Zoveel spieren…..

Wil je weten hoeveel spieren er in een lichaam zitten, ga dan maar eens in een kelder alles schuren. Ik weet het nu na vandaag dus wel. Heel veel spieren die ik volgens mij niet regelmatig gebruik. ;).
Vandaag dus de kelder gaan schuren, een gedeelte is zo laag dat ik er niet kan staan dus ik begon met zitten op mijn knieën maar dat hou je ook echt niet zo lang vol met een schuurmachine in mijn handen ook nog. Dus heb ik een bierkrat gepakt waar ik op kon zitten, dat scheelde wel een hoop.
Alles vandaag geschuurd en schoongemaakt, was hard nodig hoor, de spinnen waren niet blij met me in die kelder. Nog een klein stukje geschilderd ook maar op een gegeven moment voelde ik dat het op was en ben ik gestopt. Het knapt er echt enorm van op moet ik zeggen, alleen al toen ik het schoon had gemaakt.
Nou ja schuren is toch altijd het vervelendste om te doen dus morgen nog een stukje verven en ik hoop woensdag een deel te kunnen gaan behangen. Zal wel even kijken hoe het loopt.
Ga me ook niet over de kop werken. Maar ben nu al blij dat ik donderdag een lekker dagje verwennen heb, hard nodig haha.
Vanavond thuis de kerstspullen maar eens van de zolder gehaald en vast wat dingen klaargezet, ziet er gezellig uit weer. Morgen maar een kerstboom gaan kopen nog.
Heb ook totaal geen idee dat het eigenlijk vandaag sinterklaasfeest is, het gaat dit jaar helemaal langs me heen. En behalve dat ik de kinderen een chocoladeletter gegeven heb, heb ik er ook geen cent aan uitgegeven.
Vanavond wilde mijn computer weer niet aan gaan, er is iets met de aan en uit knop, toen ik het na een uurtje nog een keer probeerde en heel lief zei, doe het nog een keer, deed hij het wel weer. Moet echt wel gaan denken aan een nieuwe want vandaag of morgen zit ik weer voor ’t blok dat ik geen computer heb en stukken moet maken. Zie het al helemaal voor me.
Dus ik duim maar dat hij het nog een weekje volhoudt.
Gisteren had ik dus nog een witte reiger gefotografeerd. Eindelijk eens een die niet wegging toen ik in de buurt kwam. Hij stapte door de modder en met mijn menselijk manier van denken dacht ik, hij heeft het koud en daarom tilt hij steeds zijn poten op om in beweging te blijven. Maar het was natuurlijk zo dat hij met het stappen in de modder beestjes en kleine visjes tevoorschijn toverde om die daarna op te eten. Dat zag ik tenminste wel gebeuren en als je goed kijkt zie je een mini baarsje volgens mij in zijn bek. Daar zal ie geen volle maag van krijgen dus moet ie heel wat hapjes versieren zo om aan zijn maaltijd te komen.
Momenteel zijn er trouwens heel veel witte reigers bij ons in de polder. Een paar jaar geleden zou ik nog helemaal verguld zijn er een te zien in de verte. Nu kom ik er als ik een stuk ga fietsen er soms wel 10 of meer tegen. Ze zijn best mooi al vind ik een blauwe reiger, zeker de oude exemplaren met hun mooie tekening ook prachtig om te zien.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Zoveel spieren…..

  1. Marja zegt:

    Sterkte met je spierpijn morgen.

  2. matroos zegt:

    Kan dat geen kwaad behang in de kelder?Hier ook geen pakjesavond maar de kerstspullen blijven nog even op zolder.Wel het blog een beetje aangepast.Tja die spieren,nu weet je wel dat je ze hebt.

  3. ERIC'SBLOG zegt:

    En na al dat werk ook nog een blog van formaat schrijven!Top Anneke!😊

  4. Mooie opnamen van de witte reiger Anneke. Speren zijn natuurlijk erg nuttig, dat je ze hebt ga je goed merken wanneer ze zeer gaan doen.

  5. tagrijn zegt:

    Jij kunt het ook laten sneeuwen:
    – Ga naar WordPress Dashboard.
    – Linkerkolom: kies instellingen. Openen
    – Onderaan de pagina aanklikken dat je tot 4 januari sneeuw wilt.
    – Let it snow!

  6. rietepietz zegt:

    O ja, praat me niet over spieren, zó herkenbaar! Toch schuur ik liever dan dat ik verf en krijg ook méér spierpiijn van verven dan van schuren.
    Mooi hoor de witte reigers, je kon je even uitleven.

  7. minoesjka2 zegt:

    O, ja, schuren is het vervelendste werk, maar, zeker ook het belangrijkste, anders krijg je nooit de verf er mooi strak op……………… nou ja, dat hoef ik jou niet te vertellen hahahaha
    Prachtige serie zeg over die witte reigers.

Geef een reactie

