I’m dreaming of……

anneke-intratuin1Het is nog lang zo ver niet Kerstmis, Sinterklaas in nog niet eens in Nederland maar toch overal zijn de winkels al gevuld met kerstspullen. Ik heb er geen moeite mee hoor, vind het eerlijk gezegd ook wel gezellig altijd en snap best als die winkels het pas na de Sinterklaas in de winkels zouden zetten zoals vroeger wel gebruikelijk was dat ze aanzienlijk minder zouden verkopen en de winkels stampvol en druk zijn. Vandaag had ik afgesproken met een vriendin om naar de Intratuin te gaan, dat waren we al jaren van plan om een keer te doen maar tegen de tijd dat het zo naar de Kerstmis loopt hebben we het allebei meestal best druk dus vandaag hebben wel een vriendinnendag gehouden. Haar man zit op een mannenkoor en had vandaag een korendag dus zij had een “vrije zaterdag”.😉
We begonnen met lunchen bij de Hema, where else, nagels1en omdat ze het 90 jarig bestaan vierden was er van alles te doen, drankjes, hapjes en je kon er ook je nagels laten lakken en verzorgen. Dus daar begonnen we maar mee.Ik ben nooit zo van de felle kleuren maar ik had een blauw jasje en blauwe laarzen aan dus koos ik voor blauwe nagellak. Best een mooie kleur blauw, niet zo knallend en ze deed er een druppeltje uit een flesje overheen waardoor het en mooier uitvloeide en sneller droogde. Bij mij duurt dat meestal niet zo lang om goed te houden maar voor zo’n dagje als vandaag houdt het vast nog wel.
Eigenlijk zag het er best wel leuk uit moet ik zeggen dus gingen we al vrolijk verder op pad.
Naar Intratuin. Ik had een uitdraai gemaakt hoe we moesten rijden en wonder boven wonder we vonden het in een keer.
intratuin2Een heel grote Intratuin en we hebben echt op ons gemakkie alle afdeling doorgelopen en gekeken. Wat een verschillende dingen op kerstgebied kan je kopen eigenlijk maar duur vind ik het wel allemaal, al gauw te duur. Ze hadden wel een paar hele mooie kerstdorpen opgebouwd, geweldig leuk vind ik dat om te zien. Ik weet ook dat ik op de zolder genoeg kerstspullen heb staan. Bovendien voelt het nog niet zo echt al aan om iets aan de kerst te doen maar toch koop ik wel een paar waxinelichtjes houders waar ik al een tijdje naar op zoek was. Verder nog een voederbol voor de vogeltjes, dat vind ik gewoon zo leuk in de tuin en volgens de beschrijving komen hier alleen kleine vogeltjes in. De tijd zal het leren. Ik ken de tuinhooligans in mijn geval de kauwen die op onze daken nestelen onderhand wel. Die handige harries lijken alles wel open te krijgen waar ik dan ook wel weer waardering voor op kan brengen maar zo gaat mijn voer wel heel erg had en dat is ook niet helemaal de bedoeling.
Na een paar uur lopen, even bakje tussendoor natuurlijk gaan we nog gezellig eten bij Bella Milano, dat is een Italiaans restaurant bij ons in de buurintratuint waar ik altijd heel graag kom.  We gaan niet voor de dure maaltijden met voorafjes en toetjes maar nemen simpel een pizza met een glas rode wijn en een kopje thee toe. Het smaakt heerlijk, de sfeer vind ik daar altijd heel gezellig, leuke obers, live muziekje er bij en je wordt er niet opgejaagd en natuurlijk waren we nog steeds niet uitgepraat haha.
Echt een geweldige leuke dag zo,dat kon ik wel even gebruiken. Hoop morgen weer zulk mooi weer als vandaag om even lekker in de tuin te gaan werken…………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op I’m dreaming of……

  1. Neeltje zegt:

    Heerlijk zo’n dagje!

  2. Marja zegt:

    Prachtige foto van jou.

  3. Dat was dus een gezellige dag Anneke, die leuke foto van jou, is heel geschikt om er een kerstkaart van te maken.

  4. Leuke foto, ik moet er nog even niet aan denken hoor, aan Kerstmis. Hoewel ik er wel naar uitzie dat mijn kleindochters komen 😊.
    Je hebt in ieder geval weer een heerlijke dag gehad! En je nagels zijn prachtig!

  5. minoesjka2 zegt:

    Nou, jullie hebben zo een leuk dagje gehad zeg!!

  6. Kakel zegt:

    Ik denk pas aan Kerst als Sinterklaas voorbij is. Eerder niet!
    Maar voor Bella ben ik (bijna) iedere dag wel te porren.

  7. Rietepietz zegt:

    Altijd leuk om bij Intratuin de kerstshow te bekijken, ze maken er veel werk van. Wél steeds vroeger omdat er aan Sinterklaas nog nauwelijks iets gedaan wordt in winkels. Eh…. je vriendin zag het goed uit in die prachtige rode “dress”;-)

Geef een reactie

