Niemand is een binnenmens

lampjesNiemand is gemaakt om binnen te zitten. Toch is dat wat we doen, gemiddeld zo’n 21 uur per dag. Dus ga wandelen, fietsen. Doe wat je wilt, maar doe het buiten. Dat voelt veel beter.
Ik hoor die reclame regelmatig langskomen, nu ben ik helemaal geen reclame mens weet ik niet hoe snel ik moet overzappen maar soms vang ik natuurlijk best wel eens wat op.
Kijk ook zelden naar commerciële zenders alleen al voor al die reclames tussendoor.
Maar bij wat en wie deze reclame nu eigenlijk hoorde wist ik helemaal niet tot ik ging googelen en uitkwam bij een webshop voor allerlei producten die je kan gebruiken bij buitenactiviteiten Bever.
Eigenlijk was ik er vanuit gegaan dat het een reclame was van misschien de gezamenlijke zorgverzekeraars of de overheid, daar kon ik me wel iets bij voorstellen.
En ik moet zeggen ik kan me helemaal vinden in deze reclame want het is gewoon waar althans voor mij wel.
lichtjesDit weer met de grijze luchten en zo nu en dan regen van die miezerige vervelende regen waar je zo nat van wordt nodigt nu niet echt uit om naar buiten te gaan. Ik heb echt zo’n hekel aan dit weer.
Gisteren dan ook heel dat dag thuis geweest, het verste dat ik liep was naar de afvalcontainer, schandalig eigenlijk. En heel eerlijk gezegd voelde ik me er ook niet echt lekker bij.
Vandaag dacht ik dus, wat voor weer het ook is, ik ga fietsen en wat doen buiten en dat heb ik gedaan. Eerst gewerkt vanmorgen en daarna gaan fietsen. Zo nu en dan inderdaad een beetje miezeren maar toch nog een paar uurtjes even bij de kids in de tuin wezen werken.
Ik knapte er helemaal van op al zag ik er niet meer uit. En weer dacht ik wanneer ik binnen zit en mijn neus niet buiten de deur steek lijkt het altijd erger dan wanneer ik op de fiets stap en ga fietsen. Dan valt het (meestal) allemaal wel weer mee.
Hoewel ik op de terugweg wel weer in een buitje kwam dus flink natgeregend weer thuis kwam maar goed, niets lekkerder dan een hete douche en er niet meer uit hoevend meteen een lekker makkelijk zitten pak aangetrokken.
Gezellig kaarsjes aansteken, mijn (nep) open haard aan, kop warme thee en mijn huis inmiddels al weer opgewarmd ook en het buiten al weer donker wordend.
Voel me dan ook heel voldaan en beter dan gisteren toen ik heel de dag maar binnen bleef hangen.
Dus de slogan niemand is gemaakt om binnen te zitten …..  helemaal waar> En misschien eens kijken op de site van die reclamemaker of ze niet een fatsoenlijke regenjas voor me hebben ;)…..

buitenmens

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Niemand is een binnenmens

  1. fialas zegt:

    helemaal mee eens, bij mij werkt het precies zo, en wat geef je een mooi beeld.

  2. rietepietz zegt:

    Ik kan me ook heel goed binnen vermaken hoor maar ik móet iedere dag toch wel even naar buiten. Bever is een bekende voor “de buitenmens”en als dié geen goede regenjas voor je hebben kun je wel stoppen met zoeken;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Doordat ik alleen ben vind ik een dag alleen in huis gaat nog goed maar de tweede dag weer alleen de muren die niets tegen me zeggen dan ga ik graag naar buiten toe een poosje. Maar vermaak me in huis ook wel hoor. Ben altijd wel ergens mee bezig.

  3. Kakel zegt:

    Het is de combinatie die het doet. Eerst sjouw ik door de koude, natte polder en daarna kom ik binnen en neem wat warms te drinken. De nephaard aan en dan maar genieten.
    Ik heb een goretex regejas. Nog van het fietsen, maar ik zweer erbij!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik moet ook eens op zoek naar een goede regenjas, dat scheelt misschien heel wat natte lange broeken. Geeft wel een goed gevoel hoor om dan binnen te komen na een poosje buiten geweest te zijn.

  4. minoesjka2 zegt:

    Ja, ik ben inderdaad ook niet van het binnen zitten, tenminste …………….. ’s zomers ……….. in de winter ben ik eigenlijk meer voor een winterslaap, ik kruip in een holletje en kom er niet meer uit voor het warmer word🙂
    Tja, kon het maar, maar voorlopig ben ik van de week inderdaad ook weer vaak genoeg nat geregend………. we zullen het er mee moeten doen.

Geef een reactie

