Genieten zonder schuldgevoel..

zwanenkunst-smallVandaag weer opgekomen met de zon in mijn slaapkamer (oké ik sta niet vroeg op, ga wel laat naar bed). Toen ik de buurman zo half 7 zijn auto hoorde krabben draaide ik me nog lekker even om, heerlijk hoor dat hoef ik niet meer.
Met mijn zus afgesproken om een keer bij een nieuwe Action te gaan kijken in winkelcentrum de Koperwiek in Capelle aan den IJssel. Bij mij vandaan zo’n 14 km fietsen dus goed te doen. Ik voel aan de wind dat hij gedraaid is, ik heb op de heenweg tegenwind, waarschijnlijk de laatste dag met dit mooie heldere winterweer dus nog maar even genieten er van.
Eerst even een bakje gedaan, even bijgekletst toen we er waren en daarna lekker gaan snuffelen in de winkels daar, best een gevarieerd winkelcentrum is het inmiddels geworden met weinig of geen leegstand.
En natuurlijk bij de Action nog wat dingen gekocht die ik niet echt nodig had zo gaat dat vaak in die winkels.
Op de terugweg zie ik op een grote waterplas in het midden op het ijs een aalscholver staan en ik zeg tegen mijn zus, even een foto maken.
Maar ja voordat ik mijn camera te pakken heb, handschoenen uit, fiets weggezet dan is hij letterlijk gevlogen.
“Nou dan maar die zwaan even op de foto zetten”, zeg ik tegen mijn zus. Een jonge eerste jaars zwaan, het lijkt wel op hij vastgevroren zit op het ijs maar als ik wat dichterbij kom begint hij toch om te proberen weg te komen. Het lukt niet heel erg goed. Ik schiet een paar plaatjes en kijk even terug en zie dan pas die prachtige spiegeling op het water. Nog even hoor zeg ik tegen mijn zus. De zwaan gaat op allerlei manieren proberen vooruit en van het ijs af te komen en dat levert gewoon mooie beelden op. Denk veel mooier dan die foto van de aalscholver geweest zou kunnen zijn. Het is echt genieten. We zijn al dicht bij het huis van mijn zus inmiddels dus ik zeg, je mag wel naar huis gaan hoor. Maar ze vind het ook wel leuk om te kijken en het is ook gewoon lekker weer in het zonnetje zo. Het lukt de zwaan wel hoor om overeind te komen op het laatst.


Thuis meteen even gaan kijken naar de foto’s, ik vind het echt zo’n winters sfeertje en zet kerstmuziek op, heb een map met redelijk klassieke nummers die ik wel vond passen bij dit weer. Lekker meezingen en mijn foto’s bekijken en bewerken. Het schuldgevoel dat ik iedere dag iets nuttigs moet doen zoals ik in het begin had toen ik net mijn baan kwijt was geraakt ben ik gelukkig helemaal kwijt.
Momenteel kan ik echt ongegeneerd genieten van het prachtige weer zoals de laatste paar dagen, gewoon kiezen voor iets wat ik graag doe, fietsen en fotograferen.
Beetje goochelen in photoshop met mijn foto’s, muziekje luisteren. Deze mooie dagen pakt niemand me meer af.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Genieten zonder schuldgevoel..

  1. AnneMarie zegt:

    Heerlijk zo genieten van je vrijheid. Als je net geen baan meer hebt denk ja dat je er nooit aan zult wennen. Maar de meeste mensen lukt het na een tijdje echt wel.

  2. ERIC'SBLOG zegt:

    Prachtige foto’s Anneke! 😊

  3. fialas zegt:

    je bent een levenskunstenaar!

  4. Rob Alberts zegt:

    Mooie foto’s!

    Vrolijke groet,

  5. Een prachtige serie foto’s Anneke, dit is echt genieten!

  6. rietepietz zegt:

    Alsof het niét nuttig is dat je ons zulke prachtige foto’s voor kunt schotelen, potdorie wat bijzonder zeg.

  7. Kakel zegt:

    Je hebt jezelf met fotograferen weer overtroffen. En als je me dat vorige week gevraagd had, had ik waarschijnlijk ‘nee’ gezegd (-:

  8. minoesjka2 zegt:

    Schitterend zeg!! Ja, ik fotografeer ook graag met reflectie, maar deze is wel uitzonderlijk hoor!!
    Volgens mij zit jij hartstikke goed in je vel, ik geniet van jou blogjes, waarin jij aan het genieten bent.

Geef een reactie

