Onderweg..

Momenteel fiets ik op andere tijden omdat ik bij zoonlief ga klussen maar in de tijd dat ik regelmatig op dezelfde tijd dezelfde route fietste kwam ik ook vaak dezelfde mensen tegen.
Zoals een mirenneran met een fiets, een wat oudere man, meestal lopend naast zijn fiets, soms ook fietsend. Altijd vrolijk gedag zeggen. De eerste keer dacht ik dat hij misschien een lekke band had maar dat was niet het geval.
Of het stel dat hun hondjes uit gaat laten, de twee hondjes die voor geen meter luisteren en waarbij ik altijd maar op standje heel langzaam voorbij ga om niet een van de twee schatjes te overrijden of zelf te val komen.
De jonge man, ik weet dat hij in een centrum woont van mensen die wat extra zorg nodig hebben.  Hij is best aan de dikke kant maar gaat wel hardlopen altijd met een 1 1/2 literfles water in zijn handen. Daar heb ik best respect voor dat hij dat toch maar doet.
Of de “loopster” zoals ik ze altijd noemde. Waar ik ook fietste ik kwam haar altijdhangmannen wel ergens lopend tegen.En bij de Hema zat ze ook vaak wat te drinken. Ik kende haar niet tot ik zo met mijn broer een keer zat te praten over de vrouw die mijn schoonzusje gevonden had toen ze van de dijk af was gereden en 112 had gebeld en bij haar was gebleven. Hij noemde een naam die mij niets zei maar toen hij vertelde dat ze altijd zelf veel aan het lopen was omdat ze ook een zwaar fietsongeluk had gehad en niet meer kon/mocht fietsen vroeg ik of ze soms vaak een rood met wit jack droeg. En inderdaad dat klopte. Dat was dus mijn “loopster” die opeens een naam  had.
In de zomer kom ik altijd een aantal oudere heren tegen die vaak als ik weer terug fietste ergens met elkaar op een bankje zaten te “beppen”. Dat kunnen mannen ook hoor. Ik noem ze altijd de hangmannen.
Maar maandag toen ik naar mijn zoon ging fietsen, al redelijk vroeg, het had natuurlijk flink gevroren dus het was best koud om te fietsen.
Ik zat dus met mijn kraag omhoog, warme jas en laarzen en handschoenen aan op de fiets.
Op eiceman2en gegeven moment ga ik dan via een fietstunnel en daar kwam ik een man tegen die ook aan het hardlopen was. Ik wist niet wat ik zag. Hij had een korte sportbroek aan, gewoon wel schoenen en een muts op zijn kop. Maar blote benen en een bloot bovenlijf. Eigenlijk was ik te verbouwereerd om even een foto er van te maken en opeens vond ik het niet zo koud meer haha. Bizar toch zou hij aan het harden zijn, of een soort Iceman, geen idee maar het leek met niet echt lekker om zo te lopen als het nog een paar graden onder nul is.
Vandaag weer flink wat verfwerk gedaan, de komende dagen kan ik niet veel doen, zit vol met afspraken en het weekend ga ik naar Apeldoorn. Dan gaan ze wel verhbehangenuizen.
Vandaag was mijn schoondochter ook thuis, was gezellig en ik vind het eigenlijk best jammer dat ik niet bij de verhuizing kan zijn aanstaande zaterdag maar goed. Soms moet ik kiezen. Heb alleen wel gezegd tegen haar dat ze wat mij betreft alles mag doen (logisch het is hun huis)  maar als iemand zegt, zal ik even de kelder behangen in het weekend krijg je ruzie met me haha….Want dat vind ik zo leuk om te doen.
Nee hoor zei ze dat ik jouw project daar blijf iedereen van af. Het behang ligt klaar, het verfwerk is klaar dus een leuk vooruitzicht volgende week gaan behangen, zin in.
(plaatjes internet)

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Onderweg..

  1. Marja zegt:

    Zo kom je nog eens wat leuke figuren tegen. Brrrr.

  2. Oooohhhh…..aan behangen heb ik een vreselijk hekel, ik bak er dan ook niets van!!

  3. rietepietz zegt:

    Herkenbaar die man die lopend met de fiets op pas is. Eén van mijn vorige oude buurvrouwtjes deed dat ook altijd. Ze voelde zich niet prettig alleen buiten en nam dan altijd de fiets mee ” om zich aan vast te houden”.

  4. Kakel zegt:

    Ik zie vaak mensen – meestal zijn het mannen- die naast hun fiets lopen. Ik begrijp dat niet…
    Een ontbloot bovenlijf? Wat een uitslover *proest*

Geef een reactie

