Herfst….

img_7891-small

Vanmorgen toen ik op de fiets wegging was het nog flink mistig. In mijn tuin hoorde ik het bekende gezang van een roodborstje en daar word ik altijd vrolijk van, yes!!! Hij of zij is er weer en even later zag ik hem zitten achter in de tuin op een hoop grond.  Toen ik vanmiddag om een uur of drie weer thuiskwam na werken en een eind fietsen zag ik hem opeens hippen. Mijn fiets in de schuur, camera gepakt, kop thee gemaakt en in de deur van de schuur gaan zitten kijken of ie weer tevoorschijn kwam. En ja hoor geen probleem alsof ie een fotoshoot voor me moest doen hipte hij van de een naar de andere locatie en ik kon gewoon lekker blijven klikken. (kreeg het wel koud trouwens had mijn jas al uitgetrokken dat was niet zo handig)
Ik roodborst-8-smallzie hem op een bloempotje voor de spiegel gaan zitten, wat een mazzel zag, geweldig
geworden vind ik, zeg het zelf maar dan hoeft een ander het niet te zeggen, alleen te beamen ;)……
Maar soms heb ik dat met foto’s dan zit er bij de vele die ik maak opeens een waarvan ik denk. O wat mooi eigenlijk.

Het roodborstje geeft mij echt zo’n herfst/wintergevoel en het weer van vandaag doet daar lekker aan mee, mistig en grijs en om 4 uur al donker in huis. Stamppotjes, erwtensoep, stoofvlees en warme chocolademelk of glühwein.
Nou ja bedenk ik dan over morgen over 7 weken gaan we al weer optellen met de tijd als de kortste dag er dan is.
En de weken lijken ook wel te vliegen momenteel, heb nog helemaal niet het idee dat het al zo gauw weer Sinterklaas en Kerstfeest is. Al kan je er in de winkels niet omheen natuurlijk.
Nou ja een kort blogje vandaag, heb even niet zoveel inspiratie, komt wel weer een keer….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Herfst….

  1. AnneMarie zegt:

    Kort maar krachtig. Heerlijk dat roodborstje in je tuin. Er komen vast nog meer mooie foto’s van hem. Ik heb ook nog geen idee van de feestdagen. Zal hem in het weer zitten denk ik.

  2. Leuk zo’n gast in je tuin Anneke, hij/zij staat mooi op de foto.

  3. matroos zegt:

    Ik beaam…bij ons ook al op roodborstjes op bezoek en de vinken ook.

  4. Lot zegt:

    Hier is hij ook terug onderde struik van de buren. Ik ben een voedselboom aan het inrichten met nu 1 vetbolletje en wat pindakaas. Verwennen hoeft nog niet. Maar de kast raakt al vol met wintervoorraad.

  5. beaunino zegt:

    Gelukkig hoef ik het alleen maar te beamen.

  6. Prachtig zo’n vaste klant in je tuin!
    Ik had er afgelopen winter ook een, ik hoop dat hij terugkomt!

  7. Rietepietz zegt:

    De foto’s spreken toch voor zich, daar hoed je niet héél veel aan toe te voegen, en verder “beaam ik jouw zienswijze betreffende de foto” hoe klinkt dat?😉

  8. Kakel zegt:

    Mooie foto’s van een beweeglijk vogeltje.
    Aanstaande zaterdag komt Sinterklaas aan in Maassluis…Voor we het weten is het jaar om (-:
    Lieve groet.

  9. minoesjka2 zegt:

    Mooie serie van het roodborstje🙂 En, ik beken, ik kijk alweer heel erg uit naar het moment dat de dagen weer langer worden…..

Geef een reactie

