Kerstmarkten….

De kerstmarkten,img_8585-small kerstfairs duikelen over elkaar heen hier in ons dorp en omgeving, in een zorgcentra, bij winkels en vanavond ook in het centrum in ons dorp was er een kerstmarkt georganiseerd. Iedere zich respecterende instelling of organisatie lijkt er wel een te organiseren, beetje overdadig vind ik het wel allemaal.
Vanavond ben ik even wezen kijken op de kerstmarkt in het centrum van ons dorp, het was niet heel groot maar het was voor mij onverwacht heel gezellig eigenlijk. Ze hadden er ook wel veel werk van gemaakt, een dansschool die optredens verzorgde, een kerstman, een lichtjesoptocht voor de kinderen, zang en muziek en natuurlijk de nodige snack en drank kraampjes waar wat genuttigd kon worden en allerlei cadeaukramen en kramen die dingen verkochten voor een goed doel. En natuurlijk het ontsteken van de lichtjes in de grote kerstboom op het winkelcentrum. Kwam heel veel bekende mensen tegen en het leek wel of iedereen opeens iets had wat nodig in de krant zou moeten komen. Aimg_8611-smalllsof er geen mails, telefoons of andere communicatiewegen zijn om dat eens te vragen. Met twee afspraken in mijn hoofd om te onthouden en beloftes om bij twee andere volgende week langs te komen kwam ik weer thuis.
Aan de ene kant snap ik niet dat mensen dat pas gaan vragen als ze me tegenkomen, aan de andere kant weet ik dat ik zelf zelden op het dorp ben. Misschien ga ik onbewust of bewust wel naar een ander dorp om mijn boodschappen te doen, juist om deze dingen te vermijden.
Maar goed vanavond was het best wel gezellig zo om even met mensen te praten. Het was ook prachtig weer en veel drukker dan het andere jaren was. Heb zelf alleen een nieuw hoesje voor mijn telefoon gekocht,die was helemaal versleten en me verder nergens toe laten verleiden om wat te kopen. Zelfs niets te eten of drinken gekocht dus een goedkoop rondje.
Vanmiddag had ik al weer een gezellig lunch met het bestuur van de voetbalvereniging,  even bijgepraat en genoeg stof gekregen om er een leuk artikel over te schrijven. Vroeger kwam ik iedere week bij de voetbal kijken bij mijn zoon. Maar de laatste jaren zelden of nooit meer. img_8616-smallToch maar weer eens doen, het is daar altijd wel een warm thuiskomen eigenlijk. Zoveel goede herinneringen liggen daar best wel. Vroeger voetbalden ze altijd op zondag en tegenwoordig op zaterdag en dan ga ik toch wel meestal even wat boodschappen doen en komt het er meestal niet zo van om bij de voetbal te gaan kijken.
Al met al een mooie dag met veel gesprekken met mensen, nu nog ff alles uitwerken en bij de krant aanleveren en dan een heerlijk werkeloos weekend. Ben er hard aan toe.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Kerstmarkten….

  1. Dat was dan een geslaagde en leuke dag Anneke, geniet van een rustig weekend!!

  2. rietepietz zegt:

    Wat er bij jullie teveel is is er bij ons te weinig, zie eigenlijk nergens kerstmarkten.
    Je bent er gewoon een BNner;-)

  3. fialas zegt:

    kreten over “langskomen” moet je ook niet serieus nemen, het is gewoon de gebruikelijke smalltalk bij een onverwachte ontmoeting.

  4. minoesjka2 zegt:

    Had me voorgenomen dit jaar ook maar eens naar een kerstmarkt te gaan, maar ja, ik ben bang dat het er niet van gaat komen ……….. misschien beter ook, houd ik geld in mijn zak hahahaha

  5. tagrijn zegt:

    Wat een gezellig en feestelijk stukje. Ik word er zo al warm van en krijg zin in bisschopswijn, oliebollenkraam en zo en dan ’s avonds op een sfeervol verlichte op en gezellige kerstmarkt. Ze zij hem hier in het centrum nog aan het opbouwen. Kleine houten huisjes en een z.g.kerkje alles op pontons in de Rijn. Naast een ijsbaan op de Rijn. Weer veel te laat natuurlijk! Maar gelukkig was daar dan jouw logje.

  6. ria zegt:

    Vorig jaar ben ik met vrienden naar een kerstmarkt geweest. Het was er druk maar gezellig. Dit jaar ga ik niet. Ik ben blij dat het lopen steeds beter gaat en wil niets forceren.

  7. Kakel zegt:

    Dat “langskomen” zegt alles: je mag langs komen en hoeft dus niet naar binnen. Zo leg ik het altijd maar uit (-:
    De kerstmarkt geeft wel veel gezelligheid op het dorp.
    Lieve groet.

Geef een reactie

