Kroket of bus..

treinenVandaag weer teruggekomen uit Apeldoorn in de snelste tijd ooit eigenlijk. Binnen twee uur stond ik weer thuis en dat allemaal ondanks het feit dat Wim onderweg zo nodig nog even een gesprek ging voeren met iemand die hij al een tijd niet gezien had (hoezo vrouwen kletsen) en dankzij de NS met de vertraging van de trein zodat ik die nog net haalde en in Gouda alles precies aansloot en de bus al klaar stond. De werkzaamheden aan het spoor in de buurt van Utrecht zijn ook weer wat minder zodat ik gewoon in Gouda in kan stappen in de intercity naar Enschede en in Apeldoorn na een uurtje uitstappen en vice versa.
Normaal ga ik altijd het eerste gedeelte fietsen maar dit weekend was korter dan normaal doordat we allebei wat afspraken hadden staan en het stormde gisteren nogal dus was ik met de bus gegaan.
Op zondag reizen met de bus is echt een ramp, ze hebben de dienstregelingen zo gemaakt dat je halverwege richting Gouda nog meer dan een half uur moet wachten. Zo koud in had open hokje om te wachten, had meteen al weer spijt dat ik niet met de fiets was gegaan. Terwijl op de doordeweekse dagen je gewoon meteen aansluiting heb. Maar goed ondanks dat het kort was waren we toch blij om elkaar weer een tijdje te zien en bij elkaar te zijn.
En in de trein is altijd wel wat te zien, zo was ik op de heen weer in een stiltecoupé gaan zitten, had het helemaal niet gezien trouwens. Er zaten twee dames luid kakelend de mooiste verhalen te vertellen tot mijn overbuurvrouw vroeg of ze er rekening mee wilden houden dat het een stiltecoupé was. Weer een gemiste kans voor wat sappige blogverhalen.
Toen mijn overbuurvrouw in Utrecht er uit stapte was er van de stilte coupé helemaal niets meer te merken. Iedereen zat gewoon te kletsen en ik vind het altijd wel wat hebben hoor dat gekeuvel. Maakt het allemaal wat minder saai vind ik.
In Gouda op het station komt een man bij de bus, hij heeft een kroket in zijn handen en wil instappen. De chauffeur zegt dat hij er niet in mag. “Dus ik moet de bus laten gaan” zegt de man alleen omdat ik een kroket even opeet? ” Nou voor mij was het geen optie geweest hoor, had hem gewoon in de prullenbak gegooid en zou voor een kroket geen uur wachten voor ik weer aansluiting had. (Hou trouwens toch niet van kroketten).
Het gaat niet om het opeten antwoordt de chauffeur maar om de geur, die had ik nog nooit gehoord trouwens, dacht meer dat het ging om vettige vingers in de bus of zoiets.
Echt vrolijk zag ik de man niet kijken toen de buschauffeur resoluut wegreed en de deur voor de man dichtdeed.
Ik weet nog dat je vroeger helemaal niet mocht eten in de bus, hooguit een snoepje of zo maar nu zie je best veel scholieren vooral eten in de bus en daar hoor kroketik eigenlijk nooit wat van zeggen. Maar kan me wel voorstellen hoor, in de bus zijn ook geen voorzieningen bijna voor afval zoals in de trein wel het geval is. En als iedereen patat of andere snacks gaat zitten eten wordt het wel een zootje natuurlijk. Tja kroket of bus, het is soms kiezen of kavelen dus hoop voor die man dat de kroket lekker smaakte en het missen van de bus waard.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Kroket of bus..

  1. Marja zegt:

    Strenge buschauffeur, zeg.

  2. fialas zegt:

    het probleem is de stank van gefrituurd eten. Ik zag eens iemand in de bus stiekem een zakje friet wegmoffelen in haar tas, maar even later klonk er een kreet van de chauffeur: hij kon het niet zien, maar hij rook het en vond het smerig. Ik eigenlijk ook.

  3. Voor een kroketje zou ik ook niet een uur langer op de bus staan wachten, maar ik lust ze wél.

  4. rietepietz zegt:

    Zit toch wel iets in, de laatste keer dat ik in de trein zat hing er echt een walm van een soort kleine maaltijd die iemand blijkbaar op het perron had gekocht, de hele trein stonk ernaar.

  5. Nou, die chauffeur stond wel op zijn strepen dan zeg, pffff..
    Maar wel lekker dat je zo snel weer thuis was…

  6. minoesjka2 zegt:

    O, maar ik had ook wat gezegd hoor van die keuvelende dames.
    Als ik in een stiltecoupe ga zitten, wil ik ook rustig kunnen lezen, zonder door allerlei verhalen te worden afgeleid.

Geef een reactie

