Stickers en plakkers….

zoetwaterkreeft-2-smallVorige week toen Wim hier was had hij een paar boeken gekocht waarop een grote prijssticker stond en terwijl ik het boek zat te bekijken begon ik meteen te peuteren aan de sticker.
“Stop” zei hij, wat doe je nou. Dus ik zei die lelijke sticker er afhalen maar voor hem hoefde dat helemaal niet, het stoorde hem niet. Ik vond het echt de hele voorkant van de boeken bederven.
Ik heb een bijzondere hekel aan stickers,prijsjes en plakkers op dingen, trouwens nu ik toch bezig ben ook aan oververpakkingen zoals van een aantal flessen limonade in zo’n blister, sinaasappels in een net, labels in kleding, toiletpapier, keukenrollen.
Alles wordt door mij meteen verwijderd en netjes zonder oververpakkingen in de kast gezet.Nagellak remover gebruik ik meer voor stickers dan voor mijn nagels 😉 .
Stickers worden meteen verwijderd en zelfs de latjes die ik ooit ergens achter timmerde en nooit meer te zien zijn had ik nog van te voren alle stickers afgeweekt.smienten-small
Eigenlijk is het gewoon een soort afwijking als ik het zo lees haha. Nou ja het is nog net niet dwangmatig hoor. Maar ik hou er gewoon niet van.
Vandaag had ik nog een interview over een man die beroepsvisser gaat worden op Amerikaanse zoetwaterkreeften. Ze zijn een plaag in de polder en hij gaat ze vangen en verkopen. Misschien daar nog later een blogje over.
Normaliter ga ik niet op zondag iemand interviewen, wil ook wel een dag vrij houden voor mezelf maar in dit geval kon het even niet anders. En een mooie stok achter de deur om er toch even nog uit te gaan.
Een leuk interview, de man woont langs de Lek dus wel een stukje fietsen maar het was prachtig zonnig weer. Gevroren vannacht dus wel koud maar richting oosten dus heen tegen wind.
En nu ik toch onderweg was maar even een stukje verder gefietst en terug door de polder gegaan. Echt of ik een cadeautje kreeg, zonnetje, wind in mijn rug. Heerlijk. Onderweg zag ik heel veel smienten die ik wilde fotograferen. Stond net klaar met mijn camera toen er opeens twee witte reigers aan de overkant van de sloot dicht bij elkaar landen. Maar twee was blijkbaar te veel zo dicht bij elkaar dus gingen ze echt haantjes gedrag vertonen en naar elkaar toe lopen met hun kop met snavel helemaal omhoog.

Echt een prachtig gezicht was het. Niet heel dichtbij dus geen superfoto’s maar toch wel een mooi moment vond ik.
Later kon ik nog dichter bij een witte reiger komen die eens een keer bleef staan, sterker nog dichter naar me toe kwam zodat ik een mooie serie kon maken. Die houden jullie nog te goed.
Ik ga een hele drukke week tegemoet, met klussen, een dagje wellness (o wat erg) nog een lunch voor de krant (ook zo erg) dus kan momenteel weinig lezen bij andere blogs of reageren. Het is even niet anders.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Stickers en plakkers….

  1. ERIC'SBLOG zegt:

    Hoi Anneke! Kranige tante ben jij! Wat zijn smienten eigenlijk! En wanneer komt dat interview van die kreeftenvanger? Lijkt me interessant😁

  2. Ach…het zijn toch best leuke kreeftjes, zouden ze ook lekker smaken?

  3. Marja zegt:

    Wij hebben allebei dezelfde sticker-tic als jij. Wasbenzine doet het prima en is misschien goedkoper?

  4. Kakel zegt:

    Haha (-: En toevallig kreeg ik van mijn dochter de vraag of ik een raar talent heb. Dat van jou heb ik al gevonden! Ik vind wasbenzine zo lekker om alles mee te verwijderen. Kan rustig een half uur boven die fles hangen met mijn neus.
    Mooie toto;s. Wat een hoogstandjes, hè?
    Lieve groet.

  5. staartje zegt:

    Plezier bij de wellness. Daar niet ontstickeren, hoor!

  6. tagrijn zegt:

    Die stickers eraf halen. Ach joh, iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking… Maar ik doe het ook hoor! Het ergst is die harde plastic verpakking om een artikel die je alleen met een mes kapot kunt snijden.

  7. ria zegt:

    Heb even fijn met jou meegefietst . De witte reigers heb ik hier nog niet gezien , wel de zwarte en zilverreiger. Stickers verwijder ik ook meteen en ja hoor met nagellak remover. Wasbenzine kan ook maar stinkt.
    Geniet van de wellness en de lunch valt misschien reuze mee:-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb nog nooit zwarte gezien, alleen wel in dierentuinen of parken maar nog nooit in het wild. Wel purper reigers en blauwe reigers. In de polder bij ons zijn er momenteel heel erg veel.

  8. rietepietz zegt:

    Ooooh… wat érg voor je , zal ik me voor je opofferen en die wellness voor je doen…? En als je het erg moeilijk hebt pak ik die lunch ook wel ff mee;-)
    Ik wist aanvankelijk amper dat er witte reigers waren, door jou wist ik het en zag ik een tijdje geleden ook hier een witte reiger, ik was alleen te laat met de camera!

  9. Whoehoe die stickertic heb ik ook. Kan er echt niet tegen, dus bij mij moet ook alles eraf 😉

  10. minoesjka2 zegt:

    Met boeken heb ik die ergernis aan stickers ook, peuter ik er echt af, maar op gewone huishoudelijke producten? Nee hoor, daar laat ik mooi die stickers zitten, te veel werk voor mij hahahaha

Geef een reactie

