Ontstressen…

fazant-1-smallWat is er voor mij althans het beste om  te ontstressen, precies lekker buiten bezig zijn en dat heb ik dus gedaan vandaag.
Had naar het weer gekeken en gezien dat het tot zo half 5 droog zou blijven dus vanmorgen op tijd op de fiets gestapt en op mijn gemakkie een ontbijtje gaan doen bij de Hema. Ook wel een keer leuk om te doen.
Daarna naar het huis van Peter en Chantal, er is nog niemand maar ik kan al vast zonder gereedschap wat hortensiabloemen verwijderen. Die breken zo af. fazant-small
Hun huis wordt voor en achter omringd door grote en veel bladdragende, lees in deze tijd bladvallende bomen. Echt prachtig om te zien hoor maar inderdaad veel blad.
Als mijn exgenoot ook komt klussen kan ik verder gaan met opruimen, bladeren vegen, snoeien, knippen…….heerlijk om te doen.
Kan gelukkig goed met mijn ex man door een deur, dus het is geen probleem dat we samen in het huis aan het werk zijn. Hij trouwens binnen en ik buiten haha… Nee hoor het is helemaal geen punt en daar ben ik alleen maar blij om. Tenslotte blijven we altijd toch ouders van onze kinderen.
Later voegt ook de vader van Chantal zich bij ons en is het eigenlijk best gezellig om zo met elkaar tussendoor even een bakje te doen.
Ik heb vandaag echt heel veel gedaan. Had twaalf vuilniszakken vol met bladeren en afgeknipte planten en vooral de klimhortensia tegen een muurtje is flink teruggesnoeid. Daar was duidelijk al jaren niets aan gedaan.
Het is de dag  om de afvalcontainer aan te bieden. Even opletten zegt Chantal haar vader als ie komt kunnen we misschien meteen een aantal zakken meegeven.
Zo gezegd zo gedaan. Als de vuilniswagen komt pakt hij een aantal zakken en ik ook en ja hoor ze nemen ze mee. Zolang ze nog bezig zijn lopen we snel heen en weer met zakken maar allemaal lukt nog niet. De man die achter de vuilniswagen loopt wijst naar de overkant, zet ze daar maar neer. Dus wij nog de rest van de zakken daar neergezet en nog een paar zakken van afval uit de garage.
De mannen gooien het in de auto maar daar stapt de chauffeur uit en zegt dat mag echt niet, als een van uw buren belt dan krijgen wij problemen of zelfs ontslag want dat mogen we niet doen. Het waren er natuurlijk ook wel erg veel.
O sorry zeiden wij dat wisten we niet en de vader van Chantal wil de zakken die er nog staan weer mee terugnemen. Nou gooi die er nog maar in bromt de man maar de volgende keer niet meer doen.
Apaddenstoel-3-smallls we terug in de tuin komen hebben we wel lol, zo zeg ik, die zijn we lekker kwijt al die zakken.
Rond half vier ga ik weer naar huis toe, het is meer dan genoeg geweest voel ik wel, nog een km of 10 fietsen naar huis en ik wil liever niet in het donker fietsen. Onderweg zie ik twee vrouwtjes fazanten langs het fietspad eten zoeken. En ik denk een een fotootje maken, dat lukt niet echt goed. Ze zijn toch wel te schuw. Maar als ik dat bos inloop zie ik wel een mooie verzameling vliegenzwammen die al wel aan het verdwijnen zijn, omgevallen en half opgegeten, beschadigd maar toch mooi om een plaatje van te maken en de moeite waard om toch nog even mijn lens te verwisselen.
Ik ga meteen nog naar een afspraak voor de krant, precies op de afgesproken tijd. Heb een geanimeerd gesprek en blijf eigenlijk vliegenzwam1-smalllanger dan gepland, ken de vrouw ook al heel lang.
Als ik naar huis ga regent het dat het giet. Zal ik je thuisbrengen zegt ze, maar ik zeg, ben je gek ik ga naar huis dan is het niet zo erg die regen.
Heel ver is het niet meer een stukje langs de Lek maar voordat ik thuis ben, ben ik inderdaad helemaal drijfnat. Thuis gauw alles binnen gezet en linea recta naar een hete douche. Als ik de kraan dicht doe hoor ik iemand fluiten. Het is mijn zoon die binnen is, hij had al geroepen, was zelfs al boven geweest, kan je nagaan maar met de kraan aan en de deur dicht had ik dat niet gehoord. Hij zegt ik dacht ik fluit maar even want anders schrik je je een hoedje als je de kamer open doet en ik zit op de bank.
Die kans zat er best in hoewel ik op een of andere manier wel het gevoel had dat hij vandaag langs zou komen. vliegenzwam-smallVanavond ging hij niet werken in het huis maar naar de voetbal. Gezellig samen gegeten, een beetje samen geraapte maaltijd maar het smaakte best zo.
Een heerlijke dag zo vandaag, precies wat ik even nodig had om helemaal te ontstressen en ik denk zomaar dat vannacht lekker slapen geen probleem zal zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Ontstressen…

  1. Heerlijk om zo bezig te zijn, het geeft je toch ook weer voldoening.

  2. Zo zie je maar, Anneke, er is altijd wel een gelegenheid om je nuttig te maken😉

  3. rietepietz zegt:

    En dat allemaal met een nog maar nét genzen breuk in je arm, knap hoor.
    Ik vind het toch zo’n mooie vondst van je die “exgenoot”, ga ik m’n dochter “aangeven”;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik kwam dat woord een keer tegen en vond het wel leuk. En die arm ja ik doe soms echt te veel zoals vandaag en dan moet ik er wel een paar dagen voor boeten. Gewoon stom maar ja als ik dan bezig ben……..

  4. minoesjka2 zegt:

    Nou, dat klinkt inderdaad helemaal als een ontspannen dag voor jou🙂 Heerlijk, dat heb je gewoon even nodig om al die burocratie het hoofd te kunnen bieden.

Geef een reactie

