The best is yet to come

mandBij het opruimen van het huis van mijn moeder waren er best nog veel dingen die niemand eigenlijk nodig had en ook niet wilde hebben.
Ik heb toen nog best wel veel meegenomen naar huis.
Zo was er nog een prachtig, vrijwel nieuw tuinset met mooie kussens nog in de verpakking.
Een huishoudtrap, stofzuiger, waterkoker, tuingereedschap, hordeur, raamhorren en zo nog wel meer dingen.
“Verkopen” zei mijn broer maar wat krijg je er dan voor en we hadden het al druk genoeg met alles leegmaken, heel weinig dus ik zei, ik neem het wel mee hoor. Straks krijgt Peter ook misschien een eigen huis met tuin en dan kan zo’n tuinset mooi van pas komen. Net zoals die andere dingen. Ze waren al een tijdje bezig aan het rondkijken naar een huis.
Nou dat vond iedereen verder prima dus mijn schuur en zolder kwamen aardig vol te staan met spullen. Ze stonden mij niet in de weg hoor.
Afgelopen maanden vonden ze het huis van hun dromen en morgen gaan ze het contract tekenen en krijgen ze de sleutel van hun nieuwe woning.
Vanavond kwamen ze eten en meteen even uitzoeken wat ze allemaal konden gebruiken van die spullen en dat was heel wat.
Want wat heb je als eerste nodig in een nieuw huis, een waterkoker, een koffiezetapparaat, (nou had nog 3 nieuwe senseo’s op de zolder ) huishoudtrappen,tuin stoelen om op te zitten dus ze werden op hun wenken bediend en inmiddels staat er al heel wat klaar wat ze morgen op komen halen als ze een aanhanger hebben.
Had al twee kratten met gereedschap uitgezocht, ik heb best zelf veel goed gereedschap en dat mogen ze van mij wel gebruiken. Ben momenteel toch niet echt aan het klussen in huis.
Zo kunnen ze morgen aan de slag gaan. De eerste dag zal nog wel bestaan uit het halen van alle dingen overal. Ook bij Chantal haar ouders staan nog dingen en mijn zoon heeft zelf ook wel gereedschap en bij een vriend kan ie een kamersteiger lenen om de plafonds in de slaapkamers te vernieuwen. Ze kunnen flink aan de bak meteen.
Vanmiddag was ik boodschappen aan het doen en ik dacht, even wat leuks voor ze maken voor morgen. Een overlevingspakket. Ik kocht koffiepads, suiker, melkcups, thee, zoetjes, koek, 2 mokken die ik zelf zo leuk vond haha. Voor als de frustratie toeslaat wat chocola en ik stopte er twee lepeltjes bij.
Bij de kringloop kocht ik een leuk soort picknick mandje voor 1 euro en thuis vulde ik het met al de dingen die ik gekocht had. Folie er omheen en het werd een prachtig cadeautje zo voor eigenlijk maar weinig geld. mand-1
Ze vonden het echt heel leuk, al zei mijn zoon wel lachend toen hij mijn favoriete thee (ook van mijn schoondochter trouwens) en de zoetjes zag, eigenbelang. Haha.
Nou zei hij dat is een mooi mandje, als je dan in de tuin komt werken dan vul ik dat met een thermoskan thee en een paar boterhammen voor je. We hebben er kostelijk om gelachen.
Morgen dus een mooie dag voor het jonge stel en ik hoop dat ze heel gelukkig zullen worden in hun nieuwe woning. En dat de spreuk op de mokken voor hen uitkomt “The best is yet to come”.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op The best is yet to come

  1. Marja zegt:

    Wat een verwennerij.

  2. Veel geluk gewenst aan het jonge stel !

  3. Mooi dat die spulletjes, weer een goede bestemming krijgen Anneke.

  4. Leuk idee Anneke… ja het hoeft allemaal niet veel te kosten hè..
    Hoop dat ze heel gelukkig worden in hun nieuwe huis..

  5. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Een mooi en zorgzaam moedertje ben je.
    Genoten van je blog!

  6. Rietepietz zegt:

    O ja, zo leuk om dit soort dingen te doen voor jonge stelletjes. Wat fijn dat je toen al die spullen toch bewaard hebt, alles is al duur genoeg als je een huis in moet richten dus fijn als je even met wat ” goed bruikbare oude spullen” van start kunt, en ze weten tenslotte waar het vandaan komt dat is prettig.

  7. Kakel zegt:

    Dát is nog eens uitpakken! Toch een fijn gevoel dat de spulletjes van je moeder in goede handen komen. En wat zou ze daar blij en trots over zijn! Bovendien milieuvriendelijk…Beter kan gewoon niet!
    Lieve groet.

    • gewoonanneke zegt:

      Lijkt me helemaal leuk als ik daar op visite ben en zie daar oma’s tafel en stoelen staan en de andere dingen. Leuker dan dat ze bij de kringloop waren gekomen hoewel dan ook andere mensen er plezier aan hadden beleefd.

  8. AnneMarie zegt:

    Heerlijk hoor. Verzamelen met het idee aan de kinderen door te geven. Hoop dat ze er veel plezier van hebben.

  9. minoesjka2 zegt:

    Wat een leuk idee van die mand zeg ………… en ik hoop dat je in hun nieuwe huis nog vaak een bakkie thee zult krijgen van je zoon en schoondochter.🙂

Geef een reactie

