Tegenwind…..

Als ik ga fietsen, fiets ik het liefste de heenweg tegen wind zodat ik als ik terugga lekker achterover kan leunen (bij wijze van spreken dan) en lekker met windje in de rug naar huis fietsen.
Meestal ga ik ook op de heenweg in westelijke richting en dat is ook de wind die het meeste waait in Nederland dus dan zit ik helemaal goed.
Maar nu in de winter is er al een paar weken (noord) oostenwind dus dat betekent voor mij meestal op de terugweg tegenwind.
Nou heb ik een gekke tik eigenlijk dat ik dan toch probeer om het laatste stukje op de terugweg voor de wind te krijgen.
Daar moet ik een beetje creatief in zijn en meestal betekent het ook gewoon dat ik eerst een paar km omrijd tegen wind om toch dat laatste stukje met de wind in mijn rug te fietsen.
Je zou er maar mee behept zijn. Er is goed mee te leven en het voelt gewoon zo lekker aan even nog een stukje voor de wind.
Vandaag was er niet zo heel veel wind dus geen omweg gemaakt. Wel op mijn gemakkie nog wat foto’s gemaakt van de eerste wintersporters op het het ijs. Volgens mij vinden de eenden en meerkoeten het ijs ook wel koud aan hun pootjes aan de manier waarop de deze optilden. Gelijk hebben ze.
Had vanmiddag nog een item voor de krant. Een supermarkt had een actie gehad waarbij de scholen mee konden doen en munten konden sparen waarmee weer buitenspeelgoed gekocht mocht worden dan.
Vandaag was de uitreiking hiervan deze actie DoeKoe zoals ie heet.
Drie scholen hadden er mee gedaan en mochten een cheque van rond de 200 euro in ontvangst nemen waar ze materialen van mochten kopen. Ze waren er heel blij mee.
On 3 uur zouden vertegenwoordigers van de scholen komen en je mag toch verwachten als je een cadeau krijgt dat je dan ook op tijd komt. Maar nee hoor, een van de scholen kwam kwart over 3 pas aanzakken. Snap dat nooit zo helemaal.
Na het maken van de foto’s heeft de eigenaar van de supermarkt voor alle aanwezigen nog een tas met wat aardigheidjes er in. Er was er een over en ja hoor, die kreeg ik dus. Wat leuk. Een tas gevuld met een grote chocolade letter, een pak dikke speculaas, een boek met luchtfoto’s van Zuid-Holland en een pak vruchtensap. Nou ja toch leuk meegenomen en ik zei geen nee natuurlijk.
Mijn computer begint aardig kuren te krijgen, het is al een krijgertje van iemand ruim twee jaar geleden gekregen dus op een gegeven moment zal iedoekoe echt wel op zijn.
Hoop dat ie het nog even volhoudt. Maak wel iedere keer toch maar back up van mijn bestanden want prettig is het niet het gevoel dat hij er iedere keer mee op kan houden en hij is zo ontzettend traag. Toch maar eens rond gaan kijken voor wat nieuws. Hoeft niet zo uitgebreid te zijn gebruik hem praktisch alleen maar voor schrijven van dingen en natuurlijk mijn foto’s bewerken. Maar wel graag wat sneller, misschien een mooi kerst/verjaardagscadeautje voor mezelf ;)……….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Tegenwind…..

  1. ERIC'SBLOG zegt:

    Ja die eenden hebben koude pootjes op het ijs. Ik zag op een andere blog vogels die op de verse paardedrollen gingen staan om hun pootjes te warmen! Leuk hè!? Ook grappig hoe jij geniet van de wind😁

    • gewoonanneke zegt:

      Jeetje dan moet je wel heel koude pootjes hebben zeg…. Ja voor de wind is altijd heerlijk hoewel ik tegen de wind in tornen ook wel een goed gevoel vind geven hoor maar dan het liefst op de heenweg.

  2. ria zegt:

    Gewoon Anneke maar wel met bijzondere foto’s.
    Dat je computer zo traag is kan zijn door bijna lege accu of misschien een virus.
    Ik kies met wandelen ook voor heen tegenwind en terug op mijn gemakkie met de wind in de rug:-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb geen laptop dus geen batterij. Maar geloof het of niet. Gisteren deed hij het gewoon weer normaal, hij is nog wel steeds traag maar goed dat ben ik inmiddels gewend dus ik hou hem nog maar ff.

  3. Marja zegt:

    Alweer zulke prachtige foto’s. Dat doe je echt goed.

  4. Een fraaie serie foto’s Anneke. Ook ik heb liever op de heenweg tegenwind, dan ben je nog fit hè? hahaha!

  5. rietepietz zegt:

    Vooral op die laatste foto zien we echt “ijskoud ijs” , je voelt de kou gewoon.

  6. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Je lijkt wel een wielrenner met de windrichting keuze.

  7. minoesjka2 zegt:

    Ja, die Doekoes zijn bij ons ook gespaard, leuke actie trouwens.
    En over een trage computer kan ik mee praten zeg ………… kocht vorige jaar een goedkope nieuwe, maar wat had ik daar vanaf het begin al een spijt van!! En nu na een jaar lijkt hij nog wel trager dan hij was. Een youtube filmpje kijken trekt ie al bij na niet, dan hapert en stottert ie …….. maar ja, helaas moet ik er nog even mee doen😦

    • gewoonanneke zegt:

      Ja als ik mijn computer opstart moet ik gewoon ff geduld hebben. Als ie het eenmaal doet valt het allemaal wel mee. En na twee dagen gek doen doet ie het nu gewoon weer goed. Dus ik hou mijn geld nog maar even in mijn zak. Pas als het echt niet anders kan.

Geef een reactie

