Heerlijk dagje…

Het was vanmorgen gewoon al heerlijk om na het douchen eens een keer geen oude broek amasserenan te trekken om te gaan verven of in de tuin te werken. Na een uitgebreid ontbijtje met mijn vriendin naar een beautysalon gegaan. Nog een cadeautje voor mijn verjaardag van vorig jaar (ben bijna weer jarig) maar we hebben het uitgebreid zodat het ook meteen voor mijn verjaardag dit jaar is. Helemaal goed en leuk.
Eerst een half uurtje in de sauna, daarna een heerlijk gezichtsmassage gevolgd door een lichaamsmassage. De schoonheidssalon beschikt over een duo behandelkamer dus dat was heel gezellig zo samen om te doen. En ik moet zeggen een weldaad voor mijn toch wel wat overbelaste spieren van de laatste weken.
Na afloop gingen we lunchen in een restaurant in de buurt dat gerund wordt door mensen met een verstandelijke beperking. We worden geholpen door Marco, hij heeft het syndroom van down en ik ken hem al heel lang, hij is een paar jaar ouder dan dat mijn dochtertje zou zijn geweest en ik heb regelmatig in die tijd met zijn moeder gepraat. Heerlijk om te zien hoe hij het allemaal deed en allemaal uitlegde hoe het werkte. Als we het bordje met tafelnummer overeind zouden zetten wist hij dat we wat wilden bestellen of vragen.
Niet dat het werkte want hij kwam gewoon verschillende keren gezellig even praten en vragen of het wel lekker was en of we nog wat nodig hadden. Echt zo leuk was het.
Een prachtig verjaardagscadeau zo wil ik er nog wel meer hoor……25 december ben ik jarig dus…..het is maar een hint.;)
Had verder vandaag ook niets meer wat ik zou “moeten” dus heerlijk lui op de bank gaan liggen met een dekentje en naar een domme film gekeken waarbij ik halverwege lekker in slaap viel, weer niks gemist.
Aan het einde van de middag ga ik nog de verlichting in mijn buxusbollen aanbrengen, ik vind het altijd zo’n gezellig gezicht als ik thuiskom in het donker en ze branden dan. Ook aan de luifel van de blokhut hang ik lichtjes.
ijsvogel1Terwijl ik bezig ben zie ik opeens op mijn pergola een ijsvogel zitten, natuurlijk geen camera en hij is ook zo weer verdwenen. Wat een prachtige vogel. Heel toevallig zag ik er vorige week toen ik aan het fietsen was er een voor het eerst in mijn leven. Heb meteen een stok boven de vijver gemaakt waar hij op kan zitten om visjes uit de vijver te vissen.
Hij wel en reigers niet hoor ik denken, ja hoor, verschil moet er zijn. Wat zit een mens toch raar in elkaar eigenlijk. Maar goed zoveel vissen zitten er niet meer in mijn vijver, wel genoeg stekeltjes maar ik weet niet of hij die opeet. Hoop dat hij nog een keer terugkomt en ik mijn camera in de buurt heb.
Al met al een super leuke en relaxte dag dus. Morgen nog wat dingen voor de krant en dan het weekend naar Apeldoorn, heb er helemaal zin in.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Heerlijk dagje…

  1. Marja zegt:

    Dat klinkt allemaal verrukkelijk.

  2. rietepietz zegt:

    Ooooo héérlijk, het wordt eigenlijk wel weer tijd dat ik óók weer eens ga! En dan nog een ijsvogel cadeau, het kán net op. je ziet ze niet héél veel. Ik zag er hier in het park pas twee keer een.

  3. minoesjka2 zegt:

    Heerlijk hoor, zo’n dagje tussen door, mag ook wel, na al dat harde werken 🙂
    Hoop dat je ondertussen ook van je weekend genoten hebt.

  4. Lenjef zegt:

    Ont-moeten

    ja, geluk zit vaak in kleine dingen
    zoals daar zijn
    genieten van een glas wijn
    en even de werkdans ontspringen

    Dat een mens raar in elkaar zit dat kan ik enkel maar beamen, Anneke! 😀
    Lenjef

  5. ria zegt:

    Dus de welness-dag was je, zo te lezen, heel goed bevallen. Heerlijk voor je

Geef een reactie

