Mooi weekend….

zaaag-4-smallBest een mooi weekend achter de rug, alleen het weer al, beetje vriezend maar droog en helder, heerlijk om te fietsen en om te wandelen en dat heb ik gedaan gisteren met Wim op de Zaag, een natuurgebied van het Zuid-Hollands landschap in het dorp naast ons dorp.
Het wordt er steeds mooier al was het wel modderig, had al expres een paar oude laarzen aangetrokken en dat was geen overbodige luxe dus. Een ander stuk genomen dan de vorige keer, een mooi uitzicht over de Maas met zicht op Rotterdam. Aan de andere kant rietkragen, op het zaag-aalscholvers-smallpiertje zitten meeuwen en aalscholvers spreiden hun vleugels om weer droog te worden. De vloed begint net op te komen. Het blijft fascinerend zo’n getijde gebied. Zag er zelfs nog bramenbloesems en ook de groene halsbandparkiet heeft het gebied ontdekt. Het is echt een herrieschopper in de boom die niet onopgemerkt blijft.
Onderweg nog ergens een “bakkie” gedaan bij golfbaan met uitzicht op de surfplas.
zaag-2-smallEigenlijk was het wel mijn “vrije” weekend halsbandparkiet-smallmaar vorige week hadden we elkaar maar zo kort gezien dat we er gewoon nog een weekendje aan vast geknoopt hebben samen.
Vanmiddag ging ie weer naar huis en ben ik nog gaan fietsen naar zoon en schoondochter.
Ze waren met zijn vieren aan het schilderen en dan schiet het tenminste lekker op zo, bovendien werkt het ook nog wel veel gezelliger. Ik ben nog een paar uurtjes in de tuin gaan werken, het begint er al aardig op te lijken al lag er inmiddels wel weer een aardig vrachtje bladeren. Maar die haal ik aankomende week wel weer weg.
Afgelopen week kreeg ik bericht van de gemeente dat ik voor en onafhankelijke commissie mijn verhaal moet komen doen. Ik ben benieuwd, de gemeente moet binnen 12 weken reageren anders kan ik een dwangsom eisen tot 1200,00 per dag. Nou laat ze maar een paar weken te laat reageren dan vind ik het ook wel goed hoor, dan hoef ik er helemaal niet meer naar toe haha maar dat zal wel niet gebeuren.

zaag-3-small

Pff wat is onafhankelijk vraag ik me af, neem toch aan dat die mensen door de gemeente weer betaald worden maar goed ga maar van het beste uit. Moet gewoon zorgen dat ik alles goed op papier heb staan dan moet het allemaal toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.  Maar toch ben ik er weer mee bezig en in mijn hoofd, droom ik er over, lig ik er van wakker, ben ik er al weer 10x geweest in gedachten of zo. Zal echt heel blij zijn als alles nou eens achter de rug is en normaal verloopt.
Geen klagen hoor, zeker met dit prachtige zonnige weer lijk ik wel dubbele energie te hebben, heerlijk buiten bezig zijn, samen met andere dingen doen. Heerlijk toch en ik geniet er volop van.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Mooi weekend….

  1. Het was vandaag prima weer om erop uit te gaan Anneke. Je kan de gemeente toch vertellen, dat ze het vooral rustig aan moeten doen?

  2. Kakel zegt:

    Aan de ene kant gun je ik minstens tien dagen met een dwangsom. Aan de andere kant gun ik je je rust en die krijg je pas als alles naar behoren is afgewikkeld. Wel fijn dat de dwangsom als tegenmaatregel gesteld is, want nu móet de gemeente wel tot actie overgaan en je serieus nemen.
    Weet je wat me verbaast van de Zaag? Dat “nieuwe” vogels zo snel de weg hebben weten te vinden.
    Lieve groet.

  3. Marja zegt:

    Ik duim voor je centjes.

  4. fialas zegt:

    foto met reiger in de plas is een waar juweeltje! ben jij beroeps?

  5. tagrijn zegt:

    Pfff, de wegen van de gemeenten zijn doorgaans ondoorgrondelijk ( en vaak ook figuurlijk slecht aangelegd), maar ik zal duimen voor een goede afloop.

  6. rietepietz zegt:

    Lang leve de dwangsom al zullen ze vást wel slimme maniertjes weten om dáár weer nderuit te komen. Maar zou fijn zijn als alles snel achter de rug is, beter voor je gemoedsrust;-)
    Vandaag óók nog heerlijk winterweer dus je zit vast alweer op de fiets.

Geef een reactie

