Boom met ballen…..

zonsopgang-smallIn deze tijd van het jaar ontkom ik er toch ook niet aan om een beetje sentimenteel te worden, iets wat ik altijd wel heb als de Kerstmis er weer aan zit te komen.
Natuurlijk omdat mijn dochtertje net voor Kerstmis overleed, dat gaat nooit meer over, mijn zwager die vandaag al weer drie jaar geleden overleed en dit jaar het eerste jaar dat het zonder mijn moeder zal zijn. Toch wel een beetje vreemd.
Ieder jaar gingen mijn zus en ik samen de kerstboom opzetten bij haar, altijd gezellig en ze genoot er dan zo van, kerstmuziekje op en meezingen.
Vorige week zat ik met een vriendin over oud-en nieuw te praten en wat ik dan zou gaan doen, heb nog werkelijk geen idee, maar ik zei wel, ik hoef er geen rekening meer mee te houden dan ik op Nieuwjaarsdag naar mijn moeder ga, toch een raar gevoel.
Meestal kwamen dan ook de andere familieleden ’s middags om oma Nieuwjaar te wensen.
En zo zijn er nog meer dingen opeens anders zijn.
En ik moet zeggen dat ik helemaal vrede er mee heb dat ze er niet meer is maar toch deze tijd komen de herinneringen wel.
Toen we de spullen van mijn moeder op gingen ruimen ging er heel veel naar de kringloop, ook de oude kerstboom en de kerstspullen stonden erbij.
Net voordat ze zouden komen van de kringloop ging ik toch weer zitten snuffelen en haalde de doos met kerstspullen er uit, die kon ik toch niet meegeven eigenlijk.
En nu ben ik daar best blij om want vanmiddag ben ik een kerstboom wezen kopen, een echte altijd voor mij what else. kerstboom-smallSnelle service want een uur later werd ie al bezorgd. Ik heb de doos met kerstballen van mijn moeder gepakt en daarmee de boom versierd, een aantal ballen van mijzelf er bij en het voelde echt goed aan. Het huisje, het belletje, het trompetje en natuurlijk de piek.
Herinneringen komen aan de keer dat we aan mijn moeder (die nog naar 10% zicht had in haar ogen)  vroegen, vind je hem mooi, antwoordde, de piek staat scheef. Geweldig ze had nog gelijk ook maar hoe ze het zag was voor ons een wonder.
Ik heb een echte boom dus mijn piek zal nooit helemaal zo recht staan als in een kunstboom en ik heb daar vrede mee. Iedere keer als ik die scheve (valt mee hoor) piek zal zien herinnert me dat aan dit verhaal. En dat is mooi met Kerstmis, zo is ze er toch nog een beetje bij. Foto 1 vanmorgen de Lek, nog de mist er op en de zon die opkwam…….

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Boom met ballen…..

  1. safealove zegt:

    Die scheve piek past zo helemaal bij deze dagen..
    Verdrietig dat je al zoveel dierbaren moet missen!

  2. Prachtig, kijk ernaar en geniet ervan. Dingen die je anders wegstopt, kmogen nu naar buiten. December is vol emotie, ook hier.

  3. Mooie herinnering Anneke, de spulletjes van je moeder in je kerstboom! Moét wel goed voelen.
    Ja de eerste keer zonder iemand waar je van houdt is altijd lastig! Is logisch ook!
    Mooie foto van de Lek ook!

  4. Dit is de tijd van herinneringen, en denken aan dierbaren die je mist Anneke.

  5. rietepietz zegt:

    Het zijn ook allemaal aangrijpende herinneringen die boven komen, helemaal niet vreemd dus en héél logisch dat de invulling van deze dagen nu ineens gaten laat zien.
    Mooi boompje en ik denk toch troostrijk dat je dit doosje spulletjes nu kon gebruiken.

  6. minoesjka2 zegt:

    Tja, zo rond de feestdagen komen juist de herinneringen aan de personen die er niet meer zijn. Ik kan me voorstellen dat het goed voelt voor jou, de versieringen van je moeder in de boom die het gevoel geven dat ze er zo een beetje bij is. Dat heb ik nog steeds met 2 kerstbeertjes die ik van mijn overleden vriendin kreeg. Die moeten er ook bij.

Geef een reactie

