gaat worden.

  3. Het is bar frustrerend, wat een bureaucratie!
    Maar gelukkig had je eindelijk iemand die er wat aan veranderen kan én wil!
    Succes ermee. Maar wat bedoel je met die rekeningen van het ziekenhuis?
    Gaat dat allemaal van je eigen risico af dan?

  4. minoesjka2 zegt:

    Hoe frustrerend hé!!! Ik voel met je mee hoor, En vervolgens denk je dat je iemand hebt getroffen die anders is dan haar collega’s ………. en ook die komt dan haar afspraken weer niet na ……… om machteloos van te worden!!

  5. Kakel zegt:

    We hebben allemaal baat bij mensen-mensen. Die zich met de beller kunnen vereenzelvigen. Goed dat je je poot hebt stijf gehouden! Maar man, man, man…wat een frustratie.
    Lieve groet

Geef een reactie

