Vleugellam

Afgelopen woensdag had ik met mijn zus afgesproken om wat te gaan winkelen, onderweg naar haar toe op een polderweg zag ik op de straat een aalscholver lopen. Mijn eerste gedachte was,dat klopt niet en hoewel het toen nog flink gevroren had ’s nachts dan nog gaan de aalscholvers echt niet op de straat wandelen.
Er was vast wat mis met hem, ik stopte en liep er naar toe, ja oké ik nam mijn camera mee om ook wat foto’s te maken. Natuurlijk liep ie weg maar vliegen kon ie  niet en ik zag aan zijn rechterkant een soort deuk zitten.
Ik denk dat hij aangereden was door een auto en zijn vleugel beschadigd was. Ik probeerde in de buurt te komen maar dat lukte niet en hij gaat richting een tuin.
Wat moet ik nou doen dacht ik en stapte toch maar weer op de fiets om een paar honderd meter verder weer terug te gaan. Kan dat beest toch zo niet aan zijn lot overlaten. Als een aalscholver niet kan vliegen is ie gewoon ten dode opgeschreven.
En hoewel er heel veel aalscholvers zijn momenteel in de polder vind ik het toch zonde.
Dus ga ik weer terug en zie hem weer lopen, midden op de weg. Ik probeer het nummer te vinden van de dierenambulance maar mijn internettegoed was op en ik heb geen wifi in de buurt zodat ik het nummer niet kan vinden dus ook niet kan bellen.
Als ik na mijn pogingen om het nummer te vinden weer richting aalscholver wil gaan is ie verdwenen. Denk dat ie een van de tuinen bij de boerderijen ingegaan is en ik zie hem niet meer.
Toch wel met een ontevreden gevoel dat ik niet genoeg gedaan heb stap ik op de fiets en ga naar mijn zus toe. Die heeft veel minder met dieren dan ik en zegt alsof dat me op zou beuren, heb ook wel eens een eend naar de dierenarts gebracht en toen werd ie afgemaakt.
Nou ik denk gewoon dat de dierenambulance hem naar de vogelopvang zou hebben gebracht waar ze een verder gezonde vogel toch wel op hadden kunnen lappen. En dat vind ik dan toch wel jammer. Hoop dat misschien een ander hem nog gevonden en geholpen heeft.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Vleugellam

  1. AnneMarie zegt:

    Dat zijn altijd nare dingen als het je niet lukt om te helpen
    Ik heb hier meer dan eens over straat lopen hollen om verdwaalde kippen, honden enz. te vangen Als het dan niet lukt ben ik er nog dagen mee bezig.

  2. Marja zegt:

    Gossie, ik hoop dat iemand hem geholpen heeft.

  3. Ach gut de stakker, hopelijk heeft iemand zich over hem/haar bekommerd.

  4. fialas zegt:

    ik ken dat gevoel, je bent machteloos, auto’s zijn een ramp voor dieren, hier zijn het vaak dassen of egels die aangereden worden. die liggen dan platgereden op het asfalt, maar als een dier nog leeft wil je van alles in werking stelle om het te redden

    • gewoonanneke zegt:

      Ja heb ook al een paar keer de dierenambulance gebeld. Een keer een zwaan met vis sim om zijn nek en een meeuw. Ben nu wel een beetje laks geweest had ook kunnen vragen bij een van de omwonende om de dierenambulance te bellen> maar ze willen dan wel weten waar ze hem kunnen vinden. Lastig vond ik het.

  5. fialas zegt:

    als hij ’s nachts gepakt wordt door de vos, dan is hij snel uit zijn lijden.

  6. rietepietz zegt:

    Ik denk dat hij een veilig heenkomen heeft gevonden , anders had je hem zeker aangereden op het wegdek terug gevonden. Gelukkig zin er wel meer mensen die in zo’n geval in actie komen.

  7. paintdigi zegt:

    Good posts. Beautiful blog. Congratulations. Welcome see my creations on: http://paintdigi.WordPress.com

  8. Kakel zegt:

    De dierenambulance brengt hem naar de Vogelopvang van Karel Schot. Daar weten ze precies hoe ze vogels moeten oplappen. Ik zou er ook niet gerust op zijn. Een vleugellamme aalscholver is op de grond niet veilig. Om zijn vleugels te drogen na het zwemmen heeft hij hoogte nodig. Laten we hopen dat iemand anders de dierenambulance gebeld heeft.
    Lieve groet ♥

  9. minoesjka2 zegt:

    O, ik kan me jou gevoel zo goed voorstellen. Maar je hebt gedaan wat je kon, en ja, hopen dat een ander zich over hem ontfermd heeft.

  10. Rob Alberts zegt:

    Ooit reed ik achterop een laadbak met een gewonde zwaan in mijn armen van Hoofddorp naar Haarlem.
    De dierenopvang van Haarlem heeft deze zwaan verder verzorgd en weer vrij gelaten.

    Vogelvriendelijke groet,

  11. Neeltje zegt:

    Er is een landelijk meldnummer voor dieren in nood, verwaarloosde of gewonde dieren. Dat is 144 Is speciaal in het leven geroepen om actie te kunnen ondernemen.

Geef een reactie

