Met de helm geboren

Zo de kinderen zijn meteen voortvarend van slag gegaan in hun huis, zelf ben ik alleen nog maar even wezen kijken en heb er nog niets gedaan maar ik ga mijn schade deze week wel inhalen. Dit weekend was Wim er en kwam het er niet van. We zijn er wel even wezen kijken in hun huis, helemaal kleddernat geregend, beetje verkeerd gepland.
Op een gegeven moment zaten we naar een of ander programma te kijken waarin een buffeljong geboren werd, de vruchtzak werd snel open gemaakt en binnen een paar minuten stond het beestje op zijn benen.
En zo kwam eigenlijk het praatje op geboortes en vertelde ik dat ik met de helm op geboren ben.
Die mensen hebben altijd geluk zei Wim, dat had hij wel eens gehoord. (nou dat praatje gaat voor mij dus echt niet op ) Maar er worden mensen die met de helm geboren zijn nog meer dingen toegedicht. Onder andere dat ze paranormaal begaafd zijn.
Nu wil ik mezelf niet paranormaal begaafd noemen maar ik heb toch wel eens dingen meegemaakt die voor mij normaal zijn maar als ik het aan andere vertelt ze toch wel raar opkijken.
Een voorbeeld. Ooit kreeg ik van een vriendin nog geld. Het was zaterdag en ik moest wat kleine boodschappen doen dus ik dacht, ik ga even wat geld pinnen. Ik stond bij de pinautomaat en dacht, dat hoeft niet, ik kom haar zo tegen en dan geeft ze me dat geld.
Ik pinde niet, liep het winkelcentrum op, kwam de hoek om en daar kwam ze aanlopen en ze zei meteen, wacht even je krijgt nog geld van me. Zal het je meteen even geven.
En zo zijn er nog wel meer dingen die voor mij gewoon erbij horen, misschien zijn mijn zintuigen gewoon wat meer alert denk ik dan maar. Heb er wel een tijdje moeite mee gehad maar momenteel niet meer. Het hoort gewoon bij mezelf.
Het grappige is wel dat ik op de site van Ab de Verteller las dat kinderen die met de helm op geboren worden twee kruinen in hun haar hebben. En als ik weer eens bij een vreemde kapper kom krijg ik dat altijd te horen. Dat vond ik wel bijzonder dan haha.
Maar goed ik zei zo dat er heel zelden ook wel een kind in de vruchtzak geboren wordt compleet nog ingepakt. Hij had er nog nooit van gehoord en zei kinderen zitten toch niet in een zak in de baarmoeder. Tja een zak klinkt ook wel een beetje vreemd maar het is wel zo natuurlijk. We hebben allemaal in een vruchtzak gezeten die op een gegeven moment knapt als het te krap daarbinnen wordt en dan komt de geboorte op gang.
Nou ja een beetje googelen vanmiddag leverde wel wat leuke verhalen op over zowel het geboren zijn met de helm op als het geboren worden compleet in de vruchtzak.
http://www.abedeverteller.nl/met-de-helm-op-geboren/ en https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/fascinerende-video-baby-vruchtzak-geboren.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Met de helm geboren

  1. matroos zegt:

    Ik ben een zondagskind en gezegend met een opgeruimd karakter.Dat is ook geluk hebben.
    Succes met klussen alvast.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat is heel belangrijk hoor. Ik weet ook niet of het echt zo is hoor maar sommige dingen voorvoel ik wel maar dat zullen ook wel veel mensen die zonder helm geboren zijn hebben.

      • matroos zegt:

        Ken je het sprookje van Godfried Bomans van het zondagskind?Er komt een versje in voor dat gaat zo,”Hoera, ik ben een zondagskind
        en word ook door de week bemind.
        Enkel ’s zondags gaat de bel,
        door de week dan geloof ik ’t wel.
        Meisjelief, wat is het fijn
        om een zondagskind te zijn.”

  2. Vroeger hoorde je er meer over dan tegenwoordig lijkt het wel. Een vriend van mij is ook met de helm geboren, mazzel heeft hij altijd gehad.. Maar paranormaal begaafd is hij niet.

  3. Marja zegt:

    Ik had geen helm op maar ben wel op een zondag geboren. Wat een prachtige opname van die baby in de vruchtzak.

  4. Kakel zegt:

    Bijzonder dat jij de ontmoeting van je vriendin voorvoeld hebt. Net zo bijzonder als geboren worden met de helm op. Typische uitdrukking, trouwens!
    Lieve groet

  5. ria zegt:

    Dan ben ik niet de enige die van die ,voor een ander, vreemde ziet ziet en weet. Soms brengt het voordeel soms verdriet als je van die dingen ziet. Toch ben ik niet op zondag en ook niet met de helm op geboren.:-)

    • gewoonanneke zegt:

      Denk dat best veel mensen het hebben die misschien wat meer voelsprieten hebben zo noem ik het maar altijd. Anders weet ik ook niet wat het is. En inderdaad ik weet dat met de helm geboren worden een volksverhaal is maar toch……..😉

  6. tagrijn zegt:

    Of je op zondag bent geboren of met de helm, allemaal volksverhaaltjes. Maar voorspellende ‘gaven’, ja, daar geloof ik wel in. Heb dat ook min of meer. Heb b.v. een keer gedroomd dat er een stel winkels in een straat in het centrum in brand stond. Zag de brandweer druk bezig en de vlammen laaiden hoog boven de huizen op. ’s Morgens het radionieuws: vier winkels vannacht uitgebrand in het centrum van Leiden. Waren inderdaad de panden waarvan ik had gedroomd. Beetje eng wel.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat is inderdaad eng, heb het zelfs gehad de dag voordat mijn dochtertje overleed zag ik een kistje om haar heen toen ze op de bank lag. Heb het ook een tijd beangstigend gevonden om het verschil te vinden wat iedereen wel eens denkt dat er wat kan gebeuren en of het iets was wat ik van te voren zag. Zeg maar de normale angsten die iedere ouder wel heeft als zijn kind bijvoorbeeld voor het eerst op de fiets alleen gaat. Een geweldige maatschappelijk werkster heeft me daar bij geholpen. Dus momenteel (al heel lang) kan ik er goed mee leven

  7. Rietepietz zegt:

    Helaas, ik ben helemaal niets bijzonders, geboren op een woensdag …gehaktdag dus ( al werd het dát pas vele jaren later)😉
    Die licht voorvoelende gave heb ik echter wel af en toe. Heeft volgens mij meer te maken met oplettend zijn en dingen juist kunnen interpreteren dan met een paranormale gave.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat denk ik ook wel hoor. Zijn gewoon volksverhalen over met de helm geboren. Soms denk ik wel dat alle mensen het hebben maar een deel van de mensen die feeling hebben ontwikkeld en er voor open staan misschien.

Geef een reactie

