ALlemaal paddenstoelen……

paddenstoeen-3-smallDaar komt ze weer met haar paddenstoelen, ja hoor ik kan er nog eigenlijk helemaal niet genoeg van krijgen hoewel het er de laatste dagen eigenlijk niet zo van komt om op mijn gemakkie te gaan fotograferen. Bovendien beginnen de paddenstoelen ook al weer te verdwijnen maar juist die verschrompelende paddenstoelen hebben eigenlijk mijn fascinatie.
Net zoals stronken en omgevallen bomen, juist omdat ze voor mij zo duidelijk aangeven dat er altijd wel leven na de dood is, in welke vorm dan ook. Bovendien die kleuren, dat zijn voor mij de echte herfstkleuren.
De stronken die momenteel vol zitten met paddenstoelen, waar toch weer blaadjes uitkomen, druk bezig om ondanks het feit dat ze “dood” zijn toch nog leven.
Op het fietspad waar ik regelmatig langs fiets staan twee stonken van bomen die ik denk twee jaar geleden afgezaagd zijn. paddenstoelen-2-smallDe ene is aan de binnenkant al helemaal een krater en geeft onderdak aan weet ik hoeveel beestjes. Op de andere waarop een van de zagers zijn initialen (denk ik ) er in gezaagd heeft staan prachtige paddenstoelen. Trouwens de initiale doen me ook wel denken aan een medeblogger, er staat namelijk AL.
Vanmiddag wilde ik eigenlijk nog een paar uurtjes bij mijn zoon in de tuin gaan werken maar ik ben al een paar dagen heel erg verkouden, keelpijn, koppijn nou ja zoals zoveel mensen hebben gewoon een tik van de griep denk ik dan maar. paddenstoeln-al-smallEn er stond best een koude wind vandaag dus ik ben wel lekker even een uurtje gaan fietsen maar toch maar niet gaan klussen vandaag. Ben al een heel eind op weg trouwens en volgende week geven ze weer mooi weer op, dan ga ik de rest wel doen. Ze vorderen al aardig in hun huis al moet er best nog wel wat gedaan worden. Heb al aangeboden om bijvoorbeeld de kelder op te knappen, dat zijn wel van die klusjes die ik leuk vind om te doen. Maar eerst de tuin klaar.
Lekker op mijn gemakkie een paar boodschappen gedaan en vanavond op een ouderwetse manier hachee gaan maken. Heel eerlijk gezegd nog nooit gedaan maar had een recept gezien op smulweb of zo. Met plakken ontbijtkoek, donker bier, rietsuiker, bloem, uien, hachee vlees, bouillon. Het ruikt in ieder geval heel lekker, of het smaakt zal ik morgen wel ontdekken of vanavond nog even proeven. Heb pan-hachee-smallhet ouderwets op een petroleumstel gezet in de oude grote pan van oma zodat het een paar uurtjes kan smorrelen en zo lekker blub blub doen zonder dat het te hard gaat. Zo nu en dan even omroeren.
Wie tegen mij gezegd had dat ik het nog eens leuk zou gaan vinden om te koken, had ik hartelijk uitgelachen. Maar dit soort gerechten in de winter vind ik dan wel leuk om te maken, wel een grote pan vol zodat ik wat in kan vriezen en het ook met iemand samen opeten met rode kool en aardappelpuree maakt het extra leuk. Ze zeggen niet voor niets dat de liefde van de man door de maag gaat haha..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op ALlemaal paddenstoelen……

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Weet dat ik ALom aanwezig ben!

  2. ERIC'SBLOG zegt:

    Echte foto’s Anneke! Mooi! Groetjes Eric

  3. matroos zegt:

    Soort slowcooker ouderwetse stijl.
    Stoofpotjes vind ik juist wel leuk om te maken en salades,maar voor de rest…

  4. Lot zegt:

    Volgende week staat ook hachee maken op het programma, 10 liter gaat in porties in de vriezer.

    Mijn initialen zijn ook AL.

  5. Mooi al die paddenstoelen Anneke. Wat zal het bij jou in huis heerlijk ruiken, met die pruttelende hachee, heerlijk!!

  6. rietepietz zegt:

    Het water loopt me in de mond van die pruttelende hachee! Nog niet gemaakt dit jaar maar dat komt nog wel. Beterschap, lastig zo’n kwakkelend griepje !

  7. ria zegt:

    Daar breng je me mooi op een idee. Dat ga ik maken een flinke pan haché,

  8. minoesjka2 zegt:

    En, ……… heb je al gesmuld van de haché?

Geef een reactie

