Zij kent me te goed

cartoon-sewer-full-license-11x-14Minimaal een keer per week gaan mijn zus en ik wat samen doen, meestal een stukje fietsen, ergens wat drinken of eten en wat winkelen. Maar ook wel naar evenementen als er wat leuks te doen is zoals afgelopen zaterdag naar het streekmuseum waar een fair was met het thema kinderspeelgoed of eens naar de stad of zo.
Vandaag werd het gewoon een rondje winkelcentrum, het mooie droge weer dat de weervrouw gisteren beloofde kwam echt niet, het dreinde heel de tijd een beetje, niet echt zo’n regen waar je kleddernat van wordt maar toch niet echt gezellig.
De MS mode op het winkelcentrum heeft een herstart gekregen en er hangt weer een nieuwe collectie. De afgelopen weken werd alle kleding die er hing met de week meer afgeprijsd tot op het laatst met 90 % korting en zowel mijn zus als ik hadden allebei een paar lange broeken gekocht voor 12,00 op het laatst. En ik zou nog steeds de broeken van mijn zusje korter maken en die van mezelf ook, we hadden ze al lang afgespeld maar het was er nog steeds niet van gekomen.
Het stomme was wel dat ik zag dat diezelfde lange broeken die over waren gewoon weer in de winkel hingen voor het volle pond. Wat een idiotie eigenlijk. Personeel weg, goedkoop personeel aangenomen via een uitzendbureau. Kleding eerst uitverkopen en dan weer in de winkel terug hangen. Je wordt toch genept waar je bij zit.
We gaan nog even naar een ander winkelcentrum, ik had een sprei gehaakt en kwam precies van een kleur tekort om het af te werken. Ik was al een paar keer bij Zeeman wezen kijken maar die kleur hadden ze steeds niet.
Ik had net tegen mijn zus gezegd, het is mooi druilerig weer om vanmiddag die broeken eens even korter te gaan maken toen zij opeens de kleur ontdekte die ik zocht.
En terwijl ik dacht, o dan kan ik ook die vanmiddag wel eens ff afmaken, zei mijn zus, dat wordt zeker weer niks met die broeken, je gaat zeker die sprei afhaken. Haha… ze zei precies wat ik dacht, wat grappig.
Maar ze had ongelijk want toen ik thuis kwam en toch naar boven moest om even de was op te hangen nam ik meteen de naaimachine mee en begon aan mijn klus om al die broeken korter te maken. Eerst die van mijn zus, daar ben ik dan weer heel precies mee, afknippen, af zigzaggen, rijgen en dan pas naaien. Het zat er netjes uit allemaal. Voor me zelf was ik wat gemakkelijker en heel eerlijk gezegd zagen die naadjes er niet minder netjes uit. Het verschil was alleen dat ik over die broeken van mijn zus twee keer zo lang deed.  Nou ja ook niet erg. En vanavond “mocht” ik van mezelf de sprei afmaken. Ik ging hem op het bed leggen en zag dat ie gewoon nog te kort is. Nou ja, niet goed gemeten dus ik zal er nog een stukje aan moeten haken want zo vind ik het niet mooi.  Oimg_1228-smallok niet erg want ik vond het eigenlijk jammer dat ie klaar was.
De sprei heb ik trouwens gemaakt zonder patroon. Had ooit een keer in de uitverkoop bij het Kruidvat een aantal verpakkingen wol gekocht en daar moest ik wat mee. Toen ik eenmaal bezig was bleek het toch al snel te weinig te zijn dus nog een paar soorten wol erbij gezocht.  Voor het eerst sinds jaren was ik weer eens gaan haken en heb zomaar van allerlei steken zitten proberen en waar ik te grote hokjes had heb ik er weer een soort lintjes door gehaakt en eigenlijk is ie best grappig geworden.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Zij kent me te goed

  1. Van haken heb ik geen verstand, punniken heb ik vroeger wel gedaan…hihi.

  2. Ziet er mooi uit. Leuk zo samen op pad met je zus. Ik heb er 3 maar we gaan nooit samen op stap.

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Mooi woord
    Poos niet gehoord
    DREINDE
    Ik kreeg er als kind enorme hoofdpijn van als ik van school naar huis fietste.

  4. rietepietz zegt:

    Oh zo herkenbaar, broeken korter maken stel ik óók altijd uit en als je dan eenmaal begint is het eigenlijk zo gebeurd. Mooie sprei geworden, wát een werk zeg.

  5. Kakel zegt:

    Hád ik maar een broek die ik korter moest (laten) maken. Bij mij zijn ze altijd te kort!
    Gezellig dat je zo’n goede band met je zus hebt. Het geeft de dagen kleur. Net zoals de deken je warm zal houden. Dat heb je weer mooi gefikst!
    Lieve groet.

  6. fialas zegt:

    knap hoor! Mijn laatste haakwerk was een hes van fleurige katoen, voor mijn dochter, nu draagt mijn kleindochter hem , hij nog steeds mooi.

  7. Je hebt je middag weer goed ingevuld. Die broeken gedaan.. En je bent lief geweest voor jezelf.. 🤗

Geef een reactie

