Het zat er al jong in……

Paul de Leeuw woonde ooit in Lekkerkerk, ging spelen bij de toneelvereniging Rederijkerskamer Jan van Nieuwenhuijzen en zijn verdere carrière weten veel mensen wel.
Ik zag hem destijds wel eens in het plaatselijke café waar hij altijd wel duidelijk aanwezig was.
De afgelopen week was ik weer bezig met mijn missie het uitdunnen en opruimen van foto’s van de krant.
En daarbij kwam ik ook foto’s tegen van een jeugdclub in ons dorp waar ook Sigrid ten Napel destijds op zat. De foto’s waren van een playbackshow waar zij (2004) aan meedeed.
Het toneelspelen zat er bij haar al jong in, want als ze op het podium stond dan stond daar ook echt iemand die durfde te spelen.
Ik dook even in mijn oude foto’s van het Kinderwerk, zij deed ook mee in het Huttendorp en ook daar stond ze bij de Playbackshow op het podium met een spetterend optreden van Pipo de Clown. Al op jonge leeftijd zat ze ook op de toneelschool.
En ja hoor ik vond ze.
Ik herinner me Sigrid ook nog uit de tijd dat ze op de toneelschool zat. Ze ging met dezelfde bus als ik mee in de tijd dat ik nog in Gouda werkte en nog geen auto had. Altijd laat nog aan komen rennen, een boterham in haar handen. Zelfs als het koud was een volgens mij (maar ik ben een enorme koukleum) te dun jasje aan.
Inmiddels heeft ze al in aardig wat films gespeeld en tv series. Een paar jaar geleden in 2014 toen Nielson met Hemelvaartsdag in ons dorp optrad was ze er ook en sprak ik haar nog even. Zij speelde in het filmpje van zijn nieuwe hit Hoe. Nog steeds een leuke spontane meid die even terug was in haar eigen dorp.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_ten_Napel
Zo zie je maar playbackshows in kleine dorpjes kunnen ook springplank zijn naar succes haha..

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Het zat er al jong in……

  1. Wat een leuke foto’s zeg! Grappig om te zien.

  2. Rietepietz zegt:

    Mooie herinneringen en inderdaad leuk dat ze nog gewoon spontaan is in haar vroegere woonomgeving. De naam zegt me niets maar dat zal wel komen omdat ik weinig TV en films kijk.

  3. Neeltje zegt:

    Heerlijk, dat snuffelen naar oude foto’s..

  4. Neeltje zegt:

    En nog bedankt voor je leuke reacties!

  5. Leuke herinneringen!!!
    Ik vind haar een leuke actrice!

Geef een reactie

